sporing af mobil
Fra : Louise

Dato : 05-02-05 19:35

Jeg har mistet min mobil....

Er det muligt for teleselskaberne (i dette tilfælde telmore) at spore
mobilen? Og vil de overhovedet det?

Hvis jeg melder den sjålet hos politiet, vil de så gå ind og spore den?

Og til sidst... Dækker en alm. indboforsikring tabet af en mobil.

Louise

Fra : Anders

Dato : 05-02-05 19:44

Start med at kontakte Telmore, og meld den stjålet.

Politiet kan godt spore din telefon (men gør det sjældent).

Om din forsikring dækket tabet, det må de stå i de papirer du har fået af
dem.

Der er normalt en mindre selvrisiko, og det er x antal kr. som skal trækkes
fra en evt. udebetaling, hvis den dækker.

Nu ved jeg ikke hvilken model det drejer sig om ?
Er det en billig model, så kan det ikke betale sig at
melde den til forsikringen.

/Anders

Fra : Louise

Dato : 05-02-05 19:46

Det er en Nokia 6100 som ligger til ca. 1500-2000 uden abonnement...
Hvorfor sporer politiet dem ikke?

Fra : Anders

Dato : 05-02-05 20:14

Den koster ca. 1100,- idag.

Når en forsikring skal vurdere værdien af en genstand,
skal den først have hvis værdi, og så skal værditabet
trækkes fra (fra købstidspunkt).

Der bliver ikke ret meget, hvis der overhovet bliver noget.

Du kan ligeså godt vinke farvel til telefonen

Du kan kontakte Telmore, og bede dem om at lukke det
nummer du har ned, og oprette et nyt.

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 05-02-05 21:32

> Du kan kontakte Telmore, og bede dem om at lukke det
> nummer du har ned, og oprette et nyt.

Hvorfor ikke bare få tilsendt et nyt SIM-kort så hun beholder sit nummer?

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Anders

Dato : 06-02-05 08:19

Hvis nu vedkommende har Automatisk Optankning i sit abb. hos Telmore.

Så kan personen der evt. har fundet telefonen snakke gratis på andre folks
regning.

Derfor er det vigtigt at på nummeret spærret.

/Anders

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-02-05 23:00

"Anders" <2662070m001@stofanet.dk> wrote in

> Du kan kontakte Telmore, og bede dem om at lukke det
> nummer du har ned, og oprette et nyt.

Er da lidt smartere bare at spærre simkortet, registrere IMEI
nummeret i blacklisten med stjålne telefoner og så få et nyt simkort.

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"

Fra : Calle.

Dato : 05-02-05 21:31

Louise wrote:
> Det er en Nokia 6100 som ligger til ca. 1500-2000 uden abonnement...
> Hvorfor sporer politiet dem ikke?

fordi det vil koste mere end telefonen er værd, samt at der er mange
vigtigere opgaver
--
Calle.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-02-05 00:34

"Louise" <blablabla@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er en Nokia 6100 som ligger til ca. 1500-2000 uden abonnement...
> Hvorfor sporer politiet dem ikke?

De reagere jo dårligt nok nå man har fået stjålet sin bil, og den skal være
i meget dårlig stand for at koste det samme som en mobiltelefon.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Schulz

Dato : 05-02-05 19:48

On Sat, 5 Feb 2005 19:46:13 +0100
"Louise" <blablabla@hotmail.com> wrote:

> Det er en Nokia 6100 som ligger til ca. 1500-2000 uden abonnement...
> Hvorfor sporer politiet dem ikke?

fordi så kunne de ikke lave andet. Der forsvinder så mange mobil
telefoner at man skulle tro det var løgn.

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com