Skærme
Fijala 3554
Skærm valg TFT 19" 8ms, Mhz, kontrast, pix~
Fra : BuFFerz

Dato : 06-02-05 12:02

Hej gruppe

Der kommer sikkert mange indlæg "hvad skal jeg købe"
Og her kommer lige et mere:

~~~~
BenQ FP937s+
19" TFT aktiv matriks / 1280 x 1024 / 0.294 mm / 8 ms / 135 MHz / 300 cd/m2
/ 700:1 / 24-bit (16,7 millioner farver)
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=114129
~~~~

~~~~
Samsung SyncMaster 913N
19" TFT aktiv matriks / 1280 x 1024 / 0.294 mm / 8 ms / 140 MHz / 300 cd/m2
/ Up to 16.2 million colors
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=118842
~~~~

- Er i tvivel om kontrasten på Samsungen og om DVI er en stor fordel ?
- Er frygt for pixelfejl noget jeg bør ligge søvnløs over op til købet af en
af de 2 skærme?
- Så vidt jeg har kunne læse mig frem til er 8ms den hurtigste
opdateringshastighed pt. så det skulle være ok til spil ?

Skærmen skal bruge til spil (fx HL2, cs), film, og internet surfing.
- Kan en af de 2 anbefales?
- Hvis, hvorfor/hvorfor ikke ?
- Og vilken ?

--
Bufferz
www.Yoo.dk

Fra : Nicolai

Dato : 06-02-05 12:08

> Samsung SyncMaster 913N
> 19" TFT aktiv matriks / 1280 x 1024 / 0.294 mm / 8 ms / 140 MHz / 300 cd/m2
> / Up to 16.2 million colors
> http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=118842

Den har jeg netop købt.

> - Er i tvivel om kontrasten på Samsungen og om DVI er en stor fordel ?

Kontrasten er meget fin imho.

> - Er frygt for pixelfejl noget jeg bør ligge søvnløs over op til købet af
> en af de 2 skærme?

Du har 14 dages fuld returret ved køb over nettet.

> - Så vidt jeg har kunne læse mig frem til er 8ms den hurtigste
> opdateringshastighed pt. så det skulle være ok til spil ?
Det holder :)

> Skærmen skal bruge til spil (fx HL2, cs), film, og internet surfing.
> - Kan en af de 2 anbefales?
> - Hvis, hvorfor/hvorfor ikke ?
> - Og vilken ?

Samsung anytime imho.

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-05 13:30

Hvad er forskellen på 913 og 193P skærmene? Samsung har mange skærme som
minder om hinanden i specs synes jeg.
Der må da være noget forskel med en prisforskel på ca. 1500 kr.
Tilmed har 913n en lavere responstid end 193P, så jeg forstår det ikke.

Fra : Kim

Dato : 09-02-05 14:49

On Wed, 9 Feb 2005 13:29:59 +0100, "Jesper F"
<jesperfjoelnerAThotmailDOTcom> wrote:

>Hvad er forskellen på 913 og 193P skærmene?
>Der må da være noget forskel med en prisforskel på ca. 1500 kr.
>Tilmed har 913n en lavere responstid end 193P, så jeg forstår det ikke.

193P har DVI interface.

Skærme med DVI tillæges en EU afgift,
så at de ofte bliver dyrere end skærme uden.

--
Kim

Fra : Nicolai

Dato : 09-02-05 15:36

> 193P har DVI interface.
>
> Skærme med DVI tillæges en EU afgift,
> så at de ofte bliver dyrere end skærme uden.

Typisk EU ;)

Hvad er fordelene ved DVI i dag? (og ikke om nogle år ;)

Fra : BuFFerz

Dato : 10-02-05 13:19

> Skærme med DVI tillæges en EU afgift,
> så at de ofte bliver dyrere end skærme uden.

Hvor mange kr. drejer det sig om ?

* Samsung SyncMaster 913N = 3.469 kr - ingen DVI
* BenQ FP937s+ = 3.478 kr. - DVI

BenQ'en er 9,- dyrer end Samsung'en

Det jeg vil frem til er:
De 2 skærme har 'samme pris' - men den ene har DVI.
- Er den uden DVI så bedere på andre punkter ?

--
Bufferz
www.Yoo.dk

Fra : Simon Baun

Dato : 10-02-05 14:26

> [...]
>
> Det jeg vil frem til er:
> De 2 skærme har 'samme pris' - men den ene har DVI.
> - Er den uden DVI så bedere på andre punkter ?

Hvis du prøver at sammenligne de to skærme på udseendet.. Kommer du så
ikke også frem til at pengene er bedre givet ud for Samsungen?
BenQ er en af de aller grimmeste skærme jeg har set :)
En øjebæ uden lige, som ville ødelægge et hvert skrivebord :)

Fra : Kim

Dato : 11-02-05 09:29

On Thu, 10 Feb 2005 13:18:51 +0100, "BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv>
wrote:

> [...]

>Det jeg vil frem til er:
>De 2 skærme har 'samme pris' - men den ene har DVI.
>- Er den uden DVI så bedere på andre punkter ?

Responstid : 8 ms kontra 12 ms.

--
Kim

Fra : BuFFerz

Dato : 11-02-05 10:13

> Responstid : 8 ms kontra 12 ms.

Hvilken af de to har 12 ms ?

Ifølge edbpriser.dk har de begge 8 ms

Fra : ----OR----

Dato : 18-02-05 23:45

"BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv> skrev i en meddelelse

> Hvilken af de to har 12 ms ?

Jeg har købt 2 stk. Neovo F-419b 19" i Kvickly. Troede de ville ghoste for
vildt med 25 mS refresh. Det gør de bare ikke! Fandt senere ud af, at
refresh er typisk 10 mS på disse skærme. Farverne er bedre end på BenQ 937s+
der er lidt sepia-agtige synes jeg. Synsvinklen er meget stor tilligemed.
Der følger både analog og DVI kabel med.
http://data.neovo.com/doc/english/product%20PDF/F-419.pdf
Synes selv jeg har gjort et godt køb.

Fra : K.

Dato : 19-02-05 14:50

"----OR----" <ororbit@sonofon.dk> wrote in message

> [...]
> 937s+ der er lidt sepia-agtige synes jeg. Synsvinklen er meget stor
> tilligemed.
> Der følger både analog og DVI kabel med.

Response Time (Rise/Fall) 15ms/10ms (Typical) er lig 25 ms.

Det er et ældre MVA panel der sidder i skærmen.

Der findes ingen 19" TFT'er i øjeblikket, der er 10 ms, og samtidigt har 170
grader synsvinkel.

Fra : BuFFerz

Dato : 19-02-05 17:41

> Der findes ingen 19" TFT'er i øjeblikket, der er 10 ms, og samtidigt har
> 170
> grader synsvinkel.

men tæt på

Fx Samsung 913N har 8ms og 160 grader

--
Bufferz
www.Yoo.dk

Fra : K.

Dato : 19-02-05 18:36

"BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv> wrote in message

> Fx Samsung 913N har 8ms og 160 grader

Det er vist kun på en god dag, og under særlige omstændigheder at 160 grader
holder.
Man skal ikke læne sig meget til siderne for at billedet ændrer sig lidt.
Og i vertikal retning er det som regel endnu mindre.

Fra : BuFFerz

Dato : 19-02-05 18:40

> [...]
> Man skal ikke læne sig meget til siderne for at billedet ændrer sig lidt.
> Og i vertikal retning er det som regel endnu mindre.

Jeg synes nu den klarer sig utrolig godt - den har også 160 grader vertikal
Trode heller ikke på det før jeg så det med mine egne øjne :)

--
Bufferz
www.Yoo.dk

Fra : ----OR----

Dato : 19-02-05 19:06

"K." <k@k.k> skrev i en meddelelse

> "BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv> wrote in message

Den studerede jeg også. Den har et elendigt billede syntes jeg. Sort skrift
står gnidret. Men den er sikkert god til spil. Den har heller ingen DVI.

Fra : Tommy Fer

Dato : 22-04-05 08:20

BuFFerz wrote:

> [...]
>
> Det jeg vil frem til er:
> De 2 skærme har 'samme pris' - men den ene har DVI.
> - Er den uden DVI så bedere på andre punkter ?

2999,- for Samsung 913N i computercity

mvh Tommy Fer

Fra : Tommy Fer

Dato : 22-04-05 08:22

Jesper F wrote:
> [...]
> Der må da være noget forskel med en prisforskel på ca. 1500 kr.
> Tilmed har 913n en lavere responstid end 193P, så jeg forstår det ikke.

Hvis du har set dem foran dig ved du forskellen... 193P er en highend
skærm, i seriøst lækker design. med DVI og panelet er også en anden
type.. mener det er SIPS.. men er ikke sikker...

mvh Tommy Fer