Skærme
Fijala 3554
Samsung Syncmaster 913N
Fra : Aagaard

Dato : 10-02-05 23:20

2 stk.ankom i dag. Power leveres af Matrox Parhelia m. 128Mb RAM, og jeg er
meget positiv. Skærmene er helt uden pixelfejl.
Der er dog et lille problem, idet højre skærm er lysere end den venstre, som
er kalibreret med Samsungs kalibrerings værktøj.
Der er anvendt samme profil på begge skærme.
Problemet var det samme med de gamle CRT skærme fra Viewsonic.
Har andre de samme problemer?
Hvad kan man gøre for at rette op på dette?

--
Aagaard

Fra : Nicolai

Dato : 10-02-05 23:39

> Har andre de samme problemer?
Nej.

> Hvad kan man gøre for at rette op på dette?

Har BEGGE den fejl? Så vil jeg mistænke dit grafikkort? Prøv dem på en anden
puter.

Fra : Peter Larsen

Dato : 11-02-05 00:55

Du kunne jo prøve at bytte om på dem og se om problemet følger skærmen
eller ej....

/Peter

Fra : BuFFerz

Dato : 11-02-05 10:30

Rent OT

Hvor har du købt og hvor lang var leveringstiden ?
Skal nok snart havde sådan en skærm.

/Buff

Fra : Aagaard

Dato : 11-02-05 13:06

> [...]
> Problemet var det samme med de gamle CRT skærme fra Viewsonic.
> Har andre de samme problemer?
> Hvad kan man gøre for at rette op på dette?

Begge skærme er nu kalibreret. Samsungs kalibreringsværktøj kunne godt
håndtere skærmene hver for sig, hvilket jeg havde overset.
Skærmene er købt hos proshop, leveret dagen efter bestilling. Kig evt. på
EDB-priser.

--
Aagaard