Stavefejl i Samsung-telefoner, fordi telef~
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-01-05 18:07

Jeg skrev til Samsung, da mange af deres mobiltelefoner i fyldt med
stavefejl som:

Tekst beskeder, Billed beskeder, Opkalds funktioner, Lyd
Indstillinger, Telefon Indstillinger, Netværks tjenester, Under
holdning.

Syv ud af de otte menupunkter er stavet forkert, mens man godt har
kunnet stave til Planlægning.

Svaret fra Samung kom i dag (se herunder), de undskylder sig med, at
telefonen kræver, at ordene bliver delt i to! Man kunne jo så vælge at
ændre dette (selvfølgelig kan det lade sig gøre, det kræver måske lidt
programmering), men Samsung mener åbenbart, at vi bare må leve med
disse "krævede" stavefejl. Suk!

Senere...

Jeg prøvede lige at sætte indstille den Samsung-telefon jeg har
liggende her til et par andre sprog, og her er det åbenbart ikke
krævet, at ordene skal være delt i to. Flere steder benyttes der
bindestreg, men mange steder står der også bare et enkelt ord. Dobbelt
suk!

FUT: dk.kultur.sprog

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

simlock.dk tilbyder unlock af alle udgaver af Samsung D500