<BODY> i fuld størrelse.
Fra : benny larsen

Dato : 29-01-05 08:20

når man nu ikke i XHTML kan bruge...

hvordan kan man så lave det i CSS !...

jeg er lidt blank, og har søgt hele natten efter en løsning.

mvh benny

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Preben Andersen

Dato : 29-01-05 08:39

"benny larsen" <6c@vittinge.dk> wrote in message
> når man nu ikke i XHTML kan bruge...

> hvordan kan man så lave det i CSS !...
>
> jeg er lidt blank, og har søgt hele natten efter en løsning.

* { margin: 0px;
padding: 0px
}

Så starter du med en helt "ren" side.

mvh
Preben

Fra : benny larsen

Dato : 29-01-05 09:46

takker

god weekend

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 29-01-05 10:35

Preben Andersen skrev:

> "benny larsen" <6c@vittinge.dk> wrote in message

> [...]

hmm det er ikke helt rigtigt Preben! * er en universal selector og når
den står alene som her, betyder det at du nulstiller samtlige elementer
i hele dokumentet, alt fra <html> til <p>. Hvis det kun er på body,
skriver man istedet: body {margin:0; padding:0;} så nulstiller du kun
for body (og jeg går ud fra at det er det Benny var interesseret i.)

At * har nogle meget praktiske effekter er en anden side af sagen,
nemlig at du derved nulstiller alle paddings og margins i dine
elementer, og man derfor kommer ud over de forskellige browsers
særheder med hensyn til det. (man skal dog passe lidt på med lister!)

Claus

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 29-01-05 10:37

Preben Andersen wrote:

> * { margin: 0px;
> padding: 0px
> }
>
> Så starter du med en helt "ren" side.

Ovenstående nulstiller margin og padding på samtlige elementer.
Dette kan i nogle tilfælde være efter hensigten, men det var ikke det
spørgeren spurgte om.

Derfor vil jeg nok anbefale at bruge

body {
margin: 0;
padding: 0;
}

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Preben Andersen

Dato : 29-01-05 16:21

"Martin Hintzmann Andersen" <no@spam.invalid> wrote in message

> Ovenstående nulstiller margin og padding på samtlige elementer.
> Dette kan i nogle tilfælde være efter hensigten, men det var ikke det
> [...]

Ja, det er rigtigt, som du og Claus skriver, at * er mere omfattende end
body.
mvh
Preben