ISDN fordeler?
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 21-05-01 13:33

Kan man få nogle billige ISDN fordeler-'dåser' til bare to ekstra udgange?
Sådan som jeg har det sat op nu, har vi to isdn-kabler fra nt-boxen der går
til hvert sit rum. I begge rum vil jeg så gerne ha' sat en fordeler på så vi
kan få et par isdn-telefoner koblet til.

Noget lignende det her:
RUM1
|-----------\------isdn ta med a/b-adapter
|nt-box \-----isdn telefon

|-----------\------isdn ta
\-----isdn telefon
RUM2

Mvh Stig N. Jepsen

Fra : Jackster

Dato : 21-05-01 13:36

> [...]
vi
> kan få et par isdn-telefoner koblet til.

Jeg ved at man kan få 3 fordeler hos teledk butiker i sådan en
"gør-det-selv-pakke". Prisen er omkring 200 kr. pr. pakke tror jeg nok! ! !

husk når du sætte disse fordeler op. Skal nt-boksen over på 100 Ohm istedet
for 50 Ohm.

RUM1
|-----------\------isdn ta med a/b-adapter

|-----------\------isdn ta
| \-----isdn telefon
| \-----ledig
RUM2

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 21-05-01 13:45

> Jeg ved at man kan få 3 fordeler hos teledk butiker i sådan en
> "gør-det-selv-pakke". Prisen er omkring 200 kr. pr. pakke tror jeg nok! !
!

Hmmm.... jeg havde jo håbet lidt på at man kunne få dem lidt billigere..
Hvad er der forresten i sådan en... er det noget man selv kan lave?

Mvh Stig

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-05-01 13:51

"Stig Nørgaard Jepsen" <stignj@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hmmm.... jeg havde jo håbet lidt på at man kunne få dem lidt billigere..
> Hvad er der forresten i sådan en... er det noget man selv kan lave?

3 RJ45 stik og 2 100 ohms modstande.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 21-05-01 14:41

Martin... nu kan jeg jo se at du har lidt med TDC at gøre...
Nu får jeg jo besøg af en TDC-tekniker på onsdag da jeg gerne skulle få adsl
den dag. Ved du om teknikerens pris på delene er de samme som i
TeleButikken?
Og jeg har jo selvfølgelig tænkt mig selv at sætte det op... altså isdn
delen... telefoner m.v...

Mvh Stig

Fra : Jackster

Dato : 21-05-01 15:12

> [...]
> TeleButikken?
> Og jeg har jo selvfølgelig tænkt mig selv at sætte det op... altså isdn

Nu skal du være opmærksom på en ting. Er teknikeren bestilt til at lave mere
end ADSL?
Når en tekniker kommer ud er hans tid afsat efter opgaven, så det er ikke
sikkert at teknikeren kan hjælp dig...... med mere end ADSL.
Min tekniker var meget flink og lavet en A/B tilslutning i min lejlighed.
Det kommer nok lidt an på tekniker og tidspres.
Jeg tror ikke du får ham til at lave isdn stik i flere rum, men hans priser
på mat. kender jeg ikke noget til. Jeg fik lavet min A/B tilslutning gratis
inkl. mat. Det krævet heller ikke så meget mere arbejde.

/Jackster

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 21-05-01 16:41

> [...]
gratis
> inkl. mat. Det krævet heller ikke så meget mere arbejde.

Hentyder netop til at jeg selv vil installere og er bare interesseret i om
priserne på delene er de samme som i TeleButikken.

-Stig

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-05-01 14:07

Stig Nørgaard Jepsen skrev:

>Hmmm.... jeg havde jo håbet lidt på at man kunne få dem lidt billigere..

Ja, og kablet kommer oveni. Det er pebret.

--
Bertel

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 21-05-01 14:39

> Ja, og kablet kommer oveni. Det er pebret.

Yep.. har lige fundet det her:
http://www.tempotelecom.dk/Busforlaenger.htm
altså med 10m isdn kabel...og 7 udgange til 250... (garanteret plus porto og
hvad de ellers kan finde på...)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-05-01 17:48

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> wrote in message
> Ja, og kablet kommer oveni. Det er pebret.

Nej det er det skam ikke. Brug almindeligt Cat.5 kabel.

--

Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Working@Dual PPro-240

Fra : Jackster

Dato : 21-05-01 15:23

> Hmmm.... jeg havde jo håbet lidt på at man kunne få dem lidt billigere..
> Hvad er der forresten i sådan en... er det noget man selv kan lave?

Du kan vel også tage hen til din lokale elektronik forretning og købe
delene.

Der hvor jeg bor har vi en elektronikforhandler som kan klare alt og til
billige penge. (sejs ved silkeborg)

Så smut da hen tiil ham inden du bruger en formue. Altså din lokale... :)

/Jackster

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 21-05-01 16:43

> Der hvor jeg bor har vi en elektronikforhandler som kan klare alt og til
> billige penge. (sejs ved silkeborg)
> Så smut da hen tiil ham inden du bruger en formue. Altså din lokale... :)

Heh.. jeg ved godt hvad for en forretning du mener.. :)
Jeg er lige ved at tro at han også er min 'lokale' elektronik-pusher da jeg
bor i Kjellerup, der vidst også noget i Viborg...

-Stig

Fra : frank damgaard

Dato : 23-05-01 20:42

Stig Nørgaard Jepsen <stignj@mail.dk> wrote:
> [...]
> til hvert sit rum. I begge rum vil jeg så gerne ha' sat en fordeler på så vi
> kan få et par isdn-telefoner koblet til.

MEN husk ISDN er en S0-bus ) og ikke et stjernenetværk,
så den må ikke lave større "fordelinger".
Det må godt være mindre afbøjninger men max ca. 5-10m,
og enderne SKAL termineres. (en terminering i hver af de to ender!)

Se http://home3.inet.tele.dk/frda/isdn.html

--
Frank Damgaard