Mystisk problem med Soundblaster audigy 2
Fra : N_B_DK

Dato : 11-02-05 11:19

Mit problem er at sidder kun det kort i fryser computeren ved spil (og kun
spil), men sætter jeg et soundblaster live 1024 i udover (og benytter
standard drivere) (til Audigy 2 kortet benyttest drivere herfra
http://kxproject.lugosoft.com/index.php?skip=1 ) og så virker det perfekt,
samtlige PCI slot er prøvet, og onboard lydkortet er slået fra (bundkortet
er et DFI NB-76 EC)

En der har en idé om hvad det kan være ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Mads

Dato : 11-02-05 11:46

On Fri, 11 Feb 2005 11:18:30 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>er et DFI NB-76 EC)
>
>En der har en idé om hvad det kan være ?

Driverne.

Prøv med de originale drivere fra Creative.
Mit Audiigy2 kort ville heller ikke med KX driverne,
men kører perfekt med de originale drivere.

mvh Mads

Fra : N_B_DK

Dato : 11-02-05 12:48

Mads wrote:
> Driverne.
>
> Prøv med de originale drivere fra Creative.
> Mit Audiigy2 kort ville heller ikke med KX driverne,
> men kører perfekt med de originale drivere.

Hvorfor virker det så perfekt når jeg har 2 kort i, og Audigy kortet stadig
kører med KX driveren ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Mads

Dato : 11-02-05 12:55

On Fri, 11 Feb 2005 12:47:31 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>Hvorfor virker det så perfekt når jeg har 2 kort i, og Audigy kortet stadig
>kører med KX driveren ?

Øh, den forstod jeg ikke. Hvad mener du ?

mvh Mads

Fra : N_B_DK

Dato : 11-02-05 13:25

Mads wrote:

> Øh, den forstod jeg ikke. Hvad mener du ?
>
> mvh Mads

Som jeg skriver i den første post, så virker Audigy kortet perfekt med KX
driverne, men kun når der sidder et soundblaster live 1024 i samtidigt, hvis
der var noget galt med KX driveren ville de jo stadig ikke fungere, med
eller uden 1024 kortet

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Mads

Dato : 11-02-05 13:51

On Fri, 11 Feb 2005 13:24:56 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>der var noget galt med KX driveren ville de jo stadig ikke fungere, med

Det er vi nu ikke helt enige om.
Der går måske kludder i det dobbelte sæt drivere når du fjerner
det ene kort.

Jeg har også prøvet KX driverne, både sammen med et gammelt
SB Live Value kort og et helt nyt SB Audigy 2 kort, dog ikke med
begge kort i på samme tid.

KX driverne virkede fint med Live kortet, men med Audigy kortet
kom de aldrig til at virke. Med de originale drivere var der ikke
skyggen af et problem.

mvh Mads