Prioritet i mailto:
Fra : Peter

Dato : 02-02-05 10:38

Hej alle
Er der nogen der ved, om man kan sætte prioritet på et mailto:
link?

Mvh
Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-02-05 10:53

Peter skrev:

> Er der nogen der ved, om man kan sætte prioritet på et mailto:
> link?

Det tror jeg ikke er muligt.

Så vidt jeg ved er der ikke nogen standard for hvilke parametre man kan
give en mailto-URL (jeg fandt lige linket her:
<http://www.w3.org/TR/WD-html40-970917/htmlweb.html>, men er ikke sikker
på at det er seneste gældende udgave).

Men nogle (mange?) mailprogrammer understøtter alligevel subject, body,
cc og bcc.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter

Dato : 02-02-05 11:06

> [...]
> på at det er seneste gældende udgave).
>
> Men nogle (mange?) mailprogrammer understøtter alligevel subject, body,

Næ, jeg kunne heller ikke finde noget, men tak for hjælpen...

Fra : Thrane

Dato : 02-02-05 18:55

"Peter" <falsk@mail.dk> wrote in message news:4200a615$0$48325

> Næ, jeg kunne heller ikke finde noget, men tak for hjælpen...
>
> Peter

> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne

Jeg har også været i gang med at lede, men fandt desværre ikke noget du
kunne bruge.
Så du må over i noget JMail eller lign og lade den sende for dig...

En fiks ting i mailto er også som nævnt, at man kan bruger subjest og body
og derved forudfylde meget af mailen...

SPACE erstatThrane
http://www.tomtom-user.dk
thrane at tomtom-user dot dkter man med %20 og linieskift med %0D%0A%0C

Fra : Thrane

Dato : 02-02-05 19:12

> [...]
>
> SPACE erstatThrane
> http://www.tomtom-user.dk
> thrane at tomtom-user dot dkter man med %20 og linieskift med %0D%0A%0C

Jeg lavede så lige en fejl da jeg indsatte underskrift...

Skulle have skrevet:

SPACE erstatter man med %20 og linieskift med %0D%0A%0C

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 02-02-05 22:41

On Wed, 02 Feb 2005 09:38:08 +0000, Peter wrote:

> Hej alle
> Er der nogen der ved, om man kan sætte prioritet på et mailto:
> link?

Hvor mange bekymre sig egentligt om prioritet? Det eneste sted jeg ser
priority sat er i spam. Jeg vil våge den påstand at mange ikke ved hvad
det er.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-02-05 11:05

Simon Lyngshede skrev:

> Hvor mange bekymre sig egentligt om prioritet?

Vi bruger det på min arbejdsplads - det er meget rart at kunne markere
ekstra vigtige beskeder en gang i mellem (lav prioritet bliver stort set
aldrig brugt).

Men prioritet kan, som du selv er inde på, let misbruges - og derfor vil
jeg også være tilbageholdende med at sætte prioritet på mails ud af
huset (lige som jeg normalt ikke tillægger en prioritetsmarkering fra en
ukendt afsender nogen vægt).

> Det eneste sted jeg ser priority sat er i spam.

Det kan man faktisk udnytte til en hurtig form for filtrering. Da jeg på
et tidspunkt havde en mailadresse der var belastet af spam, brugte jeg
af og til sortering på prioritet til hurtigt at få slettet nogle af
spam-beskederne. Nogle spammails sendes med høj prioritet, andre med lav
- men på min hjemmeadresse (hvor jeg brugte denne metode) var der aldrig
andet end spammails der brugte prioritetsindstillingen; derfor var det
hurtigt at slette på denne måde.

--
Jens Gyldenkærne Clausen