Wol 256/128 icq, netmeeting
Fra : MartinY

Dato : 21-05-01 19:22

Er der nogle her i gruppen, der har erfaringer med Wol's usb modem og icq,
netmeeting og diverse lignende programmer, hvor man kan modtage filer etc.!
Martin Y

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-05-01 19:47

"MartinY" <etw@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle her i gruppen, der har erfaringer med Wol's usb modem og icq,
> netmeeting og diverse lignende programmer, hvor man kan modtage filer
etc.!
> Martin Y

Det burde ikke give problemer. Hvis du tænker på routing mm. til din
computer..

Det er jo et MODEM, og det er ikke nogen Router..

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 21-05-01 21:13

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo et MODEM

Det der MODEM...er det det samme som et modem...bare større ?

Mvh haa/orangedk

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-05-01 21:41

In article <_CeO6.123$hY3.57387204@news.mobilixnet.dk>,
"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote:

> Mvh haa/orangedk

Skægt så mange steder der står Mobilix i din header, går det lidt
langsomt med navneskiftet?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 21-05-01 22:08

"Martin Edlich" <newsspam2@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse

> Skægt så mange steder der står Mobilix i din header, går det lidt
> langsomt med navneskiftet?

Næ...det er nemli' først pr 1-6-2001 at det officielt sker.
Så deeet...

Mvh haa/orangedk

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-05-01 23:00

In article <7qfO6.125$Ki5.60490933@news.mobilixnet.dk>,
"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote:

> Næ...det er nemli' først pr 1-6-2001 at det officielt sker.
> Så deeet...

Jamen så bakker jeg.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-05-01 22:09

On Mon, 21 May 2001 22:41:25 +0200, Martin Edlich
<newsspam2@mail.edlich.dk> wrote:

>Skægt så mange steder der står Mobilix i din header, går det lidt
>langsomt med navneskiftet?

Øh? Eller også har folk bare bedre ting at tage sig til.

I Image->World Online-tiden, gik der også lang tid før fx newsserverne
holdt op med at hedde .image.dk, og det samme med reverse DNS. Det er
ikke noget nyt.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : MartinY

Dato : 21-05-01 22:53

Det vil sige at jeg bare skal betragte det som et modem....altså jeg slipper
for alt det besvær med at konfigurere adapteren således at jeg slet ikke vil
have problemer med at modtage filer via icq....alt i alt....der skal ikke
laves så meget om på det hele mht. konfigurationer af computeren...alt vil
virke som det plejer...bortset fra minutprisen

Hvordan kan det være et modem, når nu jeg har bestilt adsl.....jeg troede at
man brugte adaptere til adsl???

Martin Y

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 22-05-01 18:02

> [...]
> virke som det plejer...bortset fra minutprisen
>
> Hvordan kan det være et modem, når nu jeg har bestilt adsl.....jeg troede

Det begyndte allerede med ISDN. Det er jo ikke meget modem over Eicon Diva
T/A.
Det er sikkert af pædagogiske årsager... Prøv at spørge "almindelige folk"
om de vil beskrive hvad en computer består af.: "Skærm, tastatur, mus og
harddisk" (!)

Det er meget lettere for TDC bare at kalde alt hvad man bruger til at komme
på internettet for et modem, så slipper de for at skulle lære befolkningen
endnu et nyt computerord.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-05-01 02:34

On Tue, 22 May 2001 19:01:55 +0200, "Jimmy Nielsen"
<jimmy-nNOSPAM@email.dk> wrote:

>Det er sikkert af pædagogiske årsager... Prøv at spørge "almindelige folk"
>om de vil beskrive hvad en computer består af.: "Skærm, tastatur, mus og
>harddisk" (!)

Der er også mange upædagogiske teknikere, der ikke forstår, at et
ADSL-modem som regel _er_ et modem (også i den gammeldags betydning).

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-05-01 07:55

> Der er også mange upædagogiske teknikere, der ikke forstår, at et
> ADSL-modem som regel _er_ et modem (også i den gammeldags betydning).

som regel?
Jeg kan ikke på stående fod komme på en linjekodning der ikke anvender
modulation.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-05-01 11:56

On Wed, 23 May 2001 08:55:15 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>som regel?

Alm. gummiforbehold :)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-05-01 22:07

"Martin Edlich" <newsspam2@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse
> Skægt så mange steder der står Mobilix i din header, går det lidt
> langsomt med navneskiftet?

Se hvor mange steder i min header der står tele.dk
DNS-navne er ikke noget man lige ændrer fra dag til dag.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 21-05-01 22:21

On Mon, 21 May 2001 23:06:41 +0200, Martin Højriis Kristensen wrote:
>"Martin Edlich" <newsspam2@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse
>
>Se hvor mange steder i min header der står tele.dk
>DNS-navne er ikke noget man lige ændrer fra dag til dag.

Jo, det er udelukkende et spg. om vilje.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-05-01 22:53

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> Jo, det er udelukkende et spg. om vilje.

Min umiddelbare vurdering ville være at det ville kræve en hel del at ændre
tele.dk til tdc.dk, men det er klart at det kan gøres hvis viljen er der.
Ændringen i DNS er selvf. lille, men der er en del applikationer der
efterfølgende skal rettes til.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-05-01 09:03

On Mon, 21 May 2001 23:53:01 +0200, Martin Højriis Kristensen wrote:
> [...]
>tele.dk til tdc.dk, men det er klart at det kan gøres hvis viljen er der.
>Ændringen i DNS er selvf. lille, men der er en del applikationer der

Ja ?? Udelukkende et spg. om vilje/resourcer.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 22-05-01 12:48

> [...]

>tele.dk til tdc.dk, men det er klart at det kan gøres hvis viljen er der.
>Ændringen i DNS er selvf. lille, men der er en del applikationer der

Tror du Thy Data Center har lyst til at køre DNS server for jer?

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-05-01 13:05

http://www.jp.dk/dbp/internetavisen/itogcomputer/artikel&art_id=3347466

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 21-05-01 22:54

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote:

> Jo, det er udelukkende et spg. om vilje.

Og lidt nemmere bliver det hvis man har haft tid til at planlægge først, så
man kan ændre sine tider i zonen.

Men virkeligheden er tit noget andet, jeg får stadig en virksomhed i
nordjylland når jeg skriver www.tdc.dk, og vi har jo set i dagens nyheder at
der indgået en aftale.

Specielt sætningen:

"I et år vil der fra TDCs hjemmeside være en henvisning til Thy Data
Center."

Siger mig at et eller andet sted må viljen jo være til stede hos TDC.
Ærgeligt at vi kun kan gisne om prisen.....

- Ulrik

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-05-01 23:53

On 21 May 2001 21:20:51 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote:

>Jo, det er udelukkende et spg. om vilje.

.... og et sådan argument ville man jo næsten kunne bruge om alle
konfigurationsændringer.