/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
"Fugtskader"
Fra : Lisbeth Støvring


Dato : 29-01-05 01:16

Ja, nu må jeg altså lige have luft - og forhåbentlig også lidt hjælp til at
tackle problemet.

Vi har 3 gange været ude for at indlevere defekte Nokia telefoner hos TDC og
hver gang er de kommet retur med: "Desværre, den/de er fugtskadet, så det
kan vi ikke hjælpe med"

OK, så i april sidste år greb jeg til foret og købte en Sony Ericsson
telefon hos Sonofon, til den horrible sum af 2800,- kr ( uden abonnement ).
Nyt telefonmærke - ny leverandør. Det kunne jo dårlig blive ringere. Jeg
opbevarer telefonen i sådan et læderhylster i min håndtaske, altid! I
starten af januar ville jeg lade den, men batteriet ville ligesom ikke "tage
imod". Der kom altså ingen strøm på, og jeg indleverede denn derfor til
Sonofon for nærmere undersøgelse.

Idag kom den retur med besked om at, de ikke ville reparare den for den var
"vædskeskadet" i bundstikket!?!?!?!? Hmmm...........og hvordan kunne de så
lige forklare at den skulle blive det, forsvarligt emballeret i min
håndtaske? "Ikke vores problem, du kunne jo f.eks have talt i telefon i
regnvejr", var beskeden!

OK, lad os så antage at "skylden" er min egen, hvor meget vil det så koste
at reparere telefonen, spurgte jeg høfligt. De ville slet ikke have mere med
den telefon at gøre, var svaret!

Nu er det så jeg gerne vil vide om det efterhånden ikke bare er kotume at
telefoner som indsendes i garantiperioden får stemplet " fugtskadet" ????
Eller om det bare er mig som har været ekstremt uheldig?

Jeg må på det kraftigste pointere at jeg kan slet ikke i min vildeste
fantasi forestille mig hvordan mine telefoner skulle blive udsat for så
maget fugt/væde at de kan beskadiges!

Skal jeg bare acceptere at sådan er det - eller findes der en
"klageinstans", eller endnu bedre, et sted som vil tage min anmodning om
reparation alvorligt?

Mvh. Lisbeth





 
 
Majbritt Sørensen (29-01-2005)
Kommentar
Fra : Majbritt Sørensen


Dato : 29-01-05 08:37


"Lisbeth Støvring" <lbs@SPAMpcv.dk> skrev i en meddelelse
news:41fad5ac$0$45737$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Skal jeg bare acceptere at sådan er det - eller findes der en
> "klageinstans", eller endnu bedre, et sted som vil tage min anmodning om
> reparation alvorligt?
>
> Mvh. Lisbeth

Hej Lisbeth
Dem her skriver http://www.danskunlock.dk/ at
de reparer vandskadet telefoner.
Måske det var et forsøg værd

Mvh Jens



Michael Jensen (29-01-2005)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 29-01-05 18:31

"Majbritt Sørensen" <maj.sorensen sletmig @tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:41fb3d36$0$45650$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej Lisbeth
> Dem her skriver http://www.danskunlock.dk/ at
> de reparer vandskadet telefoner.
> Måske det var et forsøg værd

Jeg kan ikke anbefale selskabet. Der er flere historier på nettet omkring at
selskabet bl.a. ikke har udbetalt penge til folk der har solgt dem telefoner
ect.



Lasse Hedegaard (29-01-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 29-01-05 20:40

On Sat, 29 Jan 2005 18:30:38 +0100, "Michael Jensen" <mij@tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg kan ikke anbefale selskabet. Der er flere historier på nettet omkring at
>selskabet bl.a. ikke har udbetalt penge til folk der har solgt dem telefoner
>ect.

Har du nogle links/henvisninger/Message-IDs?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

simlock.dk tilbyder unlock af alle udgaver af Samsung D500

Kito (29-01-2005)
Kommentar
Fra : Kito


Dato : 29-01-05 09:20


"Lisbeth Støvring" <lbs@SPAMpcv.dk> skrev i en meddelelse
news:41fad5ac$0$45737$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ja, nu må jeg altså lige have luft - og forhåbentlig også lidt hjælp til
> at
> tackle problemet.
>
> Vi har 3 gange været ude for at indlevere defekte Nokia telefoner hos TDC
> og
> hver gang er de kommet retur med: "Desværre, den/de er fugtskadet, så det
> kan vi ikke hjælpe med"
>

> Mvh. Lisbeth
>



>
Hej Lisbeth, hvis jeg må komme med et forsigtig gæt kunne jeg godt
forestille mig, at når der snakkes i mobil tlf. og udåndings luften samles
omkring mikrofonen som små vandperler, hvorefter telefonen bliver lukket ind
i et hylster i en taske, hvor den saltmættede fugt begynder at arbejde.
Lad os bare blive enige om at skiddet måske er konstrueret forkert men kunne
dette måske være årsagen til fugt, og dit problem?.

>
>



Lisbeth Støvring (29-01-2005)
Kommentar
Fra : Lisbeth Støvring


Dato : 29-01-05 10:23


> Hej Lisbeth, hvis jeg må komme med et forsigtig gæt kunne jeg godt
> forestille mig, at når der snakkes i mobil tlf. og udåndings luften samles
> omkring mikrofonen som små vandperler, hvorefter telefonen bliver lukket
ind
> i et hylster i en taske, hvor den saltmættede fugt begynder at arbejde.
> Lad os bare blive enige om at skiddet måske er konstrueret forkert men
kunne
> dette måske være årsagen til fugt, og dit problem?.
>

Næppe, for hylseret er af den slags som sidder permanent på telefonen -
altså med "høre og tale huller"

Mvh. LIsbeth



hubbihub (29-01-2005)
Kommentar
Fra : hubbihub


Dato : 29-01-05 11:17

Hvilket sikkert kan være problemet.

En anden slem ting, er at mange f.eks løber eller laver andre aktiviteter
hvor de kommer til at svede en del.
Specielt her om vinteren - så sker der det (over tid) at når en kold telefon
så kommer ind i en inderlomme i jakken
så kommer der en del fugt fra kroppen som kondenserer på telefonen.
Specielt inden i telefonen er dette ret giftigt, da der er store mængder
salt i luften.
Når vandet så fordamper igen - bliver saltet tilbage - når der er gået
tilpas lang tid - så
er der så mange saltkrystaller, at der begynder at komme mærkelige
forbindelser i telefonen.

Dette kan vel renses væk igen - vil jeg tro, de fleste forbindelser i
telefonen er af samme grund lavet med lidt
guld i - så de ikke skulle korrodere så meget - men alligevel.
Vil dog tror at en åbning + rensning + tørring skulle kunne løse problemet.

Jeg ville lade være med at have en taske til telefonen - og kun gemme den i
en yderlomme - specielt hvis den er
med på løbeturen eller i en fugtig bus eller andre fugtige steder.

Har aldrig selv haft problemet, men har da reddet min egen mobil efter en
svømmetur i rødvin

Det hjælper nok ikke at vaske telefonen uden at skille den ad - så kommer
man ikke ind til de følsomme kredsløb

mvh

Eivind



JMo. (29-01-2005)
Kommentar
Fra : JMo.


Dato : 29-01-05 11:43

Lisbeth Støvring wrote:

> Nu er det så jeg gerne vil vide om det efterhånden ikke bare er kotume
> at telefoner som indsendes i garantiperioden får stemplet "
> fugtskadet" ????

Nej. Det er meget svært for værkstedet at erklære en telefon fugtskadet,
hvis den ikke er det.
Selv som lægmand vil der ikke være de store problemer i at kontrollere om
det er korrekt eller ej - der er simpelthen ir eller rust på printet.
Nogle værksteder udleverer derfor billeder af de beskadigede områder, for
at komme enhver tvivl til livs.

Per Jensen (29-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Jensen


Dato : 29-01-05 14:21

Skader på telefonen kan ske på mange måder
* Man har telefonen med på badeværelset mens man er i bad
* Man har telefonen med i badeland
* Bruger den udendørs i let regnvejr
* Tempratur forskelle udendørs til indendørs
kommer fra meget koldt til varme, prøv at flytte dit TV uden for i
koldt vejr og tag
det så ind, efter et stykke tid, se på skærmen, det løber med vand.
* findes sikkert andre muligheder.

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns95ED77254743FJMoUsenetPost@212.54.64.134...
> Lisbeth Støvring wrote:
>
>> Nu er det så jeg gerne vil vide om det efterhånden ikke bare er kotume
>> at telefoner som indsendes i garantiperioden får stemplet "
>> fugtskadet" ????
>
> Nej. Det er meget svært for værkstedet at erklære en telefon fugtskadet,
> hvis den ikke er det.
> Selv som lægmand vil der ikke være de store problemer i at kontrollere om
> det er korrekt eller ej - der er simpelthen ir eller rust på printet.
> Nogle værksteder udleverer derfor billeder af de beskadigede områder, for
> at komme enhver tvivl til livs.



Lisbeth Støvring (29-01-2005)
Kommentar
Fra : Lisbeth Støvring


Dato : 29-01-05 15:44


"Per Jensen" <per_j@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41fb8d9e$0$33706$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Skader på telefonen kan ske på mange måder
> * Man har telefonen med på badeværelset mens man er i bad
> * Man har telefonen med i badeland
> * Bruger den udendørs i let regnvejr
> * Tempratur forskelle udendørs til indendørs
> kommer fra meget koldt til varme, prøv at flytte dit TV uden for i
> koldt vejr og tag
> det så ind, efter et stykke tid, se på skærmen, det løber med
vand.
> * findes sikkert andre muligheder.


Øøhh..................jeg ser ingen grund til at "lufte" mit TV! Det er ikke
købt til at skulle anvendes udendørs. Men i ordet mobil-telefon ligger
ligesom at man kan forvente at den kan holde til en vis mobilitet, og ikke
kun indenfor hjemmets vægge. Jeg fik ihvertfald ikke oplyst da jeg købte den
at den kun må bruges f.eks ved 22 grader, indendørs, i tørt vejr ;)

Jeg er tilsyneladende ikke enig om at have den holdning at, mobiltelefoner
for nemt bliver dødsdømte pgra. fugt. 25% af alle de klager
Forbrugerstyrelsen modtager vedr. mobiltelefonsælgere går på nøjagtig samme
problematik, så jeg kan kun håbe at der strammes op på området.

Mvh. Lisbeth





Anders (29-01-2005)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 29-01-05 17:12

Det kan skyldes at din (Lisbeth) mobil bliver opbevaret forkert.
En telefon har det som tøj, den skal kunne ånde, ellers
så kommer der fugt - deraf fugtskade.

Nu har jeg ikke Nokia (har SE) og dem har jeg ikke haft det problem med -
endnu.

/Anders

"Lisbeth Støvring" <lbs@SPAMpcv.dk> skrev i en meddelelse
news:41fba11b$0$45738$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Per Jensen" <per_j@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:41fb8d9e$0$33706$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Skader på telefonen kan ske på mange måder
>> * Man har telefonen med på badeværelset mens man er i bad
>> * Man har telefonen med i badeland
>> * Bruger den udendørs i let regnvejr
>> * Tempratur forskelle udendørs til indendørs
>> kommer fra meget koldt til varme, prøv at flytte dit TV uden for
>> i
>> koldt vejr og tag
>> det så ind, efter et stykke tid, se på skærmen, det løber med
> vand.
>> * findes sikkert andre muligheder.
>
>
> Øøhh..................jeg ser ingen grund til at "lufte" mit TV! Det er
> ikke
> købt til at skulle anvendes udendørs. Men i ordet mobil-telefon ligger
> ligesom at man kan forvente at den kan holde til en vis mobilitet, og ikke
> kun indenfor hjemmets vægge. Jeg fik ihvertfald ikke oplyst da jeg købte
> den
> at den kun må bruges f.eks ved 22 grader, indendørs, i tørt vejr ;)
>
> Jeg er tilsyneladende ikke enig om at have den holdning at, mobiltelefoner
> for nemt bliver dødsdømte pgra. fugt. 25% af alle de klager
> Forbrugerstyrelsen modtager vedr. mobiltelefonsælgere går på nøjagtig
> samme
> problematik, så jeg kan kun håbe at der strammes op på området.
>
> Mvh. Lisbeth
>
>
>
>



Michael Jensen (29-01-2005)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 29-01-05 18:39

"Lisbeth Støvring" <lbs@SPAMpcv.dk> skrev i en meddelelse
news:41fba11b$0$45738$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Øøhh..................jeg ser ingen grund til at "lufte" mit TV! Det er
> ikke
> købt til at skulle anvendes udendørs. Men i ordet mobil-telefon ligger
> ligesom at man kan forvente at den kan holde til en vis mobilitet, og ikke
> kun indenfor hjemmets vægge. Jeg fik ihvertfald ikke oplyst da jeg købte
> den
> at den kun må bruges f.eks ved 22 grader, indendørs, i tørt vejr ;)

I brugervejledningen til en Sony Ericsson står der: "Udsæt ikke produktet
for væske eller fugt"

> Jeg er tilsyneladende ikke enig om at have den holdning at, mobiltelefoner
> for nemt bliver dødsdømte pgra. fugt. 25% af alle de klager
> Forbrugerstyrelsen modtager vedr. mobiltelefonsælgere går på nøjagtig
> samme
> problematik, så jeg kan kun håbe at der strammes op på området.

Der er ikke noget at stramme op på. Reklamationsretten dækker kun
fabrikationsfejl, og ikke brugerpåførte skader såsom en væskeskade o.lign.
Vil du have dækket udefrakommende skader må du tegne en forsikring på
produktet.



Kito (30-01-2005)
Kommentar
Fra : Kito


Dato : 30-01-05 00:39


"Lisbeth Støvring" <lbs@SPAMpcv.dk> skrev i en meddelelse
news:41fba11b$0$45738$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Per Jensen" <per_j@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:41fb8d9e$0$33706$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Skader på telefonen kan ske på mange måder
>> * Man har telefonen med på badeværelset mens man er i bad
>> * Man har telefonen med i badeland
>> * Bruger den udendørs i let regnvejr
>> * Tempratur forskelle udendørs til indendørs
>> kommer fra meget koldt til varme, prøv at flytte dit TV uden for
>> i
>> koldt vejr og tag
>> det så ind, efter et stykke tid, se på skærmen, det løber med
> vand.
>> * findes sikkert andre muligheder.
>
>
> Øøhh..................jeg ser ingen grund til at "lufte" mit TV! Det er
> ikke
> købt til at skulle anvendes udendørs. Men i ordet mobil-telefon ligger
> ligesom at man kan forvente at den kan holde til en vis mobilitet, og ikke
> kun indenfor hjemmets vægge. Jeg fik ihvertfald ikke oplyst da jeg købte
> den
> at den kun må bruges f.eks ved 22 grader, indendørs, i tørt vejr ;)
>
> Jeg er tilsyneladende ikke enig om at have den holdning at, mobiltelefoner
> for nemt bliver dødsdømte pgra. fugt. 25% af alle de klager
> Forbrugerstyrelsen modtager vedr. mobiltelefonsælgere går på nøjagtig
> samme
> problematik, så jeg kan kun håbe at der strammes op på området.
>
> Mvh. Lisbeth
>
>
>
Nu er der jo ingen grund til at blive sur når velmenende mennesker prøver at
løse dit problem. Det er selskabet du skal være sur på og ikke os andre.

vh
Poul



N_B_DK (05-02-2005)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 05-02-05 05:30

Kito wrote:
> Nu er der jo ingen grund til at blive sur når velmenende mennesker
> prøver at løse dit problem. Det er selskabet du skal være sur på og
> ikke os andre.

Er det nu et eller andet selskab der er skyld i at vand og el er en dårlig
blanding ? troede det havde noget med fysik at gøre....

--
MVH.
N_B_DK
Email adreesen er gyldig


N_B_DK (05-02-2005)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 05-02-05 05:28

Lisbeth Støvring wrote:

> Øøhh..................jeg ser ingen grund til at "lufte" mit TV! Det
> er ikke købt til at skulle anvendes udendørs.

Nej ig er er en telefon heller ikke, kredsløbene er så små og eget udsatte
for den mindste smule fugt, et tv overlever uden problemer at stå i ja
direkte rengvejr (dog kan højttalerne tage skade, men ikke selve
elektronikken.) dog skal der ikke være spænding på, det samme gør sig
gældende med en mobiltelefon, sålænge der ikke er sn spænding til stede er
vand intet problem.


> Jeg er tilsyneladende ikke enig om at have den holdning at,
> mobiltelefoner for nemt bliver dødsdømte pgra. fugt. 25% af alle de
> klager Forbrugerstyrelsen modtager vedr. mobiltelefonsælgere går på
> nøjagtig samme problematik, så jeg kan kun håbe at der strammes op på
> området.

Det kan der ikke strammes op på uden at, 1. telefonerne bliver betydeligt
større. 2. meget dyrere (komponenterne kan limes og derved sikres bedre mod
fugt, men dette gør samtidig at de ikke kan skiftes = en ny telefon = højere
priser for forbrugerne)


--
MVH.
N_B_DK
Email adreesen er gyldig


N_B_DK (05-02-2005)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 05-02-05 05:22

JMo. wrote:

> Nej. Det er meget svært for værkstedet at erklære en telefon
> fugtskadet, hvis den ikke er det.

Korrekt samt der oftest tages et billede af de (t) berørte omrøder til
videre dokumentation.

> Selv som lægmand vil der ikke være de store problemer i at
> kontrollere om det er korrekt eller ej - der er simpelthen ir eller
> rust på printet. Nogle værksteder udleverer derfor billeder af de
> beskadigede områder, for at komme enhver tvivl til livs.

Hehe havde ikke lige set du faktisk skrev det med billeder ;)

--
MVH.
N_B_DK
Email adreesen er gyldig


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408541
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste