FF viser kun min kildekode?
Fra : Allan Juhl Petersen

Dato : 30-01-05 17:11

Hej Alle!

Jeg har et problem med at Fire Fox kun viser min kildekode på
skærmen, og ikke min hjemmeside!.

http://hjem.tele2adsl.dk/allan-dewi/xpTest1.shtml

Jeg har gemt siden som *.shtml , da jeg har brugt <!--#include
-->
af en html fil. Siden vises ok i IE (siden er ikke færdig endnu).
Nu har jeg prøvet og rette i kildekoden, og der er gået helt ged
for jeg stirre mig helt blind på siden.

Fra : Allan Juhl Petersen

Dato : 30-01-05 17:25

Allan Juhl Petersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> http://hjem.tele2adsl.dk/allan-dewi/xpTest1.shtml
>
> Jeg har gemt siden som *.shtml , da jeg har brugt <!--#include

Allan

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 30-01-05 17:26

"Allan" == Allan Juhl Petersen <allan-petersen@tele2adsl.dk> writes:

> Hej Alle!
> Jeg har et problem med at Fire Fox kun viser min kildekode på
> skærmen, og ikke min hjemmeside!.

I virkeligheden har du et problem med at IE ikke respekterer den
doctype som webserveren sender.

> [...]

> af en html fil. Siden vises ok i IE (siden er ikke færdig endnu).
> Nu har jeg prøvet og rette i kildekoden, og der er gået helt ged

Det er ikke din side, men derimod din webserver der er
problemet. Siden bliver sendt som text/plain, og det får FF til at
vise kildeteksten. Dit problem skal løses på webserveren.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Allan Juhl Petersen

Dato : 30-01-05 17:49

Fra : Allan Juhl Petersen

Dato : 30-01-05 18:01

svar:

Ok jeg undskylder at der går helt ged i de her indlæg. Må lige lukke
computeren ned og starte igen. Jeg takker for svarene.

Knud:

Takker for at du kiggede på siden, og jeg er helt med på det du siger,
kigger lige lidt grundigere på min side, Tak for hjælpen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-01-05 17:46

Allan Juhl Petersen skrev:

>Jeg har et problem med at Fire Fox kun viser min kildekode på
>skærmen, og ikke min hjemmeside!.

Fordi serveren er forkert opsat (hvilket du også får at vide,
hvis du prøver at validere siden).

Den bliver sendt af sted som text/plain og ikke text/html, som
den skal.

Ret henvendelse til dit webhotel.

Iøvrigt er der er et par andre fejl på siden, som at du hat flere

Det indhold, du har i den inkluderede fil, skal kun være selve
indholdet og ikke alt det omkransende.
--
Knud

Fra : Allan Juhl Petersen