problemer med DL. fra IE6 men ikke mozilla
Fra : Torben Jørgensen

Dato : 01-02-05 12:40

Hej

Jeg har en kollega som kom og spurgte om jeg viste hvorfor han kun kunne
downloade med mozilla og Netscape og ikke IE 6.
¨
Han ville helst bruge IE6 selvom han siger at mozilla er hurtigere, men IE6
" er han jo vant til"

Hvad er det for en indstilling der gør at han ikke kan DL med IE6?

mvh

Torben

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-02-05 13:00

Torben Jørgensen skrev:

> Han ville helst bruge IE6 selvom han siger at mozilla er hurtigere, men IE6
> " er han jo vant til"

Har han prøvet Firefox? Her er der ikke så mange forskelle i
brugerfladen (tastaturgenveje mv.)

> Hvad er det for en indstilling der gør at han ikke kan DL med IE6?

Hvad har han gjort for at downloade og hvordan reagerer browseren?

En mulighed er at IE er gået i selvsving på grund af for meget cache. Gå
ind i indstillinger og find punktet "Midlertidige Internetfiler". Vælg
"Slet filer" og derefter "indstillinger" - her sætter man "Tilladt brug
af diskplads" til ca. 30 MB

En anden mulighed er at brugeren forsøger at gemme filer et sted hvor
han ikke har skriveadgang (fx på et netværksdrev).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-02-05 16:09

Torben Jørgensen skrev:

>Hvad er det for en indstilling der gør at han ikke kan DL med IE6?

Du har fået et svar svar fra Jens, kan også være under
Internetindstillinger => Sikkerhed => Custom Level (ved ikke,
hvad det hedder i dansk IE) at man skal tillade download.
--
Knud