automatiseret søg/erstat til html
Fra : Henrik Madsen

Dato : 05-02-05 10:19

Hej

Jeg bruger FP til at generere fotogalleri men har det problem at den
sætter en border lodret mellem billederne..

Denne border skal ændres fra 1 til 0 og dette kan jo sagtens klares
med wordpad søg&erstat, dog har jeg et par andre ting som også skal
ændres hver gang..

Nogen der ved om der findes et program hvor man kan definere nogle
søg&erstat kriterier og så bare hive sin html kode derigennem så den
lige retter de 3-4 detaljer som jeg ellers sidder og retter manuelt
hver gang. (1 gang om ugen)

Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-02-05 12:32

Henrik Madsen skrev:

> [...]
> søg&erstat kriterier og så bare hive sin html kode derigennem så den
> lige retter de 3-4 detaljer som jeg ellers sidder og retter manuelt

Der findes nogle værktøjer til Unix som er blevet oversat til
Windows. Ét af dem er gsar - General Search And Replace. Det er
lille og rasende hurtigt, og det kan erstatte hvad som helst i en
hvilken som helst samling filer med hvad som helst. Eneste
begrænsning er at det kun kan arbejde på filer i samme mappe.

Jeg har glemt hvor den komplette samling ligger, men gsar har jeg
lagt på min hjemmeside:

http://bertel.lundhansen.dk/programmer/programmer.php
(se nederst).

Et eksempel på en erstatning med gsar (temporary=>permanent)
kunne se sådan ud:
gsar -stemporary -rpermanent -o -i *.html

Bortset fra det er den langsigtede løsning på dit problem at
droppe Frontpage og lære CSS. Så ville du kunne lave den slags
rettelser med én linje i ét CSS-ark uanset hvor mange sider det
drejede sig om.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-02-05 23:55

Henrik Madsen skrev:

> Nogen der ved om der findes et program hvor man kan definere
> nogle søg&erstat kriterier og så bare hive sin html kode
> derigennem

Kig på Powergrep: <http://www.powergrep.com/>.

Det understøtter søg og erstat med regulære udtryk på flere filer -
og man kan gemme kørsler så de hurtigt kan bruges igen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 09-02-05 20:39

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> søg&erstat kriterier og så bare hive sin html kode derigennem så den
> lige retter de 3-4 detaljer som jeg ellers sidder og retter manuelt

Hvis FP referer til FrontPage er der en indbygget søg og erstat funktion der
vil gennemsøge alle filer i et websted og udførere erstatningen.

Rediger-> erstat, vælg alle sider skriv det du vil erstatte i øverste og det
du vil erstatte med i nederste linie. tryk på erstat alle. Funktionen virker
kun på html og asp sider den gennemsøger ikke scripts og css hvilket faktisk
er en fordel.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Der ikke syntes man skal gå over åen efter vand.