Arrays.. hjælp søges ;o)
Fra : Martin

Dato : 21-05-01 11:37

Ja nu er jeg ved at blive tosset på de arrays...

Jeg har en formular med 2 felter
fornavn og efternavn

dem vil jeg gerne have tjekket om der står noget i der bruger jeg if
sætninger
if ($fornavn == "") {

også vil jeg gerne have puttet det ned i et array som jeg klader for
$fejl
$fejl = array();

Problemet er bare at if sætningen skal putte det ned i array'et

if ($fornavn == "") {
fejl("Fornavn");
}
også engang til efternavnet
if ($efternavn == "") {
fejl("Efternavn");
}

Men den vil ikke smide det ind i array'et !!
Nogen der kan hjælpe?

--
Bye for now Martin
http://natten-i.dk

Fra : Thor Dreier

Dato : 21-05-01 12:05

"Martin" <martini@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> if ($fornavn == "") {
fejl[] = "Fornavn";
> }

> if ($efternavn == "") {
fejl[] = "Efternavn";

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 21-05-01 12:49

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Martin
<martini@mailme.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and
I had to correct this gibberish:

> [...]
>$fejl
>Problemet er bare at if sætningen skal putte det ned i array'et

prøv med følgende (ikke testet):

if (!$fornavn) {
   $fejl[] = "Fornavn";
}
if (!$efternavn) {
   $fejl[] = "Efternavn";
}
if ($fejl) {
   print "Du mangler at udfylde følgende felter:<br>";
   for($i=0;$i<count($fejl);$i++) {
      print $fejl[$i]."<br>";
   }
}
else {
   print "Du udfyldte alle felterne, tillykke!";
}
--
Venlig hilsen / Best regards
Martin Mouritzen - martin@eisenstein.dk

Fra : Martin

Dato : 21-05-01 23:31

>prøv med følgende (ikke testet):
>
>if (!$fornavn) {
>   $fejl[] = "Fornavn";
>}
>if (!$efternavn) {
>   $fejl[] = "Efternavn";
>}
>if ($fejl) {
>   print "Du mangler at udfylde følgende felter:<br>";
>   for($i=0;$i<count($fejl);$i++) {
>      print $fejl[$i]."<br>";
>   }
>}
>else {
>   print "Du udfyldte alle felterne, tillykke!";
> [...]

Damn... det kører på glatis!
Thanks....

--
Bye for now Martin