Tilpasse boxmetode til 1024x768
Fra : Lene Stampe

Dato : 27-01-05 13:01

Jeg vil gerne have hjælp til følgende hjemmeside:
http://www.alexanderteknik.info/
(http://www.alexanderteknik.info/helle.css)
På min egen skærm vises den fint, men på andre får jeg at vide at
der kommer scrollbarre på. Er problemet evt. at mit
baggrundsbillede er for stort (1003x768) samt placering af
#topbox og #bottombox (se helle.css)?
Når man klikker på lydbilledet går det fint på min skærm, men
andre oplever at man kommer væk fra hovedsiden og ser kun en
"tingest" på en bar baggrund der viser tidsforløbet af introen.
Hvad skyldes det og hvad skal jeg ændre?
Hilsen Lene

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-01-05 13:57

Lene Stampe wrote:
> [...]
> der kommer scrollbarre på. Er problemet evt. at mit
> baggrundsbillede er for stort (1003x768)

Nej, baggrundsbilleder kan ikke influere påfremkomst af scrollbarer.

> samt placering af
> #topbox og #bottombox (se helle.css)?

Her har du problemet. Du sætter en bredde på siden større en den, der er til
rådighed. Men du ved ikke, om brugeren måske foretrækker at have browseren
åbnet i 800*600 px. Du bør undlade at sætte (især så stor) bredde på siden.
Lad det være op til brugeren - det gør du ved ikke at sætte en fast bredde,
hvilke tfår sidens bredde til at tilpasse sig browseren.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-01-05 15:25

Lene Stampe <webdesign@lenestampe.dk> skrev:

> På min egen skærm vises den fint, men på andre får
> jeg at vide at der kommer scrollbarre på.

Det skyldes at din side er alt for bred for de fleste. Det
anbefales at lave det så fleksibelt som muligt.

Din <div id="tekstbox"> fungerer ikke i andre browsere
end IE, hvilket gør det næsten umuligt at læse grå tekst
på grøn baggrund.

I øvrigt er der problemer med udskrivningen - det halve
af teksten mangler. Prøv at se hvordan det ser ud med
Filer => Vis udskrift.

Se en løsning på http://html-faq.dk/2012.asp

--
Allan Vebel