Tvinge baggrundsbillede til at gentage et ~
Fra : Steffen Holm

Dato : 29-01-05 00:01

Hej NG.

Sidder og roder med et design, der skal ligne ternet papir. Har lavet et
lille baggrundsbillede, der når det repeates danner et fint ternet mønster.

Problemet består i at "papiret" mangler at blive pænt afsluttet i bunden! I
bredden er det intet problem, da denne er defineret i css'en, men da mængden
af indhold varierer er højden ukendt.

Med andre ord: Kan man tvinge background-repeat til at gentage
baggrundsbilledet et helt antal gange?
Hvis ikke, andre der har en brugbar løsning?

Link til prob.: http://blog.skibumsen.dk

På forhånd tak!
--
Steffen Holm

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 29-01-05 00:32

Steffen Holm skrev:

> Med andre ord: Kan man tvinge background-repeat til at gentage
> baggrundsbilledet et helt antal gange?
> Hvis ikke, andre der har en brugbar løsning?

> [...]

NEJ for du har ingen anelse om hvor stort vinduet er på læseren. Så med
mindre du laver en fast højde på din #center så er der ingen mulighed.
Et godt råd: prøv at tænke mindre restriktivt når du designer! det er
ikke papir du tegner på, men en variabel størrelse. Derfor virker mange
af de ting man kan og ville lave på papir ikke på digital form.

MEN jeg vil dog råde dig til at sætte baggunden på #center og så lave
en anden farve i den div der ikke skal have nogen ternet baggrund!

Claus

Fra : Tony Karlsson

Dato : 29-01-05 00:37

Kan man ikke læse brugerens højde og gå ud fra det???

Hilsen Tony

Fra : Steffen Holm

Dato : 29-01-05 00:48

"Claus Jacobsen" <cj@ingenspamoverhovedettak.dk> wrote:

> NEJ for du har ingen anelse om hvor stort vinduet er på læseren. Så med
> mindre du laver en fast højde på din #center så er der ingen mulighed.

Hmmm. Så må jeg jo igang med at fuske en løsning.

> Et godt råd: prøv at tænke mindre restriktivt når du designer! det er
> ikke papir du tegner på, men en variabel størrelse. Derfor virker mange
> af de ting man kan og ville lave på papir ikke på digital form.

Det er jeg skam udemærket klar over, men man skal jo også udfordre sig selv.
Hele udfordringen lå i at lave en blog - det tog ca. 10 min... Ærgeligt at
man så er så perfektionistisk så man bagefter bruger 2 timer på nogle
latterlige tern :)

> MEN jeg vil dog råde dig til at sætte baggunden på #center og så lave
> en anden farve i den div der ikke skal have nogen ternet baggrund!

Ikke forstået?

Tak for inputtet.

--
Steffen Holm

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-01-05 00:54

Den 29-01-05 00.48 skrev Steffen Holm følgende:
> "Claus Jacobsen" <cj@ingenspamoverhovedettak.dk> wrote:
>
> Hmmm. Så må jeg jo igang med at fuske en løsning.

Måske det kan lade sig gøre at placere en vandret streg, lige under
div'en med ternene? Du kan så risikere, at den nederste tern får en
anden størrelse, men den bliver afsluttet i stedet for at stå åben.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Steffen Holm

Dato : 29-01-05 01:20

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Måske det kan lade sig gøre at placere en vandret streg, lige under div'en
> med ternene? Du kan så risikere, at den nederste tern får en anden
> størrelse, men den bliver afsluttet i stedet for at stå åben.

Har testet det forslag. Ser umiddelbart ok ud.

Savnede dog lidt farver, så har pt. droppet ternene igen. Muligvis bliver
der på sigt 2 designs at vælge imellem for brugeren.

Tak for diverse inputs.

--
Steffen Holm

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-01-05 17:56

Steffen Holm wrote:

> Link til prob.: http://blog.skibumsen.dk

Du har andre problemer på den side end det, du skrev om:

1: Når browservinduet kun er ca. 800 px bredt,
kan man ikke læse det første bogstav i alle linjer.
Designet er mao. for bredt.

2: Uanset browserstørrelse dækker det gulbrune boks i højre
side over den tekst, der er indsat nedenunder.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk