PH regulering
Fra : Ervin Metzdorf

Dato : 21-05-01 14:03

Hej NG
Må man ttrække lidt på denne NGs ekspertise?
Jeg har et udendørs akvarie på ca 30.000 liter, jeg har en del problemer med
at holde ph værdien lav nok. Jeg har før købt ph sænker (en behandling 450,-
kr av-av)
Skulle nogen her mon kunne give mig blandingsforhold til brug for
fremstilling af sådanne blandinger (PH-sænker).
Endvidere har jeg et par gange i årenes løb haft svamp i besætningen 10 Koi
karper og to Diamant støhr. Dette har jeg før behandlet med
Malakitgrønoxalat som kunne fås i pulverform til ganske få kroner. Dette
nægter apoteket at sælge mig nu, under henvisning til en eller anden lov,-
men stoffet kan købes ved dyrehandlere i færdige blandinger (478,- kr til to
behanlinger v.30000 liter)
Kender nogen her et sted hvor dette stadig kan fås i pulverform?
På forhånd tak
m.v.h Ervin

Fra : Arild Madsen

Dato : 21-05-01 22:13

> [...]
> behanlinger v.30000 liter)
> Kender nogen her et sted hvor dette stadig kan fås i pulverform?

Malakitgrønoxalat har noe av samme virkning som metylenblått(også
pulver) , hva som er best er det ulike meninger om.
Jeg endte opp med å handle fra et firma som solgte laboriatorie utstyr,
da apotekene ikke fører dette lenger i norge.
Lykke til
Arild Madsen