Laban-Hvor skal vi sove i nat
Fra : Benny

Dato : 08-02-05 18:51

Mangler tekst og evt. noder/akkorder til Laban´s hvor skal vi sove i nat!
Nogen der kan hjælpe?

Fra : Peter Theglev

Dato : 08-02-05 20:21

Benny wrote:
> Mangler tekst og evt. noder/akkorder til Laban´s hvor skal vi sove i nat!
> Nogen der kan hjælpe?

Akkordgangene lader til at være særdeles lette. Efter 2 min. ved
tangenterne lader det til være:

C/Am/F/G (Ved ikke om originalen er i C-dur).

Og andet sker der ikke.

/Peter

Fra : Sune Salminen

Dato : 08-02-05 21:29

Peter Theglev wrote:

> Akkordgangene lader til at være særdeles lette. Efter 2 min. ved
> tangenterne lader det til være:
>
> C/Am/F/G (Ved ikke om originalen er i C-dur).

Utroligt så mange sange der kan laves over akkorderne til æblemand/i
like the flowers/jeg vil male dagen blå osv osv.. erstat selv F dur med
D mol hvor det passer..

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : cykellapper

Dato : 08-02-05 21:45

Sune Salminen wrote:

> Utroligt så mange sange der kan laves over akkorderne til æblemand/i
> like the flowers/jeg vil male dagen blå osv osv.. erstat selv F dur
> med D mol hvor det passer..

I fagsproget kaldes det en "Vamp".

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Sune Salminen

Dato : 08-02-05 22:00

cykellapper wrote:

> I fagsproget kaldes det en "Vamp".

Specifikt 'æblemand' akkorderne?

Jeg troede at en vamp bare betød en rundgang. Altså en mere generel
beskrivelse.

-Sune

Fra : Inge Annamann

Dato : 08-02-05 21:49

"Benny" <Benny_overgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Mangler tekst og evt. noder/akkorder til Laban´s hvor skal vi sove i nat!
> Nogen der kan hjælpe?
>
>(Sarà percheè ti amo) musik og tekst E.Ghinazzi, D Pace, D. Frarina

Eb Cm Ab Bb7