Skærme
Fijala 3554
Apple's 30" og PC'ere?
Fra : iddqd

Dato : 11-02-05 10:35

De 2560 x 1600 kræver et skærmkort med dual DVI, men er der nogen der
har erfaringer med skærmen? Hvordan er den fx. til computerspil og andet
hurtigt grafik?

Mvh

Bruno

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 11-02-05 10:45

On Fri, 11 Feb 2005 10:34:59 +0100, iddqd <DontUse@ThisAdress.Ever>
wrote:

>De 2560 x 1600 kræver et skærmkort med dual DVI, men er der nogen der
>har erfaringer med skærmen? Hvordan er den fx. til computerspil og andet
>hurtigt grafik?

http://www.prad.de/guide/screen1287.html

16 msec respons, og specifikationerne adskiller sig ikke fra andre
s-ips panel type skærme.

review her:
http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1738298,00.asp

bemærk at du kan få en side mere frem med: read full review

http://reviews-zdnet.com.com/Apple_Cinema_HD_Display_flat_panel_display_TFT_30/4505-3174_16-30964405.html

http://hardware.gamespot.com/Story-ST-4994-479-16-17-x

det var hvad jeg kunne finde med google.

mvh

John

Fra : Blaster

Dato : 11-02-05 17:56

Jeg mener ikke 30" modellerne virker til pc'ere, selv med dual Dvi, eller
hører det fortiden til nu ???

Fra : iddqd

Dato : 11-02-05 19:26

Blaster wrote:
> Jeg mener ikke 30" modellerne virker til pc'ere, selv med dual Dvi, eller
> hører det fortiden til nu ???

Jeg formoder det vil virke med nye dual DVI PC kort, men det kræver
måske lidt arbejde at få kortet til at levere 2* 1280 * 1600 og der skal
nok være nogen kort hvor det ikke virker.

Men efter at havde læst et par anmeldelse, så kan jeg se skærmen skal
stryges for min liste med mulige afløsere til min CRT skærm. Det går
simpelthen ikke at skifte fra en super CRT (Sony F-520), til en TFT der
kritiseres for at være lidt langsom og endnu være give problemer med at
betragtningsvinkel er kritisk.

Mvh

Bruno

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-02-05 20:43

Blaster skrev:

> Jeg mener ikke 30" modellerne virker til pc'ere, selv med dual
> Dvi, eller hører det fortiden til nu ???

Ja det hører fortiden til, men 30"-modellen kræver et grafikkort
med Dual Link DVI. Matrox har f.eks. for nylig sendt sådan et
kort på markedet.
http://www.matrox.com/mga/workstation/digital_design/news/press_rel/2005/parhelia_dl256.cfm

Jeg har i øvrigt lige stået og kigget på sådan en 30" i dag.
Til billedbehandling ser den umiddelbart ud til at være ganske
udmærket, selvom den i mine øjne er tæt på at virke for stor
til et almindeligt skrivebord (jeg tænker mest på betragtnings-
afstanden). 23"-udgaven passer mig bedre.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-02-05 14:18

Blaster <blaster25@hotmail.com> wrote:

> Jeg mener ikke 30" modellerne virker til pc'ere, selv med dual Dvi, eller
> hører det fortiden til nu ???

problemet er at der ikke findes mange grafikkort der understøtter "Dual
DVI link " (ikke det smame som dual DVI) - udover Apples versioner af
GF6800 og ATI's mac udgave af x800.

Senest er Matrox dog begyndt at lave en DDL udgave af et af deres kort -
Dog kun i PCI udgaven. Apple sælger iøvrigt Matrox kortet på deres
webstore.

Dvs problemet med Apples 30" og PC'ere er ikke skærmen men at de
færreste skærmkort understøtter DDL.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT