CBB og kampagne ang. GRATIS messenger til ~
Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 11-02-05 22:17

Hej gruppe.

"vi er de første der udbyder gratis messenger herhjemme" og "nu er
messenger blevet mobil" lyder det så flot fra selskabet med stort set
ingen kunder. Nuvel det er en sandhed man kan tage at føle på.

1) Der er mange af os der har rendt rundt med de lidt bedre telefoner her
de sidste år som har haft messenger LÆNGE før at CBB introducerede det.
De er altså ikke de første. Derimod er de bagefter. Jeg har haft Nokia
7650 for et år siden. Den havde jeg MSN på (Dog ikke den originale) og nu
har jeg en Qtek 2020 hvor man ikke kan slippe for den. Den er nemlig
indbygget i mobilen. En af grundende til at jeg valgte netop 7650eren var
at man kunne installere software på den og dermed også Messenger og ICQ.
Det er LANGT mere end et år siden at jeg anskaffede mig den. Qtekken er
fra sensommer. Alle dem der har haft SPV har haft messenger indbygget
nfra start.

Det er IKKE gratis som de skriver. Læg mærke til at de skriver at man kan
komme gratis igang men læg også mærke til at under priser står der 0,09
ved Messenger. Måske er det trafikken de har regnet ud til at blive det
men det er i al fald IKKE gratis så til alle jer der troede det var en
nyhed, køb en telefon med Symbian eller Smartåhone / PocketPC og få det
gratis. Man behøver OVERHOVEDET ikke at skifte til CBB for at få det.

Jeg mener det tangerer falsk markedsføring at lave sådan noget. Punkt et
er de ovverhovedet ikke først med det og punkt to er det ikke gratis som
de skriver.

Steven: Der aldrig kunne drømme om at skifte til CBB

Fra : John

Dato : 12-02-05 12:55

"Steven Nybo Andersen" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.
>
> "vi er de første der udbyder gratis messenger herhjemme" og "nu er
> messenger blevet mobil"

*SNIP*

Hvor står alt det henne?

Mvh

John

Fra : Morten S Hansen

Dato : 12-02-05 23:54

> Hvor står alt det henne?

TV-reklamer, Skilte i S-toge, RE-toge, busser, m.v. - og sikkert også på
deres hjemmeside.

Steven antyder at det kræver en Smartphone - men ikke engang dét er
nødvendigt!! Godt nok er det ikke originalt men allerede for et halvt år
siden påpegede jeg herinde at man kan få Messenger via WAP.

Mit indlæg:
http://groups.google.com/groups?q=Tip:+MSN+messenger+p%C3%A5+din+mobil&hl=da&lr=&selm=4151e23c%240%2439259%2414726298%40news.sunsite.dk&rnum=1

Link til to messengers på wap:
http://start.e-messenger.net/wap/index.jsp
http://mob.e-messenger.net

Det koster ikke andet end de GPRS-bytes du sender og modtager - og så vidt
jeg kan gennemskue er det langt mindre end 0,09 kroner... fx koster 1 Kbyte
0,01 kr hos telmore - og så meget fylder en messengerbesked ikke.

mvh. /morten

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 14-02-05 22:50

lø 12 feb 2005 11:54:03p satte Morten S Hansen sig på en taburet og
skrev følgende på et stykke vådt franskbrød:

> [...]
> vidt jeg kan gennemskue er det langt mindre end 0,09 kroner... fx
> koster 1 Kbyte 0,01 kr hos telmore - og så meget fylder en

Nu fik jeg lige læst lidt ned i div. indlæg og så fik jeg chok nummer 2 og
denne gang var det fandme alvorligt

DET KOSTER 9 ØRE AT SENDE EN BESKED MED CBBs UDGAVE AF MESSENGER.
JA undskyld hjeg råber men det gør jeg altså. Det er fandeme fiseme dyrt.
Hvad kan det ikke løbe op i.

Steven

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 14-02-05 23:32

Morten S Hansen wrote:

> [...]
> jeg kan gennemskue er det langt mindre end 0,09 kroner... fx koster 1 Kbyte
> 0,01 kr hos telmore - og så meget fylder en messengerbesked ikke.

Ok, har lige proevet ovenstaaende paa min Nokia 6230. Helt smooth er det
altsaa ikke, for at sige det mildt. Jovist det virker. Men hastigheden
og gui'en er ikke til at raabe hurra af.

Vh,

--
..O. Ole Michaelsen, Copenhagen, Denmark
...O http://www.olemichaelsen.dk/

Fra : Funnyboy

Dato : 15-02-05 02:16

Jamen kom da endelig med nogle flere adresser på nogle mobile messenger.
Gerne til Nokia 6230 da jeg bruger min rimelig tit. Og jeg kan godt se at
det kan gå hen og blive en dyr fornøjelse med 9øre pr besked.

Preben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-02-05 15:16

"Steven Nybo Andersen" <ingen@mail.tak> wrote in message
> [...]
> messenger blevet mobil" lyder det så flot fra selskabet med stort set
> ingen kunder. Nuvel det er en sandhed man kan tage at føle på.

Jeg har haft eMessenger kørende på min 6310 i snart 2 mdr.

> [...]
> nyhed, køb en telefon med Symbian eller Smartåhone / PocketPC og få det
> gratis. Man behøver OVERHOVEDET ikke at skifte til CBB for at få det.

Jeg betaler ved Telmore for GPRS, som vel er 10 kr / MB.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 14-02-05 22:51

ma 14 feb 2005 03:16:27p satte Christian B. Andresen sig på en taburet
og skrev følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Jeg betaler ved Telmore for GPRS, som vel er 10 kr / MB.

Ja men hos CBB skal man betale 9 øre pr besked du sender.
Det kan sku hurtigt løbe op..

Steven.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-02-05 10:16

> ma 14 feb 2005 03:16:27p satte Christian B. Andresen sig på en taburet

> Ja men hos CBB skal man betale 9 øre pr besked du sender.
> Det kan sku hurtigt løbe op..

Ja, hvor meget fylder en besked, vel 1 kb. så det koster ca. 1 øre med
Telmore.

--
mvh/rg. Christian

Fra : RpR

Dato : 15-02-05 21:34

> Ja, hvor meget fylder en besked, vel 1 kb. så det koster ca. 1 øre med

Den fylder under 1kb
Nærmere 0,1kb

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-02-05 09:44

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote in message

> Den fylder under 1kb
> Nærmere 0,1kb

Også incl. opdatering af de andre kontakter, headere etc. ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : RpR

Dato : 17-02-05 10:53

> Også incl. opdatering af de andre kontakter, headere etc. ?

Jeg har ~50 på min kontaktliste, og det tar omkring 6kb at hente ned.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~