Skærme
Fijala 3554
16:9 med tuner?
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 09-02-05 23:32

Jeg er på udkig efter en ny skærm. Den skulle gerne være:

- i 16:9 format
- have tv-tuner
- være mindst 17"
- helst DVI indgang
- være meget skarp
- ramme farverne præcist
- have lav responstid

....og så må den ikke koste noget;)

Nogle bud på modeller?

PFT!

/JD

Fra : Peter Larsen

Dato : 09-02-05 23:46

Nej.

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 10-02-05 08:21

Er der en, som har erfaring med Dell W1900 19" (48cm) LCD-TV?

/JD

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 10-02-05 09:13

On Thu, 10 Feb 2005 08:21:04 +0100, Jimmy Damsgård <xxx@xxx.dk> wrote:

>Er der en, som har erfaring med Dell W1900 19" (48cm) LCD-TV?
>
>/JD

Apple's widescreen skærme er også interessante, men lidt dyrere end
Dell's vistnok.

Man kan sætte en ekstern tv-tuner med fjernbetjening på. Koster ca.
800 kr. Hvis skærmen står i sleep, er det næsten et TV. En PC kan
desuden være tilsluttet samtidigt.

www.prad.de kan du checke responstid og paneltyper på mange LCD TV
og desuden skærme.

mvh

John

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-05 22:10

JK (at mail dot dk) <johnknuhtsen@address.invalid> wrote:

> [...]
>
> Man kan sætte en ekstern tv-tuner med fjernbetjening på. Koster ca.
> 800 kr. Hvis skærmen står i sleep, er det næsten et TV.

Det kræver at TV tuneren har DVI-output! du kan ikke bruge USB og FW
portene, da disse blot er henholdsvis hub og repeater og kan dermed ikke
anvendes uden en værts computer.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Peter Larsen

Dato : 10-02-05 18:56

Måske det var en ide at skrive lidt om hvad skærmen skal bruges til?

Hvis den udover TV også skal være god monitor, ja så bliver det smådyrt.
Jeg vil gætte på at du får den bedste løsning med en Dell wideskreen og
ekstern TV-tuner.

Intern TV-tuner lugter af LCD-TV, men i den kategori er skærmen
almindeligvis med lav opløsning og derfor ikke egnet som computer-monitor

/Peter

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 10-02-05 22:02

Peter Larsen wrote:
> Måske det var en ide at skrive lidt om hvad skærmen skal bruges til?

Den skal bruges sammen med min Powerbook, som primær skærm til alt brug.
Lurer på 16:9 fordi det virker smart at kunne have to applikationer i
gang samtidigt. Den skal ramme farverne godt, da jeg gør en del i
billedbehandling. Responstid til spil o.l. Tuner fordi jeg ikke vil
bruge plads til endnu en skærm, og tunere til Mac er ret dyre.

Dell'en har en del tilslutningsmuligheder, bla. DVI. Men den er jo lidt dyr.

/JD

Fra : Peter Larsen

Dato : 10-02-05 22:13

Så var min første indskydelse korrekt,

nej, glem det......

Hvis du mener 16:9 Dell er for dyr er der ingen andre valg.

/Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-05 22:10

Jimmy Damsgård <xxx@xxx.dk> wrote:

> Jeg er på udkig efter en ny skærm. Den skulle gerne være:
>
> - i 16:9 format
> - have tv-tuner
> - være mindst 17"
> - helst DVI indgang
> - være meget skarp
> - ramme farverne præcist
> - have lav responstid
>
> ...og så må den ikke koste noget;)
>
> Nogle bud på modeller?

En af mine venner købte et 17-18" JVC LCD TV i efteråret, det har i al
fald VGA (ved ikke om der osse er DVI) - opløsningen er 1280x768 og det
udemærker sig ved et meget fint billede i alle vinler. Billedkvaliteten
(farveægtehed) fra hans iBook over VGA er meget fin.

Det der dog imponerer mig mest er scaler'en som gør at et PAL signal
slet ikke ser interpoleret ud på trods af at TV'et kører 1280x768. Hvis
man ønsker at anvende TV tuneren til regualært TV kiggeri er scaler'en
meget vigtig.

Jeg kan ikke på stående fod huske modelnummeret.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 14-02-05 22:35

Den lurede jeg også på. Men jeg er lidt tvivl om 17" er for lidt.
med16:9 giver det jo ikke meget i højden. Den er dog ret billig.

/JD