Skærme
Fijala 3554
Ny monitor til billedbehandling
Fra : Michael Birkmose

Dato : 10-02-05 07:48

Hejsa,

(Havde oprindeligt postet den her i dk.fritid.foto, men indså at denne NG
nok var mere passende)

Jeg har for nyligt købt mig et EOS 20D digital spejlrefleks kammera.

Min gamle monitor har efterhånden udtjent sin værnepligt og jeg er på udkig
efter en ny CRT monitor til at lave post-processing af mine billeder.

Jeg ville høre om folk kan anbefale en god monitor omkring 5.000-6.000.

Har hørt meget godt om den her:
http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10121

Fra : Claus Albæk

Dato : 10-02-05 15:49

Michael Birkmose wrote:
> [...]
> efter en ny CRT monitor til at lave post-processing af mine billeder.
>
> Jeg ville høre om folk kan anbefale en god monitor omkring 5.000-6.000.

Specs på den er ret imponerende! og LaCie er anerkendt som en af
spillerne i 'prof' arena'en. Så du går nok ikke helt galt i byen.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-05 22:10

Michael Birkmose <michael@gisp.dk> wrote:

> [...]
> efter en ny CRT monitor til at lave post-processing af mine billeder.
>
> Jeg ville høre om folk kan anbefale en god monitor omkring 5.000-6.000.

mht. farvekalibrering får du ikke noget bedre end lacie - hverken når
det drejer sig om TFT eller CRT.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-02-05 00:43

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> mht. farvekalibrering får du ikke noget bedre end lacie - hverken når
> det drejer sig om TFT eller CRT.

Du glemmer lige Eizo...

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-02-05 14:01

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Du glemmer lige Eizo...

jeps, men "bedre" er Eizo vel heller ikke? Det er lige så godt.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 20-02-05 21:31

> jeps, men "bedre" er Eizo vel heller ikke? Det er lige så godt.

Deres ColorEdge serie er nok bedre, men også ganske kostbare.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-02-05 01:15

René Frej Nielsen skrev:

> Du glemmer lige Eizo...

Ja, de er klart de førende på området. I hvert tilfælde indenfor
TFT-skærme som vel alle skærmproducenter satser stort på lige nu,
men det er heller ikke just billige skærme, hvis man skal op i
ColorEdge-serien, som går for at være noget af det bedste indenfor
profesionelle TFT-skærme til grafisk brug. Man får dem ikke til
hverken 5 eller 6.000 i hvert tilfælde. :)

<http://www.eizo.com/products/graphics/index.asp>.

Nec/Mitsubishi er også godt med. Se f.eks.
<http://www.nec-mitsubishi.com/coremedia/generator/Internet/Subsidiaries/Headquarter/Content/DynamicNavigationTeasers/Products/Home/WideColourGammut,realm=Products__Home,spec=x__hq__en.html>

Så vidt jeg husker så er det vel egentlig Mitsubishi, som leverer
billedrørene til Lacies CRT-skærme.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Claus Albæk

Dato : 16-02-05 22:08

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
>
> Så vidt jeg husker så er det vel egentlig Mitsubishi, som leverer

ja, Mitsubishi's Diamondtron tuber er vidst også den bedst afart af
Trinitron der har set dagens lys (Sonictron var også godt for den sags
skyld) mon ikke de er med fremme i skoene endnu?

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-02-05 21:14

Claus Albæk skrev:

> ja, Mitsubishi's Diamondtron tuber er vidst også den bedst
> afart af Trinitron der har set dagens lys (Sonictron var også
> godt for den sags skyld) mon ikke de er med fremme i skoene
> endnu?

Sonictron har jeg aldrig hørt om, men Diamondtron er vist stadig
med fremme i skoene. De udvikler atadig CRT-skærme med Diamondtron-
billedrør, så vidt jeg ved, men jeg tvivler nu på, at de bliver ved
med det og specielt nu, hvor de kan lave fladskærme, som har mindst
lige så god farvegengivelse som deres CRT-skærme.

--
Hilsen
Madsen