[SE K700i] Et par spørgsmål
Fra : Palle Jensen

Dato : 06-02-05 21:21

Hej derude...

Jeg har fået mig en SE K700i. Et umiddelbart ret glad for den.

Første spørgsmål: Batterilevetid. Jeg har fundet et par gamle indlæg
vedr. batterilevetid, men blev ikke helt oplyst Ericsson selv
siger op til 300 timer eller 8 timer taletid.

Min er ikke noget når tæt på de tider. Batteri er (2. opladning) tæt
på 3 hele dage (72 timer) hvor jeg vil gætte på jeg har talt i 1
time.
Jeg har taget 3-4 billeder og sendt via MMS. Har haft BT slået til i
et minut for at synkronisere med Outlook.

Er det nok belastning til at ryge ned på 3 dage? Hvad er Jeres
erfaring?

Jeg læste et sted noget om Software versionen kunne have noget med
batterilevetiden. Hvordan ser man hvilken version man har?

Håber der er nogle der kan løfte sløret en anelse....

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : BorreBoy

Dato : 06-02-05 21:25

"Palle Jensen" <palle.jensen.2005@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et minut for at synkronisere med Outlook.
>
> Er det nok belastning til at ryge ned på 3 dage? Hvad er Jeres

Batteriet skal lige motioneres
Husk at lade det helt op og helt ned de første gange.

Fra : Palle Jensen

Dato : 06-02-05 21:37

Den 06 feb 2005 mumlede BorreBoy noget i denne stil:

> Batteriet skal lige motioneres
> Husk at lade det helt op og helt ned de første gange.

OK

Det var godt nok en i en tråd der skrev at batteriet havde best af at
sjatlade...

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : BorreBoy

Dato : 06-02-05 21:42

> Den 06 feb 2005 mumlede BorreBoy noget i denne stil:

> OK
>
> Det var godt nok en i en tråd der skrev at batteriet havde best af at
> sjatlade...

Det var da et ondsindet råd

Fra : Palle Jensen

Dato : 06-02-05 21:47

Den 06 feb 2005 mumlede BorreBoy noget i denne stil:

> Det var da et ondsindet råd

Ja det er jo det?!

Ved du noget om det med software versionen?!

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : BorreBoy

Dato : 06-02-05 21:56

> Den 06 feb 2005 mumlede BorreBoy noget i denne stil:

> Ja det er jo det?!
>
> Ved du noget om det med software versionen?!

Det kan formodentlig kun blive bedre med den nyeste version...

Fra : JMo.

Dato : 06-02-05 22:50

BorreBoy wrote:

> Det var da et ondsindet råd

Nej, ikke når det er et Lithium-Ion batteri.

Fra : Rander

Dato : 06-02-05 21:49

06 Feb 2005 20:21:10 GMT brugte Palle Jensen 27 linier på at fortælle dette
til dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
>et minut for at synkronisere med Outlook.
>Er det nok belastning til at ryge ned på 3 dage? Hvad er Jeres

Jeg havde samme problem med min da jeg fik den. Det hjalp dog en del da jeg
fandt ud af slå Always-on GPRS fra - det gøres i Forbindelser ->
Datakommunikation -> Ønsket service -> Kun GSM.

Det fik min standby-tid op på 6 dage, men der er stadig langt til de 12,5
dage de reklamerer med. Men det er sikkert målt når telefonen blot har
ligget uden SIM i.

Du kan stadig bruge GPRS, så vil den blot forbinde GPRS når den har brug
for det, istedet for at have den åben konstant...

http://rander.dk (temporarily down!) Do not try this on Linux!

Hvis man skal springe over en kløft og ved, hvor bred den er, springer man ikke.
Hvis man ikke ved, hvor bred den er, springer man, og seks ud af ti gange klarer man det. (Persisk ordsprog)

Fra : Palle Jensen

Dato : 06-02-05 21:53

Den 06 feb 2005 mumlede Rander noget i denne stil:

> Jeg havde samme problem med min da jeg fik den. Det hjalp dog en
> del da jeg fandt ud af slå Always-on GPRS fra - det gøres i
> Forbindelser -> Datakommunikation -> Ønsket service -> Kun GSM.

Øv..

Det var den indstilling jeg allerede kørte med

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-05 22:10

Sludder

Man kan aldrig garantere standby tiden og kun meget få vil kunne opnå den
opgivne max standby tid.

Så det eneste man kan bruge standby tiden til, er at sammenligne telefoner -
det er ikke et tal der kan opnås til hverdag.

Problemet er at Telefonen rimeligt ofte scanner signalerne i luften for at
finde ud af om den nu er på den bedste basestation, eller rettere har den
bedste forbindelse til GSM nettet.
Det kræver ret meget af telefonen - ligger telefonen så f.eks i en stue hvor
man går rundt osv - så vil telefonen modtage forskellige master med
forskellig styrke - og måske beslutte at skifte mast (det koster en del
energi også)
Hvis man har en dårlig transistor radio - så kan man høre radioen sige -
skrat skrat skrat engang imellem - og det er altså telefonen der skiftet
mast.

Nå man altså har du også slået Harald Blåtand fra ? det koster nemlig også
batteri.

Eivind

Fra : Palle Jensen

Dato : 06-02-05 22:15

Den 06 feb 2005 mumlede hubbihub noget i denne stil:

> Nå man altså har du også slået Harald Blåtand fra ? det koster
> nemlig også batteri.

Har slået alt fra jeg kan finde...

Kunne nu godt tænke mig at sammenligne batterilevetider med andre
alligevel....

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-05 22:27

Jo men det jeg mente var at Standby tiden er afhængig af hvor du bor.
Men hvis 2 telefoner af samme mærke osv ligger ved siden af hinanden - burde
tiden være ens
(kræver slf samme udbyder eller samme fysiske net - f.eks er Telmore og TDC
det samme eller Tele2 og Sonofon osv)

Vent lige til batteriet er i fuld form - det mest optimale er slf at lade
telefonen lade i 24 timer - inden den bliver tændt første gang
(men det er slf svært når man kommer hjem fra forretningen)

Eivind

Fra : Palle Jensen

Dato : 06-02-05 23:07

> [...]

> slf at lade telefonen lade i 24 timer - inden den bliver tændt
> første gang (men det er slf svært når man kommer hjem fra

Jo jeg lod den skam ligge i 15-16 timer. det er det de sagde i
butikken. OK. Jeg pillede ved telefonen imens den ladede

Men jeg ser hvad der sker efter et par af/opladninger.

Stadig ikke nogen der ved det med software versionen?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Palle Jensen

Dato : 06-02-05 23:22

Den 06 feb 2005 mumlede Palle Jensen noget i denne stil:

> Stadig ikke nogen der ved det med software versionen?

Lurede det selv

Citat: http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=28610

Tryk joystikket sådan:

Højre - Stjerne (*) - Venstre - Venstre - Stjerne - Venstre - Stjerne

Service --> Software Info

Muligvis (Der er mange informationer) har jeg version R2AA003

Så skal jeg bare finde ud af hvad det betyder

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Rander

Dato : 06-02-05 23:28

06 Feb 2005 22:07:07 GMT brugte Palle Jensen 19 linier på at fortælle dette
> [...]

>Men jeg ser hvad der sker efter et par af/opladninger.
>Stadig ikke nogen der ved det med software versionen?

jo, det gør med ved at trykke > * < < * < * og så kan du se
software-versionen under punkt 1-2 i øverste linie. I ovenstående er >
joystik mod højre, og selvfølgelig < mod venstre...

http://rander.dk (temporarily down!) Do not try this on Linux!

Vi er en familie, der alle bruger toilettet. (Skadesanmeldelse)

Fra : Anders

Dato : 06-02-05 21:59

Hvis du opdaterer softwaren til okt/nov. udg. så skulle du gerne få et
noget.mindre batteri forbrug.

Når du ikke bruger BT, så slå det fra, da det også bruger lidt strøm.
Ovenstående ved jeg, da jeg selv har haft en. Men solgte den igen, da jeg
'kunne' nøjes med en T68i.

- Skal trods alt kun ringe og SMS'e

/Anders