USB
Fra : Ukendt

Dato : 28-01-05 08:38

Jeg har skiftet computer til en med USB 2. Er der en grund til at spændingen
ikke forsvinder på USB stikkene når computeren bliver slukket? Jeg styrer
spændingsforsyningen til de eksterne apparater via USB. Hvordan kan jeg lave
det om?

mvh

Stig Bang-Mortensen

Fra : Per Bech Jensen

Dato : 28-01-05 10:17

> [...]
> ikke forsvinder på USB stikkene når computeren bliver slukket? Jeg styrer
> spændingsforsyningen til de eksterne apparater via USB. Hvordan kan jeg

Uden at være sikker, så vil jeg mene det kan være fordi dit bundkort er sat
til at starte op på signal fra en USB-enhed. Ligesom bundkort der kan starte
op ved at trykke noget bestemt på tastaturet. Derfor holder den spændingen
på USB-stikkene så de har noget at genere et signal med. Så prøv at slå
"Boot on USB device" fra i BIOS - blot en teori.

Mvh
/Per

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-01-05 18:27

Per Bech Jensen wrote:

> signal med. Så prøv at slå "Boot on USB device" fra i BIOS - blot en
> teori.

Eller flyt en jumper på bundkortet.