Roskilde Festivalens arealer i år
Fra : Christian Muus

Dato : 27-01-05 22:38

Hej

Jeg syntes at der var en masse røre efter RF 2004 om at de fremtidige
festivaler skulle flyttes til et andet sted hen end Dyrskuepladsen. Syntes
dog ikke at deres hjemmeside siger noget om de har fundet et nyt sted eller
om de bliver hvor de plejer. Men noget må de vel have fundet ud af?

vh Christian

Fra : Morten S Hansen

Dato : 28-01-05 21:41

"Christian Muus" <christianmuus2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dog ikke at deres hjemmeside siger noget om de har fundet et nyt sted
> eller om de bliver hvor de plejer. Men noget må de vel have fundet ud af?

Planerne om at flytte festivalen ligger så vidt jeg ved længere ud i
fremtiden... Først og fremmest bliver det meget svært at finde et egnet
areal men dræing, kloarkering, infrasturktur (..og gerne i nærheden af
Roskilde - for slet ikke at nævne jernbane, en færdigbygget
festivalplads, m.v. - så jeg tror det var 'en føler' fremfor reelle
overvejelser.

Problemet bliver dog med tiden mere og mere alvorlig - grusgraven æder mere
og mere af campingarealerne og så vidt jeg ved vil politikerne ikke
forhindre den i det... (Hvad har lokal-politikere iøvrigt imod indbringende
festivaller Skanderborg/Roskilde???)

Jeg tror løsningen bliver at flytte nogle af campingarealerne - nogle ned i
de gamle grusgrave (hvilket kunne være fedt!) men også andre endnu længere
væk fra pladsen.

Men jeg kan da forhøre mig nærmere når jeg kommer forbi det lokale
spillested - hvor 'de store kanoner' arbejder til daglig.

/morten, roskilde

Fra : Holst

Dato : 28-01-05 22:03

Morten S Hansen wrote:

> Planerne om at flytte festivalen ligger så vidt jeg ved længere ud i
> fremtiden...

Ja, og så er der også planerne om at flytte en del af motorvejstrafikken
med på en motorringvej omkring Roskilde mellem Vor Frue og Roskilde. Det
vil efter sigende gnave godt ind i det område, som Roskilde Festivallen
bruger. Området har vist i de sidste 30 år eller så været udlagt til
trafikkorridor.

Der har vist også været snak om at føre noget jernbane gennem denne
korridor.

Men jeg ved ikke så meget om det. Mange år siden jeg havde min gang i
Roskilde, så i dag hører jeg kun hvad min bror fortæller, der bor tæt derpå.

Fra : Slot

Dato : 30-01-05 09:55

Det er hvertfald surt at man efter hånden skal gå så lang eller bo så lang
fra selve pladesen, da den grusgrav bare spiser sig ind !
Det er jo snart formet som et stort U !

Men hva.... Audioslave kommer - så kommer jeg også(igen igen igen igen....
:) )

Fra : Ulrik

Dato : 31-01-05 18:33

Jeg har hørt, at man vil prøve at finde nogle arealer lidt længere væk,
og lave parkering på disse. Der vil så være shuttle-busser frem og
tilbage til camping-/festivalområdet. På de nuværende parkeringsarealer
skal der så være camping.
Der bliver IKKE lavet camping i grusgraven - det er jeg helt sikker på!
Der bliver arbejdet i hele grusgraven, og når de er færdige med et
område, bliver det fyldt op igen. De campingområder der lå længst væk i
2004 (omme bag ved grusgraven), er tidligere grusgrav som er blevet
fyldt op. For 5-7 år siden, var der et hul i jorden netop der

Det er i hvert fald de foreløbige planer, så vidt jeg ved. Hvad de har
af mere langsigtede overvejelser, ved jeg ikke så meget om...

/Ulrik

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 03-02-05 00:50

"Morten S Hansen" <undertegnede@SLETmail.dk> wrote in
news:41faa33b$0$48326$14726298@news.sunsite.dk in dk.kultur.musik:

> [...]
> Roskilde - for slet ikke at nævne jernbane, en færdigbygget
> festivalplads, m.v. - så jeg tror det var 'en føler' fremfor reelle

Så vidt jeg ved var det et udspil for at få en dialog igang med kommunen om
hvordan både festivalen og andre kunne tilgodeses i fremtiden. Så
ændringerne kommer nok lidt efter lidt, men mon ikke de klarer den.

/Søren, Roskilde