Arbejd offline er forsvundet i IE?
Fra : Lone Groes

Dato : 31-01-05 16:00

Hej alle!

Håber dette er den rette gruppe!?

Efter opkopling på bredbånd er muligheden 'arbejd offline'
forsvundet under 'filer'-fanen i IE?

Betyder også at så snart pc'en er tændt går den online,
uanset hvad jeg arbejder med. Kan det ikke sættes i 'stand by'
på en eller anden måde? Dvs. så den kun går online når jeg aktiverer
fx. IE ved at søge efter en side ..eller hvis jeg tjekker mails med
postprogrammet..., - men iøvrigt er i standbyposition?

Hvis jeg højreklikker på online-ikonet i proceslinjen får jeg mulighed
for at 'deaktivere' - men gør jeg det, forsvinder ikonet fra proceslinjen
- og så skal jeg ind i kontrolpanelet /netværksforbindelse for at aktivere
forbindelsen igen.............det må skisme da kunne gøres på en smartere
måde?

Nogen der har gode idéer?

--
vh Lone

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-01-05 16:15

Lone Groes skrev:

>Betyder også at så snart pc'en er tændt går den online,
>uanset hvad jeg arbejder med.

Ja, hvis du vil afbryde, så skal du gå i Kontrolpanel =>
Netværksforbindelser => Lan => afbryd (eller hvad det nu hedder i
dansk Windows).
--
Knud

Fra : Lone Groes

Dato : 31-01-05 16:49

> Ja, hvis du vil afbryde, så skal du gå i Kontrolpanel =>
> Netværksforbindelser => Lan => afbryd (eller hvad det nu hedder i
> dansk Windows).

Jow - men det er da bøvlet!? Findes der ikke smartere løsninger?

Ku' bedre tænke mig et ikon i proceslinjen hvor jeg kunne sætte den på
standby....... Hvis Ikonet bare blev på proceslinjen i det mindste - altså
med en markering af 'offline' - så det var nemt at aktivere 'online' igen
med et enkelt klik..?

--
vh Lone

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-01-05 17:58

Lone Groes skrev:

>Ku' bedre tænke mig et ikon i proceslinjen hvor jeg kunne sætte den på
>standby......

Hvis du samme sted højreklikker => egenskaber, så kan du sætte et
ikon i systray (ved siden af uret) og så afbryde ved at
højreklikke.

Men, hvorfor vil du dog gå offline?
--
Knud

Fra : Lone Groes

Dato : 31-01-05 19:08

> Hvis du samme sted højreklikker => egenskaber, så kan du sætte et
> ikon i systray (ved siden af uret) og så afbryde ved at
> højreklikke.

Hmm...mener du flueben ved:
1) vis ikon på proceslinjen når forbindelsen er oprettet
2) giv besked, når denne netværksforbindelse har
begrænset eller ingen forbindelse

Jeg har sat flueben i begge!............men det fungerer altså ikke.
Ved højreklik på online-ikonet kan jeg vælge 'deaktiver', og vips
når jeg vælger det forsvinder ikonet! På andres pc'er på bredbånd
har jeg set det som at der kommer et rødt kryds over det lille
online-ikon, og at man så ved at højreklikke på det igen skulle få
muligheden for at 'aktivere'...............Kan bare ikke få det til at virke
her. Mærkværdigt.

> Men, hvorfor vil du dog gå offline?

Ser ingen grund til at være aktivt online uanset hvad jeg bruger
pc'en til. Smart nok at kunne være på når som helst uden at tælle
minutter - men derudover har jeg ikke interesse i at være online.

--
vh Lone

Fra : Lone Groes

Dato : 01-02-05 22:30

> Hvis du samme sted højreklikker => egenskaber, så kan du sætte et
> ikon i systray (ved siden af uret) og så afbryde ved at
> højreklikke.

Tak for dine forslag!

Det ser jo desværre ikke ud til der er andre der har nogen
bud for nuværende.....

Jeg vender tilbage hvis jeg finder løsningen

--
vh Lone