Skærme
Fijala 3554
HP Ultra VGA 1280 - opdaterings problem
Fra : Magnus

Dato : 04-02-05 22:20

Hej!

Jeg har to Ultra VGA 1280 skærme på en Matrox G450 kort.

Mit problem er at de opdaterer hver sig vej. Det vil sige at på den ene
skærm kan jeg se en streg rulle fra top til bund, og på den anden skærm
fra bund til top. Det får jeg altså spat af

Min opløsning er 1280x1024x24 hvis det siger noget, i følge skærmen
kører de med en freqvens på ~60 kHz.

Er det skærmene eller mit grafikkort det er galt med?
Forkert indstilling muligvis...?

// Magnus

Fra : Esben

Dato : 04-02-05 22:37

"Magnus" <no.mail@example.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> skærm kan jeg se en streg rulle fra top til bund, og på den anden skærm
> fra bund til top. Det får jeg altså spat af

Normalt skal man ikke kunne se en streg rulle op eller ned. Står skærmene
meget tæt på hinanden?

--
Esben

Fra : Peter Larsen

Dato : 04-02-05 22:51

eller noget andet tæt på der giver elektrisk støj?
hvad med kabelkvaliteten?

Prøv evt. at flytte pc'en og skærmene ind på stuebordet uden lednings-rod og
se om problemet forsvinder.
Jeg tror ikke der er noget galt med skærmkortet og skærmene, det burde
spille.

/Peter

Fra : Magnus

Dato : 05-02-05 18:23

Peter Larsen wrote:

> eller noget andet tæt på der giver elektrisk støj?
> hvad med kabelkvaliteten?

Jeg har slukket og fjernet alt som bruger strøm, minus PC'en.
Så alt som er på, er de to skærme og PC'en

> Prøv evt. at flytte pc'en og skærmene ind på stuebordet uden lednings-rod og
> se om problemet forsvinder.

Hvis jeg slukker en af skærmne, eller flytter dem ca. 20 cm. fra
hinanden forsvinder rulle stregen. (Ikke helt, men man skal se godt
efter for at se den). Men når de står 20 cm. fra hinanden, så mister jeg
jo det smarte med at have et to skærms setup

Kan man afskærme dem på en eller anden måde måske?

// Magnus

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-02-05 01:18

hmmm, det tyder jo på et afskærmningsproblem.
Det er generelt svært at afskærme når de skal stå meget tæt. Prøv med et
stykke metal imellem dem, måske man kan være heldig.

/Peter

Fra : Esben

Dato : 06-02-05 03:20

"Peter Larsen" <news@edboen.dk> skrev i en meddelelse
> hmmm, det tyder jo på et afskærmningsproblem.
> Det er generelt svært at afskærme når de skal stå meget tæt. Prøv med et
> stykke metal imellem dem, måske man kan være heldig.

Surt at sådan en skærm ikke er skærmet :) Jeg har selv en hp p1100 på
arbejdet som lider af det samme problem når der står en anden skærm eller en
bordventilator for tæt på. Specielt bordventilatorerne er slemme fordi hele
billedet går ud af fokus hver gang den drejer.

Jeg tror man skal være mere end almindelig heldig for at kunne lave sådan en
afskærmning med et gængs stykke stål.

--
Esben

Fra : Petersen_Michael

Dato : 06-02-05 10:37

In news:36ld8lF544n2pU1@individual.net,
Esben <esben@gruf.LAND> wrote:

> Jeg tror man skal være mere end almindelig heldig for at kunne lave
> sådan en afskærmning med et gængs stykke stål.

Njae, du skal SVJV benytte metal, som ikke er feritisk.. Så som
Rustfaststål, eller Bly

Blyplader / ruller kan erhverves, ved seriøse stål leverandører, prøv
Sanistål, Rustfast stål, kan købes "alle stæder" hvor de handler med
stål..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg