Nye ADSL tilbud fra TDC
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 21-05-01 15:41

Nu er der åbenbart kommet nye ADSL tilbud fra TDC. Men de er da vist ikke
med router.

Set på http://www.teledanmark.dk

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 21-05-01 19:56

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er der åbenbart kommet nye ADSL tilbud fra TDC. Men de er da vist ikke
> med router.
>
> Set på http://www.teledanmark.dk

Ja, nu kan man også få fast IP... Men det er godt nok ikke til at gennemskue
om der er router med. Man kan godt nok købe en router som ekstraudstyr så
det er nok ikke sandsynligt.
Bredbånd|ADSL ser umiddelbart ud til at være dyrere end NetExpress, men
telefonabbonnementet er inkluderet i prisen til Bredbånd|ADSL. Man sparer
faktisk 40 kr. i kvartalet på abbonnementet hvis man vælger Bredbånd|ADSL
frem for alm. telefonabbonnement og NetExpress.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Flemming

Dato : 21-05-01 21:39

"Jimmy Nielsen" <jimmy-nNOSPAM@email.dk> wrote in message
> [...]
> faktisk 40 kr. i kvartalet på abbonnementet hvis man vælger Bredbånd|ADSL
> frem for alm. telefonabbonnement og NetExpress.

Hvordan kommer du frem til det ?

Tlf. : 340 / kvt ~ 113 kr /mdr
ADSL(1M/256): 549 kr/mdr
Totalt : 662 kr

Bredbånd:
Tlf. + ADSL(1M/256) = 649

--
Mvh. Flemming
See good thing in bad things

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-05-01 21:57

On Mon, 21 May 2001 22:38:36 +0200, "Flemming" <flemming@botmail.com>
wrote:

>Hvordan kommer du frem til det ?
>
>Tlf. : 340 / kvt ~ 113 kr /mdr
>ADSL(1M/256): 549 kr/mdr
>Totalt : 662 kr
>
>Bredbånd:
>Tlf. + ADSL(1M/256) = 649

Skal du hænge dig i en halv daler?

662 - 649 = 13 = 39 i kvatalet. Og hvis man vælger ISDN, så slipper
man med 25 ekstra mod 50 normalt, mener det er pr. md. eller er det i
kvatalet? kan ikke huske det, og gider ikke at chekke.

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 21-05-01 22:12

"Flemming" <flemming@botmail.com> skrev i en meddelelse
KLIP
Bredbånd|ADSL

> Hvordan kommer du frem til det ?
>
> Tlf. : 340 / kvt ~ 113 kr /mdr
> ADSL(1M/256): 549 kr/mdr
> Totalt : 662 kr
>
> Bredbånd:
> Tlf. + ADSL(1M/256) = 649 kr/mdr

NE + tlf:
3*549 + 340 = 1987 kr/kvt

Bredbånd|ADSL
3*649 = 1947 kr/kvt

Kvartalvis besparelse på Bredbånd|ADSL i forhold til NE + tlf er: 1987 -
1947 = 40 kr
q.e.d.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Kristoffer Møller

Dato : 22-05-01 09:42

Jimmy Nielsen wrote:

> [...]
> KLIP
> Kvartalvis besparelse på Bredbånd|ADSL i forhold til NE + tlf er: 1987 -

Husk at Favoritaftale er inkluderet i prisen. Så besparelsen er lidt
størrere, hvis man har den i forvejen.

mvh
Kristoffer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-05-01 10:16

"Kristoffer Møller" <Krm@psykiatri.aaa.dk> skrev i en meddelelse
> Husk at Favoritaftale er inkluderet i prisen. Så besparelsen er lidt
> størrere, hvis man har den i forvejen.

Til gengæld kan man ikke anvende fast forvalg

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Karsten Andersen

Dato : 23-05-01 10:30

Mon, 21 May 2001 23:11:30 +0200, skrev Jimmy Nielsen, på 31 linier, i
<9ec0at$117a$1@news.cybercity.dk>, :

>Kvartalvis besparelse på Bredbånd|ADSL i forhold til NE + tlf er: 1987 -
>1947 = 40 kr
+ favorit aftalen som følger med.

Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-05-01 19:58

On Mon, 21 May 2001 16:41:16 +0200, "Peter Elmkvist Snabe"
<peter@snabe.dk> wrote:

>Nu er der åbenbart kommet nye ADSL tilbud fra TDC. Men de er da vist ikke
>med router.

Nej, det er med offentlig IP til hver computer man vil have på nettet.
Desvære kun dynamiske, det ville ellers have været lækkert med en
fast, og så resten kunne så være dynamiske. Det må formodes at man kun
har en maskine stående tænt til at køre div. server programmer på.

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 21-05-01 20:04

> [...]
> fast, og så resten kunne så være dynamiske. Det må formodes at man kun
> har en maskine stående tænt til at køre div. server programmer på.

Nu er jeg ikke så godt inde i netværk, men behøver man så ikke en router,
hvis man har 2 computere. De får så bare hver deres dynamiske IP?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-05-01 20:35

On Mon, 21 May 2001 21:03:38 +0200, "Peter Elmkvist Snabe"
<peter@snabe.dk> wrote:

>Nu er jeg ikke så godt inde i netværk, men behøver man så ikke en router,
>hvis man har 2 computere. De får så bare hver deres dynamiske IP?

Jeps, og man slipper for bøvlet med NAT. der medføre problemmer med
ICQ m.m.

Fra : LaPPe

Dato : 21-05-01 23:39

> Jeps, og man slipper for bøvlet med NAT. der medføre problemmer med
> ICQ m.m.

Hvilke probs er der mht. NAT, ICQ og spil som Counter-Strike?

--
Mvh. Lars Sørensen
http://www.lappe.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-05-01 21:02

"Ivar Madsen" <news-12-04-01@nemo.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> det ville ellers have været lækkert med en
> fast, og så resten kunne så være dynamiske. Det må formodes at man kun
> har en maskine stående tænt til at køre div. server programmer på.

Tja, jeg ville have mindst 2 for at have primær og sekunder DNS.
Derudover ville en /29 så man selv kunne pille ved reverse DNS være rart.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-05-01 17:56

On Mon, 21 May 2001 22:01:55 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>Tja, jeg ville have mindst 2 for at have primær og sekunder DNS.
>Derudover ville en /29 så man selv kunne pille ved reverse DNS være rart.

Du skal da også overdrive, en må være nok til private, så har de den
at kunne køre server på, hvis ikke man vil betale sig fra DNS, så kan
man slå sig sammen nogle stk. og så er den klaret.

Fra : Tim Christensen

Dato : 22-05-01 11:53

"Ivar Madsen" <news-12-04-01@nemo.dyndns.dk> wrote in message
> [...]
> fast, og så resten kunne så være dynamiske. Det må formodes at man kun
> har en maskine stående tænt til at køre div. server programmer på.

Man kan også vælge fast-ip (man kan dog kun få en fast IP).

Mvh

Tim

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 22-05-01 12:30

On Tue, 22 May 2001 12:53:23 +0200, "Tim Christensen"
<icecone@worldonline.dk> wrote:

>Man kan også vælge fast-ip (man kan dog kun få en fast IP).

Jeg fatter ikke man f.x. kan vælge 1 fast IP og x dynamiske.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Simon Skals

Dato : 22-05-01 13:38

It seems Stefan Bruhn wrote:

>Jeg fatter ikke man f.x. kan vælge 1 fast IP og x dynamiske.

Der er så meget, kunder ikke forstår.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 22-05-01 14:20

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> Der er så meget, kunder ikke forstår.

Flot Simon

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Simon Skals

Dato : 22-05-01 14:45

It seems Fischer & Døssing wrote:

>Flot Simon

Årh, helt ærligt. Den var da meget sjov, jf. Tipstjenestens
kampagner for Oddset.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 22-05-01 15:26

> Årh, helt ærligt. Den var da meget sjov, jf. Tipstjenestens
> kampagner for Oddset.

Jamen så spørger jeg - af nørd interesse - officielt og non-komisk:
Hvordan kan man have 1 fast IP og flere dynamiske IP samtidig ?

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-05-01 16:14

"Fischer & Døssing" <peter@fischer.ms> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan man have 1 fast IP og flere dynamiske IP samtidig ?

Du tildeler adresserne dynamisk, men den første der tildeles er den samme
hver gang.
Det er dig ikke det samme som et routet redelegeret net efter min mening.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 22-05-01 16:24

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9edvm4$gko$1@news.inet.tele.dk...

> "Fischer & Døssing" <peter@fischer.ms> skrev i en meddelelse
>
> Du tildeler adresserne dynamisk, men den første der tildeles er den
> samme hver gang.

Ovenstående kan ikke teknisk lade sig gøre hvis man selv benytter router
vel ?
(Altså f.eks. via PA ADSL)

Eller kan TDC stadig tildele mig min faste IP som sædvanlig og derudover
tildele mig x antal dynamiske ?

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-05-01 16:29

> Ovenstående kan ikke teknisk lade sig gøre hvis man selv benytter router

Nej, det tror jeg umiddelbart ikke.
P@ kører med alm routning af hele netværk

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 22-05-01 16:37

On Tue, 22 May 2001 17:14:16 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
> [...]

>hver gang.
>Det er dig ikke det samme som et routet redelegeret net efter min mening.

Dvs. man kan *godt* have en fast IP og så 2 dynamiske (eller 3 eller
hvor meget der nu skal til)?

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-05-01 16:58

"Stefan Bruhn" <news002@3x7.dk> skrev i en meddelelse
> Dvs. man kan *godt* have en fast IP og så 2 dynamiske (eller 3 eller
> hvor meget der nu skal til)?

Ja, teknisk kan man godt lave sådan noget, men der er andre ting (også
tekniske) der spiller ind.
Jeg tror ikke det er muligt med BB|ADSL

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 22-05-01 17:29

On Tue, 22 May 2001 17:57:38 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>Ja, teknisk kan man godt lave sådan noget, men der er andre ting (også
>tekniske) der spiller ind.
>Jeg tror ikke det er muligt med BB|ADSL

Vidste godt det teknisk kunne lade sig gøre ;)
Men det er der jo ikke noget at gøre ved...

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-05-01 21:07

On Tue, 22 May 2001 13:30:19 +0200, Stefan Bruhn wrote:

>Jeg fatter ikke man f.x. kan vælge 1 fast IP og x dynamiske.

Fordi en DHCP server ikke kan gøre det uden at man binder den
faste adresse til en MAC adresse, hvilket ikke skalerer til tusinder
af kunder.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 22-05-01 21:49

On 22 May 2001 20:06:49 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote:

>Fordi en DHCP server ikke kan gøre det uden at man binder den
>faste adresse til en MAC adresse, hvilket ikke skalerer til tusinder
>af kunder.

Ja, ok.
Jeg ved godt at en ISP aldrig helt vil kunne forstå kunderne, men hvis
det kan lade sig gøre at få en fast IP, eller 2 dynamiske, så må det
nødvendigvis kunne lade sig gøre uden det store besvær (dette er bare
mine tanker, ved godt det nok ikke passer). Man kunne jo evt. bare tage
lidt ekstra for det...

Nå, men hvis det ikke lader sig gøre kan det jo være lige meget.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Jack Laybourn

Dato : 23-05-01 23:36

OSV OSV OSV OSV OSV OSV ....... GRRRR :O/