Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SB22 eller SB28
Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 21-05-01 16:27

Hej.

Jeg skal have en extern flash til en Nikon F65.

SB22 koster ca 1400,-
SB28 koster ca 3300,-

Jeg fotograferer "kun" som hobby.

Er SB28'eren prisforskellen værd ?

Mvh HAA.

Fra : Kim Østrup

Dato : 21-05-01 19:16

Henrik Aarfeldt <haa@mobilix.dk> skrev i en
> Hej.

Hej Henrik

> Jeg skal have en extern flash til en Nikon F65.
>
> SB22 koster ca 1400,-
> SB28 koster ca 3300,-
>
> Jeg fotograferer "kun" som hobby.
>
> Er SB28'eren prisforskellen værd ?

Det kommer an på til hvad brug. For en "almindelig familiefotograf" er
en SB22´er oftest nok. Den kommer dog til kort i større lokaler om
aftenen. Det kommer sig selvfølgelig af, at dens ledetal ikke er ligeså
stort som SB28.

Derudover giver SB28 dig muligheder for at dreje faklen både op og ned
(også SB22) og til siden, hurtigere ladetid og zoom. Nogle af de
features som SB28 tilbyder kræver en F90/F100/F5, men du vil (måske)
kunne få glæde af stroboskobflash.

Med andre ord - hvis du ikke har brug for de yderligere meter SB-28´eren
rækker vil du blive ganske tilfreds med SB22.

> Mvh HAA.

Mvh

Kim Østrup.

Fra : Morten Winther

Dato : 21-05-01 21:45

"Henrik Aarfeldt" <haa@mobilix.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Jeg skal have en extern flash til en Nikon F65.
>
> SB22 koster ca 1400,-
> SB28 koster ca 3300,-

Eller hvorfor ikke en SB-50DX ??

http://www.nikonusa.com/usa_product/product.jsp?cat=1&grp=4&productNr=4716NC