Favicons i IE6
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-02-05 10:47

Foran mange firmaers URL i adresseruden er der et lille logo-ikon.
Således også foran min, selvom jeg ikke er et firma.

Pludselig kan jeg ikke se disse "favicons" længere, men kun Internet
Explorers eget lyseblå bomærke.

Hvad kan jeg mon have gjort galt - og hvordan kan jeg gøre det godt?

Mvh.: Jørgen www.grandts.dk

Fra : Gevaldi

Dato : 08-02-05 11:14

Jørgen Grandt skriblede:
> Foran mange firmaers URL i adresseruden er der et lille logo-ikon.
> Således også foran min, selvom jeg ikke er et firma.

Det har intet med "firma" at gøre, det kan alle
gøre brug af.

> Pludselig kan jeg ikke se disse "favicons" længere, men kun Internet
> Explorers eget lyseblå bomærke.
>
> Hvad kan jeg mon have gjort galt - og hvordan kan jeg gøre det godt?

Det sker når du tømmer dine Temporary Internet
Files.

Du kan hente et program der hedder:
AM-Deadlink her:
http://www.aignes.com/ så har du altid et Favicon
ved dine favoritter.

--
/Gevaldi

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-02-05 13:18

Gevaldi skrev:

> Jørgen Grandt skriblede:
>
> Det har intet med "firma" at gøre, det kan alle
> gøre brug af.

Ja, det er jeg med på.

> Det sker når du tømmer dine Temporary Internet
> Files.

Aha. Men hvorfor vender logoerne så ikke tilbage *efter* en tømning og når
man åbner de pågældende sider igen? Kan du fx se mit JG-logo hvis du åbner
mit websted? Hvis ja, hvorfor så?

> Du kan hente et program der hedder:
> AM-Deadlink her:
> http://www.aignes.com/ så har du altid et Favicon
> ved dine favoritter.

Tak for tipset. Jeg vil tænke over det. Er ikke så vild med alt det der sker
'automatisk'. Er vist lidt virusforskrækket.

Mvh.: Jørgen www.grandts.dk

Fra : Gevaldi

Dato : 08-02-05 13:24

Jørgen Grandt skriblede:

> Aha. Men hvorfor vender logoerne så ikke tilbage *efter* en tømning
> og når man åbner de pågældende sider igen? Kan du fx se mit JG-logo
> hvis du åbner mit websted? Hvis ja, hvorfor så?

Det gør de kun hvis du tar' fat i iconet og
prøver at føre det ned på selve sitet.
Og på den måde kan jeg så se dit favicon.

> Tak for tipset. Jeg vil tænke over det. Er ikke så vild med alt det
> der sker 'automatisk'. Er vist lidt virusforskrækket.

Det er den eneste måde du kan løse problemet
på, men er det ikke vigtig for dig, så forstår jeg
godt dit dilemma. Det er jo også kun kosmetik :)

Programmet er i øvrigt god til andre ting:
Kan undersøge om dine favorit links er
brugbare eller om de er "døde".

--
/Gevaldi

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-02-05 14:06

Gevaldi skrev bl.a.:

> Jørgen Grandt skriblede:

> Det gør de kun hvis du tar' fat i iconet og
> prøver at føre det ned på selve sitet.
> Og på den måde kan jeg så se dit favicon.

Beklager, men jeg forstår ikke hvad du mener. Tar fat i iconet, hvor -
når man jo ikke kan se det? Mener du inde i Vis kilde?

Hvordan kan man i øvrigt fravælge automatisk sletning af mappen
Temporary Internet Files? Tidligere (i Windows 98) syntes jeg jeg
altid gjorde det manuelt.

Mvh.: Jørgen www.grandts.dk

Fra : Gevaldi

Dato : 08-02-05 14:16

Jørgen Grandt skriblede:

> Beklager, men jeg forstår ikke hvad du mener. Tar fat i iconet, hvor -
> når man jo ikke kan se det? Mener du inde i Vis kilde?

Ta' fat i det standart icon der er i adresse linien
med musen og før det ned på sitet. Det er mulig
du skal gentage operationen nogen gange for at
få vist dit favicon.
Læs det link Jens Gyldenkærne sendte, så blir'
du meget klogere.

> Hvordan kan man i øvrigt fravælge automatisk sletning af mappen
> Temporary Internet Files? Tidligere (i Windows 98) syntes jeg jeg
> altid gjorde det manuelt.

Under Internet Indstillinger/Avanceret.
Prøv i øvrigt at holde din Temporary Internet
Files på mellem 30 - 40 MB, så undgår du
problemer med at din browser kun vil gemme
i bmp format.

--
/Gevaldi

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-02-05 15:43

Gevaldi skrev bl.a.:

> Læs det link Jens Gyldenkærne sendte, så blir'
> du meget klogere.

Tak, begge de herrer! Ja, man skal leve så længe man lærer.

Mvh.: Jørgen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-02-05 14:01

Jørgen Grandt skrev:

> Hvad kan jeg mon have gjort galt - og hvordan kan jeg gøre det godt?

IE er drilsk mht. favicons - se hvad du kan gøre for at få det vist på
siden her: <http://www.html-faq.dk/1015.asp>

--
Jens Gyldenkærne Clausen