Hvad handler "Like toy soldiers om"?
Fra : Jeppe Skov

Dato : 06-02-05 13:06

Hvad er det eminem prøver at fortælle om i "Like toy soldiers"? har det
noget med irak krigen at gøre eller handler den om racisme? har ikke
rigtig fundet ud af det. Jeg har kun fundet ud af at det er en rimlig
fed sang, men hvis der er nogle der kan fortælle mig hvad den helt
konkret handler om så kunne det være godt

MVH

Jeppe Skov

Fra : Ralph

Dato : 06-02-05 13:59

"Jeppe Skov" <jeppeskov@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er det eminem prøver at fortælle om i "Like toy soldiers"? har det

Jeg har ikke lyttet til teksten, men jeg hørte en radiovært komme med sin
fortolkning. Det har noget at gøre med battlen mellem de forskellige
rappere, med Eminem, 50cent og et par stykker til på den ene side, og nogle
mindre kendte på den anden side.
Jeg ved godt det lyder lidt vagt, men hvis man er Eminem-fan, så ved man vel
den slags.

--
venligst
Ralph

Fra : nusle nuslesen

Dato : 06-02-05 14:43

> [...]
nogle
> mindre kendte på den anden side.
> Jeg ved godt det lyder lidt vagt, men hvis man er Eminem-fan, så ved man

Jeg har en teenager der mener at vide, at "Like toy soldiers" blev skrevet
af TuPac, men han nåede aldrig at få den udgivet (han blev skudt). At Eminem
så har indspillet og udgivet den er vist dels for at hædre Tupac og dels for
at "fortælle historien" om de battles der var (og er?).

Set i det lys er det virkelig en fin-fin tekst (synes mor her)

mange hilsner

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-05 15:16

nusle nuslesen wrote:
> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev...

> Jeg har en teenager der mener at vide, at "Like toy soldiers" blev skrevet
> af TuPac, men han nåede aldrig at få den udgivet.

Det er forkert. Prøv at læse teksten - det giver ingen mening at læse
den som 2Pacs tekst. Han er heller ikke krediteret som forfatter eller
komponist.

> At Eminem så har indspillet og udgivet den er vist dels for at hædre
> Tupac og dels for at "fortælle historien" om de battles der var (og er?).

Tja, fortidens beefs er noget der ligger og ulmer som kontekst for
sangen, men hovedvægten er helt klart på Eminems egne skærmydsler.

Mon ikke din teenager blander det lidt sammen med det posthume
Tupac-album "Loyal To The Game", som Eminem producerede?

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : nusle nuslesen

Dato : 06-02-05 21:23

"Karsten Strandgaard Jørgensen" <strandgaard@rocketmail.com> skrev i en
meddelelse news:36mn6kF535v9uU1@individual.net...

Hej,

> Det er forkert.

Teenagere - endelig tror man de har fundet noget at vide noget om, og så er
det de "ved" forkert *GG*

> Prøv at læse teksten - det giver ingen mening at læse
> den som 2Pacs tekst. Han er heller ikke krediteret som forfatter eller
> komponist.

Oki. Jeg er blevet klogere

> Mon ikke din teenager blander det lidt sammen med det posthume
> Tupac-album "Loyal To The Game", som Eminem producerede?

Dunno. Hun er ikke hjemme lige nu.

mange hilsner

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-05 14:40

Jeppe Skov wrote:
> Hvad er det eminem prøver at fortælle om i "Like toy soldiers"?

Ralphs udlægning er rigtig, hvilket man kan forvisse sig om ved at læse
teksten:
http://eminem.lyrics-songs.com/lyrics/79317/

Og ellers skæres det mere ud i pap hér:
http://www.mp3.com/tracks/5603272/reviews.html