Skærme
Fijala 3554
AOC K9+ 19"
Fra : Petersen_Michael

Dato : 29-01-05 09:35

Jeg har købt en AOC K9+ 19"

Ind til nu, er det ingen succes oplevelse.
jeg benytter skærmen i følgende setup: 1280*1024 32 bit 85 Hz

Mine problemer er som følger:
Skærmen er kontrastløs (kan ikke vise farven sort) og der er ikke ret
meget liv i farverne.
Skærmen er uskarp (ses specielt i forbindelse med tekst)
Der er en form for baglys / falsklys i højre side
Skærmen har forskellige perspektiv vridninger i hjørnerne der ikke helt
lader sig rette op, med justering af Pincusion, Trapezoid, eller Pin
Ballance.

Jeg har eksperimenteret med samtlige de indstillingsmuligheder der er på
skærmen, lige som mit grafikkort et Matrox G400, er blevet trimmet og
justeret i alle ender og kanter.

Det eneste positive jeg kan sige om skærmen er at der ingen moire fejl
er.

Nu spørger jeg så, er det en Mandagsmodel jeg har fået ?
Er der løsningsforslag til hvorledes performance kan øges på den skærm?
Eller er det hvad man kan forvente af en AOC K9+ ?

Hvis det sidste er tilfældet, er der så et forslag til hvilken 19" skærm
jeg i stedet burde investere i?

Jeg vil lige tilføje at skærmen er købt som afløser for en KFC 6919 19"
hvor der var væsentligt mere liv i farverne - de virkede mere mættede,
eneste problemer var lidt uskarphed i øverste venstre hjørne.
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg