tabelhøjde på 100% i firefox?
Fra : Tony Karlsson

Dato : 06-02-05 15:26

Hvis man ser siden :http://83.72.65.86/ i IE ser den rigtig ud, men åbner
man siden i firefox, ser det ud af helvede til.... hvad er det lige der går
galt.... den validere som den skal, men....

ÆV...

Mvh.
Tony (http://83.72.65.86/)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-02-05 16:21

Tony Karlsson wrote:
> Hvis man ser siden :http://83.72.65.86/ i IE ser den rigtig ud, men
> åbner man siden i firefox, ser det ud af helvede til.... hvad er det
> lige der går galt.... den validere som den skal, men....

Du starter din body med:

Du skal nok flytte den første </div ned efter den sidste af de viste.

Derefter definerer du i css, at tabellen skal have en højde på 100%, men
100% af hvad, fortæller du ikke browseren.

Du bliver nødt til at tilføje height:100%; til body og derefter tilføje en
margin-top:100px; til table.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Tony Karlsson

Dato : 06-02-05 18:18

Hej Erik.

Nu har jeg tilskrevet det du har foreslået, men den ligner stadig ikke IE
(firefox) ville gerne have siden til at vise det samme som i IE.
Hvordan gør jeg det?

Mvh.
Tony (http://83.72.65.86/)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-02-05 22:49

Tony Karlsson wrote:
> Hej Erik.
>
> Nu har jeg tilskrevet det du har foreslået, men den ligner stadig
> ikke IE (firefox) ville gerne have siden til at vise det samme som i
> IE.

Din kildekode (på serveren) ser stadig sådan ud:

Du har ikke ændret det til dette (som jeg foreslog):

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Tony Karlsson

Dato : 07-02-05 19:23

Det er ikke topmenuen der er problemet... men min Iframe... hvorfor er den
ikke 100% af højden i td'en, lige som i IE?

Mvh.
Tony (http://83.72.65.86/)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-02-05 22:45

Tony Karlsson skrev:

> Det er ikke topmenuen der er problemet... men min Iframe...
> hvorfor er den ikke 100% af højden i td'en, lige som i IE?

Den er skam også 100% af højden af din td (prøv at sætte kanter på
din tabel for at tjekke det).

Dit problem er at tabellen kun fylder halvdelen af dit
indholdsområde. Du har godt nok sat højden på body til 100%, men
body er ikke højere end det indhold du kommer i det (igen, prøv at
sætte en border på - det afslører meget).

Hvis du i stedet definerer højden på html-elementet til 100%,
bliver pladsen udnyttet i Firefox. Jeg har ikke testet løsningen i
andre browsere eller andre vinduesstørrelser - det er nok en god
ide at gøre før den kommer i brug for alvor.

En lille kommentar - du anvender <!-- Quirk on --> øverst i dit
dokument - så IE går i quirksmode mens Firefox, Opera m.fl. går i
standardmode. Det er normalt ikke en god løsning. Hvis du ikke har
tungtvejende grunde til at sætte IE i quirksmode, vil jeg anbefale
dig at slette quirk-kommentaren.

Se evt. også <http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tony Karlsson

Dato : 08-02-05 17:31

hej jens.

hvordan gør jeg så det?

mvh.
tony

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-02-05 17:42

Tony Karlsson skrev:

> hvordan gør jeg så det?

Hvordan gør du hvad? Det er svært at se hvad du svarer på når du
bundciterer - læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tony Karlsson

Dato : 08-02-05 18:00

Ok jens..

du skriver:
Hvis du i stedet definerer højden på html-elementet til 100%, bliver pladsen
udnyttet i Firefox.

Hvordan gøres det???? Jeg har en iframe på 100% i højden.. og body er sat
til 100% (i framen)

håber du nu forstår..
Jeg mener: hvordan defineres højden så i i-framen? hvis det ikke er em body
på 100% ?

Mvh.
Tony

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-02-05 18:08

Tony Karlsson skrev:

> Hvis du i stedet definerer højden på html-elementet til 100%,
> bliver pladsen udnyttet i Firefox.

I stedet for body{ height: 100% } skal du skrive:

   html, body{height: 100%; }

> Hvordan gøres det???? Jeg har en iframe på 100% i højden.. og
> body er sat til 100% (i framen)

Ja, men som jeg skrev før, er de 100% du sætter body til ikke mere
end body fylder i forvejen. For at udnytte browservinduets højde
skal du sætte højden på html.

NB: Du overså vist min signatur. Hvis du gerne vil have flere svar
herfra, må du følge den gængse citatteknik. Se beskrivelsen
herunder.
--
Jens Gyldenkærne Clausen