Asus A8N-SLI-DELUXE og krav til PSU
Fra : Jesper Noer

Dato : 02-02-05 12:58

Hej,

Jeg har et Asus A8n-SLI-Deluxe board som ikke viser POST ordentligt på
skærmen når den booter. På forskellige forums kan jeg se at det menes
at problemet skyldes strømforsyningen.

Jeg vil derfor gerne høre hvilken PSU I bruger med dette bundkort, og
om I iøvrigt har haft problemer med at få liv i grafikken.

\Jesper

Mb: Asus A8N-SLI-DELUXE
CPU: AMD Athlon 64 3500+
RAM: Kingston Dualchannel 2*512Mb
PSU: Chill Innovation 510 Watt
GPU: Asus AEX300SE 128Mb PCI-express

Fra : Brian Lund

Dato : 02-02-05 13:04

> Jeg vil derfor gerne høre hvilken PSU I bruger med dette bundkort, og
> om I iøvrigt har haft problemer med at få liv i grafikken.

> [...]

Hvis det ellers er en 90nm CPU burde en god 300W PSU faktisk være
rigeligt...
X300 er jo ikke den store strømsluger!

Brian

Fra : Thomas

Dato : 03-02-05 20:41

> Hvis det ellers er en 90nm CPU burde en god 300W PSU faktisk være
> rigeligt...
> X300 er jo ikke den store strømsluger!

Hvor finder man ud af om CPU'en er 90nm??

Fra : Brian Lund

Dato : 03-02-05 22:38

> Hvor finder man ud af om CPU'en er 90nm??

Find stepping på CPU'en og søg på google eller se på amd.com! ;)

Brian

Fra : Thomas

Dato : 03-02-05 22:45

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse news:420299a5$0$233$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Find stepping på CPU'en og søg på google eller se på amd.com! ;)
>

> Brian

Nu har jeg kigget på amd.com, og jeg kan sku' ikke finde ud af hvilke der er 90 og hvilke der er 130!
Har du et direkte link tak??

Fra : Thomas

Dato : 03-02-05 14:39

Fra : Jesper Noer

Dato : 04-02-05 13:50

"Thomas" <matador1@familie.tele.dk> wrote in message news:<42022926$0$23669$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com>...

> Hvor finder man ud af om CPU'en er 90nm??

Det gør du ved at kigge på det model nummer som er opgivet. AMD's 90nm
serie hedder "BIBOX" til sidst (f.eks. ADA3500BIBOX) - de andre hedder
såvidt jeg husker "ABOX"...

Mit eget problem viste sig iøvrigt at skyldes defekt backlight i min
Dell fladskærm...

\Jesper

Fra : Thomas

Dato : 04-02-05 14:08

> Det gør du ved at kigge på det model nummer som er opgivet. AMD's 90nm
> serie hedder "BIBOX" til sidst (f.eks. ADA3500BIBOX) - de andre hedder
> såvidt jeg husker "ABOX"...

1000 tak for hjælpen!

Fra : Claus Albæk

Dato : 05-02-05 19:34

Jesper Noer wrote:
> [...]
>
> Jeg vil derfor gerne høre hvilken PSU I bruger med dette bundkort, og
> om I iøvrigt har haft problemer med at få liv i grafikken.

jeg har næsten samme setup, dog med et noget voldsommere grafikkort, dog
med samme PSU i 420 watt udgaven.. så din PSU burde altså ikek være
problemet...

må jeg spørge, larmer din chipset køler også?
min er oppe og trille på 9000 RPM, det er sindssygt!

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Jesper Noer

Dato : 08-02-05 13:01

Claus Albæk <claude@eugina.dk> wrote in message news:<4205117b$0$29846$14726298@news.sunsite.dk>...

> [...]
> problemet...
>
> må jeg spørge, larmer din chipset køler også?
> min er oppe og trille på 9000 RPM, det er sindssygt!

Jeg har ikke checket hvor hurtigt den kører - men det larmer en del i
kabinettet ihvertfald. Jeg har dog også aktiv køler på grafikkortet -
så den kan også være en kandidat...

Jeg skal nok lige teste det ved lejlighed...

\Jesper