Indstiling af HTML-editor ?
Fra : Michael Schrøder

Dato : 31-01-05 11:28

I IE under "indstillinger" -> "programmer" er der en dropdown boks hvor man
kan vælge "HTML-editor".

Det virker fint, dog står der i min lidt underlige muligheder

Der står:
EditPlus (min foretrukne editor)
Microsoft Frontpage
Microsoft Office Excel
Microsoft Office Word
Notepad

Det er OK, jeg skal i undervisningssammenhænge skifte mellem dem (altså
bortset fra Word og Excel som IKKE burde stå der

På min anden maskine mangler Frontpage i listen - og det er installeret på
maskinen...

Er der nogen af jer der ved hvordan man tilføjer og/eller fjerner et program
fra listen ?

mvh Michael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-01-05 15:07

Michael Schrøder skrev:

>På min anden maskine mangler Frontpage i listen - og det er installeret på
>maskinen...

Prøv at åbn en tilfældig mappe, gå i Funktioner =>
Mappeindstillinger => Filtyper => Find htm/html => Avanceret og
ret Rediger til FP.

Hvis den så ikke er med i knappen, så burde den komme i Filer =>
Rediger.

PS. Er det ikke XP, så ser ovenstående en smule anderledes ud.
--
Knud

Fra : Michael Schrøder

Dato : 01-02-05 08:28

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message

> Prøv at åbn en tilfældig mappe, gå i Funktioner =>
> Mappeindstillinger => Filtyper => Find htm/html => Avanceret og
> ret Rediger til FP.

Selvfølgelig kan man det men det er en temmelig besværlig vej - hvis man
skal skifte 4-5 gange om dagen til demoformål...

Typisk står der et (for mig) ukendt program: msohtmed.exe associeret med htm
"edit".

Jeg tror at det styrer eller styres af selectoren i IE m.m. ???

> Hvis den så ikke er med i knappen, så burde den komme i Filer =>
> Rediger.

Det er den dybere sammenhæng jeg leder efter

mvh Michael