Problem med netværkskort på Asus P5AD2-E P~
Fra : Martin Mogensen

Dato : 04-02-05 23:03

Har netop sat et Asus P5AD2-E bundkort, men er løbet ind det problem at jeg
ikke kan komme på nettet overhovedet. Pluggede RJ-45 stikket i
netværkstikket og regnede med jeg kunne logge på mit bredbånd som jeg altid
har kunnet på mit gamle system. Men når jeg kører guiden Netværksforbindelse
kommer der ikke nogen LAN forbindelse ud af det - under netværk er der en
1394-forbindelse, men den virker tilsyneladende ikke. Har prøvet at
højreklikke på den og sige Reparer og får bare en fejlmeddelese at TCP/IP
ikke er aktiveret på forbindelsen og ikke kan udføre handlingen, men under
Egenskaber er både Klientprogram, fil- og udskriftsdeling samt
Internetprotokol (TCP/IP) fuldt markeret.

Har grundet lidt over om der skal ekstra driver til det indbyggede
netværkskort - synes ikke at kunne finde nogen, burde da heller ikke være
nødvendigt? Er ved at løbe tør for ideer... samme kabel fungere uden probs
på anden maskine, så det er ikke det.

Men derudover et lækkert bundkort, når bare man komme på nettet!!

Al hjælp _meget_ velkommen!

Martin

Fra : jjb

Dato : 05-02-05 00:53

Hej Martin er det sådan at der muligvis er en firewall på bundkortet som
deaktiveres ?

Mvh
Becker

Fra : Martin Mogensen

Dato : 05-02-05 00:35

Hej.

Det eneste der pt. er på maskinen er Windows og jeg har prøvet at slå den
indbyggede firewall der er i XP til og fra uden resultat, hvis det er det du
tænker på - har du andre gode forslag?

Martin

Fra : Kim Eichen

Dato : 05-02-05 23:42

> [...]
> indbyggede firewall der er i XP til og fra uden resultat, hvis det er det

Har du installeret driveren til netkortet?

Mvh Kim Eichen