Skærme
Fijala 3554
Dell P1130
Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-02-05 21:07

Hej Jeg har lige erhvervet mig sådan en skærm, og er helt glad for den,
men jeg kan ikke få den til at køre 1280 * 1024 i 100 Hz i følge
http://www.delicom.sk/?produkt=mon skal den kunne klare opdateringen
Dell P1130

Monitor type TriniTron
Maximum resolution 800x600 at 120Hz / 1024x768 at 120Hz / 1152x864
at 120Hz / 1280x1024 at 100Hz / 1600x1200 at 85Hz

Mit grafikkort er et Matrox G400 32 MB Dual, der i følge
http://www.matrox.com/mga/products/mill_g400/features.cfm
Maximum refresh rates²
Millennium G400 MAX Millennium G400
Refresh Rates Vertical (Hz) Horizontal (KHz) Vertical (Hz)
Horizontal (KHz)
2048 x 1536 85 130 70 110
1920 x 1440 85 130 75 115
1800 x 1440 85 130 80 120
1600 x 1200 100 130 100 130
1280 x 1024 120 130 120 130

Skal kunne levere varen..

Hvad går der galt?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Rasmus R. Østerbye

Dato : 05-02-05 18:27

Hejsa. Jeg har selv 2 stk. af samme model.
Du skal hente de nyeste drivers fra nettet og installere dem til skærmen!
desuden brugte jeg programmet "refresh-rate-fix" til, at få windows til at
acceptere højere Hz end de 60hz der er std. i windows - men ved desværre
ikke om det kan bruges til Matrow men det tror jeg
Held og lykke - det er en kanon skærm du har fået dig der
"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4203d5f0$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Petersen_Michael

Dato : 06-02-05 10:35

In news:cu2vlm$1h1j$1@news.cybercity.dk,
Rasmus R. Østerbye <rosterbye@hotmail.com> wrote:

Hej Rasmus

> Hejsa. Jeg har selv 2 stk. af samme model.

Ja, det ved jeg, en med fejl, og en du vil have mange penge for

> [...]
> windows til at acceptere højere Hz end de 60hz der er std. i windows
> - men ved desværre ikke om det kan bruges til Matrow men det tror

Løsningen blev at trænge dybere ind i Matrox kortets indstillinger, jeg
kan sætte opdateringshastigheden, lige som jeg ønsker i spring på 1 Hz

> Held og lykke - det er en kanon skærm du har fået dig der

Jeps, skal bare lige vænnes til ikke at se Trinitron striberne
--
PS: Kan du lokkes til at klippe det væk du ikke svarer på, og svare
nedenunder? Det er jo ikke Jeopardy det her takker.

PS2, undskyld at den røg i privaten..

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 05-02-05 20:21

Michael,

1280x1024 er ikke en god opløsning til din skærm. Den er jo i format 4:3, og
1280x1024 er 5:4. Skærmopløsning og skærmformat skal passe sammen, ellers
vil billeder f.eks. se mærkelige ud. Med dit matrox kort kan du lave en
opløsning, som f.eks. 1280 x 960 der er i 4:3. Eller bruge den helt rigtige
opløsning til den fine skærm på 1600 x 1200.

VH Thomas

Fra : Petersen_Michael

Dato : 06-02-05 08:04

In news:42051c7c$0$291$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Thomas Antonsen <thomcat2.REMOVE@mail.dk> wrote:
> Michael,
>
> 1280x1024 er ikke en god opløsning til din skærm. Den er jo i format
> 4:3, og 1280x1024 er 5:4.

Det er et spørgsmål om vane jeg kørte også 1280 * 1024 på min 4:3 19"

Men det er sådan set ikke spørgsmålet..

Mit spørgsmål går på at få sparket opdateringsfrekvensen over 85 Hz

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-02-05 13:11

Petersen_Michael - petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk
4205c16c$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
skrev følgende:

> Det er et spørgsmål om vane jeg kørte også 1280 * 1024 på min 4:3 19"

Det er da en temmelig dum ting at vænne sig til... Tegner du en cirkel, får
du jo en oval på en korrekt opsat skærm...

Men du er måske også en af dem der ser 4:3 udsendelser i 16:9? :)

--
Martin Petersen
"Snedigt hva', kælling!"

Fra : Petersen_Michael

Dato : 06-02-05 13:49

In news:a667b$42060920$5293e405$7058@nf4.news-service.com,
Martin Petersen <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> wrote:

> Det er da en temmelig dum ting at vænne sig til... Tegner du en
> cirkel, får du jo en oval på en korrekt opsat skærm...

Nej, for jeg har sjældent applikationer til at køre i fuldskærm.

Jeg har lige benyttet et util, der hedder "DisplayMate" til at kalibrere
min monitor med, og jeg kan få en fin fin cirkel med det program.

> Men du er måske også en af dem der ser 4:3 udsendelser i 16:9? :)

Nej så bliver folk tykhovedede

Jeg ved godt at det lyder skummelt med en ikke 4:3 opløsning på en 4:3
skærm, men i praksis fungerer det nu ret godt, prøv det..

Fra : Esben

Dato : 06-02-05 14:51

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42061257$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nej, for jeg har sjældent applikationer til at køre i fuldskærm.

Det gør nu ingen forskel. Problemet er, at hver enkelt pixel ikke er lige
høj og bred, når opløsningen og skærmens fysiske AR ikke er ens.

--
Esben

Fra : Petersen_Michael

Dato : 06-02-05 15:56

In news:36mlohF4i9rliU1@individual.net,
Esben <esben@gruf.LAND> wrote:

> Det gør nu ingen forskel. Problemet er, at hver enkelt pixel ikke er
> lige høj og bred, når opløsningen og skærmens fysiske AR ikke er ens.

AR?

Jeg kan godt følge dig i din argumentation, men jeg kan ikke se nogen
form for perspektiv fejl, i den valgte opløsning

Fra : Esben

Dato : 11-02-05 01:23

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42063007$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> AR?

aspect ratio

> Jeg kan godt følge dig i din argumentation, men jeg kan ikke se nogen
> form for perspektiv fejl, i den valgte opløsning

Synes du ikke at fx tekst forekommer mere aflangt, hvis du skifter fra
1280x1024 til 1280x960? Forskellen er selvfølgelig ikke så stor som 4:3 tv
strukket til fuldskærm på et 16:9 tv.

--
Esben