Pink Floyd
Fra : Ukendt

Dato : 31-01-05 21:05

Endnu en gang hejsa

Fik endelig taget mig sammen til at få set P.U.L.S.E. koncerten på
laserdisc.

Hvade egentlig overvejet at sælge den, men bestemte mig for at se den inden
den røg i DBA. ( faktisk på foranledning af debatten om inspiration til
grupper Ala´ Yes/City boy )

Og heldigvis for det !!!!!!!

Hold da k.... en koncert. Hvorfor var jeg ikke der ??

Jeg har altid troet at P.F. kun var "The Wall", hvilket ikke tiltaler mig
voldsomt, men jeg fik da øjnene op.

Ville bare sige tak til gruppen, for at have "Enlightened me" !

Mvh
Jan Rysz

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-01-05 21:34

Rysz (8900) wrote:

> [...]
> den røg i DBA. ( faktisk på foranledning af debatten om inspiration til

Ja!

> Hold da k.... en koncert. Hvorfor var jeg ikke der ??

Det "var" jeg, bortset fra at jeg ikke var i London men i København.

> Jeg har altid troet at P.F. kun var "The Wall",

Whut?! Samtlige af deres plader fra 1970erne er mesterværker. Og en hel
del fra andre årtier også.

> hvilket ikke tiltaler mig
> voldsomt, men jeg fik da øjnene op.

Godt!

> Ville bare sige tak til gruppen, for at have "Enlightened me" !

Jeg ved ikke om jeg var med til det, men: Cool :)

/David

Fra : Kurt Kedelig

Dato : 31-01-05 21:51

Må man som gammel nisse anbefale, at du prøver at lytte til udgivelser som
Atom Heart Mother og Meddle?
Noget kunne godt tyde på, at du ville nyde det.
Og ja, jeg var i KB-hallen og høre dem i -72 (forrige årtusinde, tak, jeg
ved det!)
VH,
Lars

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-01-05 22:04

Kurt Kedelig wrote:

> Må man som gammel nisse anbefale, at du prøver at lytte til udgivelser som
> Atom Heart Mother og Meddle?

Jeg ejer dem allerede, tak :)

> Noget kunne godt tyde på, at du ville nyde det.
> Og ja, jeg var i KB-hallen og høre dem i -72 (forrige årtusinde, tak, jeg

Den koncert findes vist som bootlegudgivelse!

/David

Fra : Kurt Kedelig

Dato : 31-01-05 22:46

>Den koncert findes vist som bootlegudgivelse!

Hvis det er den udgave, jeg har hørt, er den optaget nede fra lommeulden i
en afghanerpels på en kasettebåndoptager og ikke på håndholdt Nagra. Gusten
lyd! Og selv om den har "jeg-var-der-status" i mit hoved, var det nøgternt
set ikke en af deres bedste koncerter (IMHO).
Men en let sadistisk-humoristisk lydmand legede med gruppens lydanlæg i
pausen. PF var blandt de første, der havde højttalere 270 grader rundt om
publikum. Det gav mulighed for at sende et virtuelt exprestog ned midt
gennem salen - hvilket fik adskellige stjerneskæve sjæle til nærmest at
kravle i ly under nærmeste stol.
Beklager at måtte indrømme, at jeg grinede temmelig meget...
Lars

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-02-05 14:55

Kurt Kedelig wrote:

> Hvis det er den udgave, jeg har hørt, er den optaget nede fra lommeulden i
> en afghanerpels på en kasettebåndoptager og ikke på håndholdt Nagra. Gusten
> lyd!

Yeah, sådan er der mange Pink Floyd bootlegs der er. Det er en del af
charmen! :)

/David

Fra : kim hermansen

Dato : 31-01-05 22:18

Ja kan kun give ret i at "Pulse" koncerten er kanon. Godt du ikke solgte
den..!! Gem den gem den...!!

Jeg var også selv til Floyd koncert det år men godt i Hanover hvor de
spillede hele Dark side of The Moon i 2 sæt....wow kan jeg huske...

Nu kan vi andre ikke laserdices ejer så vente pænt på DVD udgivelsen af
"Pulse" som efter ( kun rygte ! ) snart er på vej...Evt i dette år må man
håbe. Der er også et rygte en en 2 disc udgave med lidt mere en forhåblig
bare koncerten....for mit gamle udslidte VHS bånd med Pulse trænger til
udskiftning.....

Mvh Kim
http://www.usandthem.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-02-05 00:19

"kim hermansen" <kvaktek@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> håbe. Der er også et rygte en en 2 disc udgave med lidt mere en forhåblig
> bare koncerten....for mit gamle udslidte VHS bånd med Pulse trænger til

Ja der er mange rygter om P*U*L*S*E DVD/Dobbelt DVD'en.

Fed koncert i øvrigt. Jeg har den på CD, VCD, VHS og DVD (!)

Her fødes de fleste rygter:
http://www.brain-damage.co.uk/

Her kan P*U*L*S*E købes på DVD:
http://www.ultramusicstore.com/

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : Mads Breddam

Dato : 01-02-05 12:44

> Fed koncert i øvrigt. Jeg har den på CD, VCD, VHS og DVD (!)
>
> Her fødes de fleste rygter:
> http://www.brain-damage.co.uk/
>
> Her kan P*U*L*S*E købes på DVD:
> http://www.ultramusicstore.com/

Mon ikke det er bootleg, overført LD eller noget andet i den retning? Hvis
den var officielt udgivet vil jeg gætte på, at det var blevet omtalt på fx.
www.pinkfloyd.com .

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : zillyink

Dato : 01-02-05 16:36

Mads Breddam wrote:
> [...]

Er der nogen der har set/hørt PF.: The Pulse fra
"ultramusicstore"?
Hvordan er lyden? De reklamerer med DD, meeen!?
Billedkvaliteten er...?

Kvaliteten af firmaets leveringer mv. ??

--
Hilsen

Zillyink
Slet: *getlost*

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-02-05 17:03

"zillyink" <zillyink@getlosthotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har set/hørt PF.: The Pulse fra "ultramusicstore"?
> Hvordan er lyden? De reklamerer med DD, meeen!?
> Billedkvaliteten er...?
>
> Kvaliteten af firmaets leveringer mv. ??

Jo det er nok ikke en officiel udgivelse, da det ikke findes...

Det virker ikke som om det er VHS båndet der er overført, men muligvis Laser
Disc udgaven og billedkvaliteten er ret god uden at sætte nye rekorder.
Lyden er optaget i Q Sound i følge rulleteksterne.

Ultrasonic.com er er Russisk butik og de bestillinger jeg har hørt om derfra
har alle været leveret inden for 3-4 uger.
Man kan - og bør - betale forsendelsesforsikring! Det koster et par dollar.

Der kommer - sjovt nok! - aldrig told på forsendelserne.

Oplysninger fra PowerDVD

Player Information:
Player Region Code: 2
Current Drive: Y:
Title Region Code: 1, 2, 3, 4, 5, 6, All

Display Information:
Video Mode: Bob
Display Mode: DirectDraw
FourCC Code: YUY2
Surface Type: Overlay

Video Attributes:
Video compression mode: MPEG-2
TV system: 625/50 (PAL)
Aspect Ratio: 4:3
Display Mode: reserved
Source picture resolution: 720x576 (625/50)
Frame Rate: 25.00
Source picture letterboxed: Not letterboxed
Bitrate: 5.17Mbps OBS Svinger en del!

Audio Attributes:
Audio Coding mode: Dolby Digital
Sampling Rate: 48kHz
Audio application mode: Not specified
Number of Audio channels: 6
Bitrate: 384 Kbps
Number of Audio streams: 1

Subpicture Attribute: Not Available

Hardware Information:
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU running at 3370 MHz
3DNow! Technology: Not Detected
Enhanced 3DNow! Technology: Not Detected
3DNow! Professional Technology: Not Detected
IA MMX Technology: In Use
IA Streaming SIMD Extensions: In Use
IA SSE 2: In Use
Video Accelerator: DirectX VA (not in use)
Multispeaker Audio Device: Bluetooth Audio (not in use)
SPDIF Output Device: Bluetooth Audio (not in use)