ASUS P4P800 Deluxe og installation
Fra : Ukendt

Dato : 10-02-05 20:04

På mit ASUS P4P800 Deluxe bundkort, vil jeg gerne bruge den indbyggede Intel
RAID controller til et RAID-0 til mit C-drev under Windows.

Dette går også helt fint, men under installation af OS, finder hverken XP
eller W2K3 nogle drivere på den diskette, som jeg har kreeret med det
medfølgende program? Jeg kan gå ind på disketten med en anden PC, og læse
indholdet af de filer der ligger på disketten. Og det er de filer, som
vejledningen siger skal være der?

Nogen der har oplevet lignende ting? Eller blot har nogle gode råd?

/Stoltze

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 13-02-05 10:16

Er du sikker på at filerne ligger i roden på disketten?

Hilsen

Jacob
P4P800 Deluxe

"Niels Stoltze" <niels_detunderligea_stoltzemail_punktum_dk> skrev i en
meddelelse news:420bb02b$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-05 11:20

"Jacob Jørgensen" <gismoREMOVE@12move.dk> skrev i en meddelelse
> Er du sikker på at filerne ligger i roden på disketten?
>
> Hilsen
>
> Jacob
> P4P800 Deluxe

Jeps, de ligger i roden af disketten..

Nogen der har haft held med at installere på denne måde?

/Stoltze

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 14-02-05 00:36

Trykker du F6 på det rigtige tidspunkt under installationen af windows?

Hilsen

Jacob

"Niels Stoltze" <niels_detunderligea_stoltzemail_punktum_dk> skrev i en
meddelelse news:420f29f1$0$302$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-05 06:10

> Trykker du F6 på det rigtige tidspunkt under installationen af windows?
> Jacob

Jeps. Den kommer fint og siger disketten skal indsættes. Men den finder bare
aldrig noget på disketten... Bliver ved med at spørge efter diskette....

/Stoltze

Fra : Hans

Dato : 14-02-05 10:04

Niels Stoltze wrote:
> [...]
>>
> Jeps. Den kommer fint og siger disketten skal indsættes. Men den
> finder bare aldrig noget på disketten... Bliver ved med at spørge

Har du disabled "Boot Up Floppy Seek" under Advanced BIOS Features?

Hvis du har, så er det årsagen til at der ikke kan findes noget på floppyen.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-05 08:43

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
> Har du disabled "Boot Up Floppy Seek" under Advanced BIOS Features?
>
> Hvis du har, så er det årsagen til at der ikke kan findes noget på
> floppyen.
>
> Hans

Kan jeg ikke huske om jeg har.
Skal lige kige efter..

/Stoltze

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-05 20:05

> [...]
> Har du disabled "Boot Up Floppy Seek" under Advanced BIOS Features?
>
> Hvis du har, så er det årsagen til at der ikke kan findes noget på

Jeg kan slet ikke finde det punkt i hele BIOS opsætning.
Ej heller i manualen.. Hverken den trykte eller den elektroniske...

Nogen links til info?
Eller hvor jeg helt præcist burde kunne finde det i BIOS?

/Stoltze

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 16-02-05 22:34

Jeg har sendt dig en zip fil med filerne fra min egen Intel Raid disektte.

Jeg har selv et P4P800 Deluxe MB.

Prøv om du ikke kan med disse!

Hvilken bios revision kører du med?

Hilsen

Jacob

"Niels Stoltze" <niels_detunderligea_stoltzemail_punktum_dk> skrev i en
meddelelse news:4213996e$0$247$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 13-02-05 12:49

"Niels Stoltze" <niels_detunderligea_stoltzemail_punktum_dk> wrote in
message news:420bb02b$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> vejledningen siger skal være der?
>
> Nogen der har oplevet lignende ting? Eller blot har nogle gode råd?

Og du har taget de rigtige drivere?
Intel er kun til SATA og Via er til PATA.

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-05 16:56

"Mogens Nielsen" <snegomneslein@hotmail.com.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> message news:420bb02b$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Og du har taget de rigtige drivere?
> Intel er kun til SATA og Via er til PATA.
Det er også 2 stk. SATA diske jeg gerne vil indstallere på..

Via skal bruges bagefter til data.

/Stoltze

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-05 08:03

Og her er så resultatet.... :-/

Prøvede med diskette fra Jacob, men uden resultat..

Prøvede herefter at starte op i den XP som var installeret på PC'en, og gæt
engang: Jeg kunne ikke læse disketten!!

Frem med et andet diskettedrev, og wham bam buggalow! Hallelujah... Nu fandt
den noget på disken der kunne bruges...!!

Konklusion: Test alt, og når du er sikker på du ikke kan finde nogle fejl,
så test lige en gang til...

Og stol ikke på at dit hardware virker......

/Stoltze