Hvad sker der med mit modem når det TRAINE~
Fra : Carsten Stage

Dato : 21-05-01 18:51

Et spørgsmål ang. WorldOnlines forbindelse:

Jeg har netop fået ADSL (256/128), og bliver ofte smidt af linien. Jeg har
fået et Eicon DIVA USB-modem fra WorldOnline.

Problemet er, at pludselig bliver procesliniens icon for modemet gult og
blinker med beskeden "TRAINING", og forbindelsen ophører. Efter ca. 20
sekunder kan jeg atter gå på. Ved du hvad det betyder????

Hilsen Carsten

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-05-01 19:03

"Carsten Stage" <NinaEr@Anderledes.dk> skrev i en meddelelse
> Problemet er, at pludselig bliver procesliniens icon for modemet gult og
> blinker med beskeden "TRAINING", og forbindelsen ophører. Efter ca. 20
> sekunder kan jeg atter gå på. Ved du hvad det betyder????

De to modemer (dit og det på centralen) genforhandler hvilke DMT-kanaler der
skal overføres data i.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-05-01 19:19

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9eblfk$rml$1@news.inet.tele.dk...
> "Carsten Stage" <NinaEr@Anderledes.dk> skrev i en meddelelse
>
> De to modemer (dit og det på centralen) genforhandler hvilke DMT-kanaler
der
> skal overføres data i.

Dvs. Støj på linien. Ved fx på-virkning fra en anden abonnement, der bruger
telefonen?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-05-01 19:30

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Dvs. Støj på linien. Ved fx på-virkning fra en anden abonnement, der
bruger
> telefonen?

Der er svjv andre scenarier der kan forårsage det end lige støj (og støj er
et vidt begreb) men jeg forestiller mig at støj er den primære årsag.

Fra : Carsten Stage

Dato : 21-05-01 19:30

Det er bare hamrende irriterende, når der er nogen der prøver at uploade til
min FTP-server (og jeg har fast IP). Er der intet at gøre ved problemet???

Min forbindelse kører på eget kobber, ergo kan der vel ikke forekomme støj
fra telefonen!?!?!

--

Hilsen
Carsten

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-05-01 19:30

> Min forbindelse kører på eget kobber, ergo kan der vel ikke forekomme støj
> fra telefonen!?!?!

Jo, der kan sagtens forekomme krydstale hvis de to linjer ligger tæt op ad
hinanden og fx er lidt fugtige.
Men du må jo fejlmelde linjen (går jeg ud fra) hvis det sker for ofte

Fra : Carsten Stage

Dato : 21-05-01 19:40

Der sker faktisk 1-2 gange i timen!

Jeg har lagt mærke til at modulationen skifter (sat op til auto) mellem
multimode og et eller andet (måske G.Lite eller G.DMT). Kunne dette have
betydning?

--

Hilsen
Carsten Stage

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-05-01 19:38

> Jeg har lagt mærke til at modulationen skifter (sat op til auto) mellem
> multimode og et eller andet (måske G.Lite eller G.DMT). Kunne dette have
> betydning?

Jeg ville prøve at sætte den til g.DMT permanent. Det er sikkert denne
protokol der bruges

Fra : Carsten Stage

Dato : 21-05-01 19:47

Det vil jeg prøve at pille lidt ved. Hvis det ikke giver ændringer,
fejlmelder jeg linien.

Tak for hurtige svar!

Fra : jensl

Dato : 10-11-01 15:50

"Carsten Stage" skrev d. 21-05-01 19:47 dette indlæg :
> Det vil jeg prøve at pille lidt ved. Hvis det ikke giver ændringer,
> [...]

Hej Carsten!

Jeg har det samme problem men jeg har fået at vide at det skyldes at
USB-kablet ikke kan levere strøm nok hvis der er aktivitet på din
maskine. Det kræver en ekstra strømforsyning.

MVH Jens L

http://www.kandu.dk/