IE lukker ned og windows viser fejlmedd ve~
Fra : Cifly

Dato : 08-02-05 19:23

En bekendt har problemer med sin IE.

IE lukker uvilkårligt ned når hun surfer og når hun lukker pc'en ned, vises
en fejlmedd:
"iexplorer.exe kan ikke afsluttes"

Nogen der har forslag til, hvad der er på spil?

--
~~~~~~~~
Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar.

Fra : Benny Nissen

Dato : 08-02-05 21:21

Microsoft ? ( www.microsoft.com )

Fra : Steen Suder

Dato : 08-02-05 21:29

Benny Nissen wrote:

> Microsoft ? ( www.microsoft.com )

Hov!
Det er ikke god tone at gøre folk opmærksomme på at de benytter noget
snotsoftware og at de burde skifte til Firefox ved enhver given
lejlighed.

--
Steen Suder

Fra : Benny Nissen

Dato : 08-02-05 21:31

Steen Suder wrote:

> Hov!
> Det er ikke god tone at gøre folk opmærksomme på at de benytter noget
> snotsoftware og at de burde skifte til Firefox ved enhver given
> lejlighed.

Undskyld, men nu er jeg bare blevet så glad for FF.

Fra : Bo Christensen

Dato : 08-02-05 23:52

Cifly skrev:
> IE lukker uvilkårligt ned når hun surfer og når hun lukker pc'en ned, vises
> en fejlmedd:
> "iexplorer.exe kan ikke afsluttes"

Programfilen for IE hedder "iexplore.exe"
Efter lidt Googlen:
Filen iexplorer.exe kan være relateret til browserhijackeren CoolWebSearch.
Det kan også være en af de to orme W32.HLLW.Cult eller W32.HLLW.Gaobot.

Skan computeren for virus og spyware.

--
Bo.

Fra : Cifly

Dato : 09-02-05 13:29

"Bo Christensen" <bodelete@eraseprivatremove.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
CoolWebSearch.
| Det kan også være en af de to orme W32.HLLW.Cult eller W32.HLLW.Gaobot.

Computeren er blevet skannet for vira, spyware, adware og alskens andre
ondsindede programmer.
IE er blevet fjernet og installeret igen.
Og der er forsøgt gendanning fra før problemmet opstod.

Intet har hjulpet. Så kun et regulært geni kan hjælpe os, tror jeg, uden at
formatere dyret.

Fra : Bo Christensen

Dato : 09-02-05 19:56

Cifly skrev:

> [...]
> Og der er forsøgt gendanning fra før problemmet opstod.
>
> Intet har hjulpet. Så kun et regulært geni kan hjælpe os, tror jeg, uden at

Har du prøvet forskellige alternative antimalwareprogrammer:

Spyware:

Ad-aware; http://www.lavasoftusa.com/
Spybot; http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
MS AntiSpyware;