Kvinders seksualitet
Fra : Sott

Dato : 21-05-01 10:49

Hej Allesammen :0)

Jeg sidder og hører The Voice - og her imorges havde de et indslag om
hvorfor det er ok, at to piger kysser hinanden (det kunne efter sigende
ligefrem få seertallene til at stige) - mens det ikke er ok hvis det er to
mænd.

De kom vist ikke frem til noget "resultat" *GG*

Men en af dem hævdede, at hvis det er to piger, så er det "uskyldigt", på
venneplan og medfører ikke andet *hmmm*
Og fortsatte med, at hvis der er en penis involveret på den ene eller begge
af parterne - så er det forspil. Der var nogle der ringede ind, og de delte
vist mere eller mindre denne opfattelse.

Det fik mig virkelig til at tænke på, at det på sin vis kan opfattes som ret
sigende mht. synet på den kvindelige/mandlige seksualitet.

Mænds seksualitet opfattes vist ret generelt, som værende udfarende og
aktiv.
Mens kvinders seksualitet (stadig) opfattes som værende "passiv".
Jeg har i hvert fald en formodning om, at det er derfor, at der stadig kan
herske sådanne IMO tåbelige holdninger.

Det får mig så til at tænke videre. At det egentlig ikke er så sært, at så
"mange" mænd går i baglås, når så de får fat i en kvinde, som er fri og
"afklaret" seksuelt. At manden i så tilfælde "kastreres" af hendes lyst og
initiativtagning.

Det ligger jo eksplicit i hele den generelle opfattelse, at "sådan er
kvinder/piger ikke".

Det er jo i sig selv vildt frustrerende som kvinde. For evig og altid hører
man om hvor lækkert en mand ville synes det var, med en kvinde, der tager
initiativ og som vedkender sig sin lyst - på den anden side "kastrerer" det
altså også mange mænd. Jeg har i hvert fald oplevet det mere en mange gange.

Hvad i himlens navn gør man så, som kvinde?

For at sige det ligeud, så bliver jeg voldsomt frustreret af ikke at blive
tilfredsstillet seksuelt (enten af mig selv eller min partner). Når/hvis jeg
så har været i forhold, hvor vores fælles seksualitet ikke har fungeret til
min tilfredsstillelse, så har jeg altid syntes, at det var nemmest bare at
snakke om det, og evt. finde en løsning i fællesskab.
Det har dog vist sig, at det gør man bare slet, slet ikke.

Som kvinde er det nærmest en forbrydelse (iflg. min erfaring) at gøre
opmærksom på, at man f.eks. har brug for mere sex eller anderledes sex. Det
fratager (igen iflg. min erfaring) manden lysten og (måske) evnen til at
tage initiativ osv.

Kan det ikke skyldes, at der hersker denne opfattelse af kvindens
seksualitet som værende "passiv"?
At det ligger og gemmer sig lige under overfladen hele tiden, og når så det
viser sig, at en kvindes seksualitet er meget mere og langt mere
"krævende" - så ved mange (alt er relativt, dette er blot iflg. min
erfaring) mænd ikke helt, hvilket ben de skal stå på.

Hvis det forholder sig som jeg skitserer her, så tror da pokker, at så mange
oplever problemer med seksualiteten. For så trænger synet på den kvindelige
seksualitet IMO til at få et los bagi - blive vendt lidt på hovedet og
accepteret i dens mange afskygninger.

Det kan ikke være rigtigt, at på den ene side hyldes det kvindelige
initiativ og på den anden side så afskrækker det mænd. Det er jo totalt
forvirrende og konfliktskabende. Derudover kan jeg ikke se, hvorfor det er
alment (IMO) accepteret at mænd gør opmærksom på, når de ikke "får nok". Det
er ikke ødelæggende for seksualiteten iflg. det jeg har oplevet. Mens hvis
det er omvendt, så er det nærmest en forbrydelse, og får manden til at lukke
ned i kortere eller længere tid.

Hmmm.... det pisser mig i den grad af.

Jeg har oplevet det lidt for tit.
Hvorfor kan man ikke bare sige tingene som de er, snakke om dem og finde en
løsning?
Hvorfor skal det være tys-tys, når man som kvinde ikke føler man bliver
tilfredsstillet "nok"?
Hvorfor er det ok, når det er omvendt?

Hvorfor denne forskel i henholdsvis den kvindelige og den mandlige
seksualitet?

Jeg tror faktisk, at vi har debatteret det før - men lige nu er jeg bare
pissed *sorry*

Jeg har en udadvendt, udfarende, aktiv seksualitet - og jeg ønsker sgu' at
have den uden at "kastrere" mænd efter et par ugers bekendtskab, så de enten
ikke har lyst længere eller bliver ude af stand til at tage initiativ. Og
jeg vil også have lov at sætte ord på

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 22-05-01 10:09

d. 21/05/01 11:48 skrev Sott på sott@post.tele.dk i artiklen
9eaofa$en4$1@news.inet.tele.dk:

> [...]
> ligefrem få seertallene til at stige) - mens det ikke er ok hvis det er to

Jeg tænker på, om den problemstilling ikke har meget med mænds seksualitet
at gøre? Så vidt jeg har forstået, er der mange mænd, som tænder på lesbisk
sex, og det er nok også antallet af mandlige seere, der stiger, når der er
noget på programmet, som peger i retning af sex.

Samtidig tror jeg, vold mod homoseksuelle mænd er meget udbredt, uden jeg
kan give en fornuftig forklaring på det.

> [...]
> venneplan og medfører ikke andet *hmmm*
> Og fortsatte med, at hvis der er en penis involveret på den ene eller begge

Det passer egentlig meget godt både med ovenstående og med en opfattelse af,
at kvinder er venner på en anden måde, end mænd er det. Drenge er vel ikke
slyngvenner på samme måde, som piger er slyngveninder.

> [...]
> "afklaret" seksuelt. At manden i så tilfælde "kastreres" af hendes lyst og

Enig. Dog er det nok en kombination af hendes lyst og initiativ på den ene
side og hans forestillinger om, hvad en mand skal kunne, der "kastrerer"
ham. En rigtig mand er næsten verdensmester i sex, og kvindens initiativ kan
opleves som en konstatering af, at han ikke en gang kan finde ud af det
seksuelle. Hendes udtalte lyst og initiativtagning kan altså opleves som en
irettesættelse af manden, og han får præstationsangst.

> Hvad i himlens navn gør man så, som kvinde?

Ja, hvad gør kvinder normalt? Manipulerer og dermed får manden til at gøre
det, hun vil have ham til at gøre, samtidig med han får en fornemmelse af,
at det er hans egen idé.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Sott

Dato : 22-05-01 10:30

Hej Børge :0)

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tænker på, om den problemstilling ikke har meget med mænds seksualitet
> at gøre?

Det har det nok.

> [...]
> at kvinder er venner på en anden måde, end mænd er det. Drenge er vel ikke
> slyngvenner på samme måde, som piger er slyngveninder.

Jeg har aldrig haft slyngveninder - hvis det indebærer at tungekysse/kysse.
At kysse er for mig noget jeg gør med min kæreste og så når jeg kysser mine
børn godnat/farvel.

> Enig. Dog er det nok en kombination af hendes lyst og initiativ på den ene
> side og hans forestillinger om, hvad en mand skal kunne, der "kastrerer"
> ham.

Jeg forstår bare ikke, at kvindens lyst og initiativ skal ses i relation til
mandens forestillinger om egne evner. Kvindens seksualitet er vel i og for
sig uafhængig af mandens. At jeg f.eks. måske har vildt lyst til sex onsdag
aften, betyder vel ikke at manden ikke kan tage initiativ søndag formiddag,
hvis han så er liderlig dér.

Jeg forstår det altså overhovedet ikke.

> [...]
en
> irettesættelse af manden, og han får præstationsangst.

Hvorfor kan hendes udtalte lyst og initiativtagning ikke ses, som et
resultat af hans enorme tiltrækningskraft - det er jo _ham_ hun har lyst til
(i de fleste tilfælde er det i hvert fald sådan for mig)?

Og hvorfor kan en mand ikke være verdensmester i sex, og samtidig acceptere
og forstå - at hans kvinde også har et aktivt behov, som måske endda til
tider ikke lige er sammenfaldende i tid med hans?

> Ja, hvad gør kvinder normalt? Manipulerer og dermed får manden til at gøre
> det, hun vil have ham til at gøre, samtidig med han får en fornemmelse af,
> at det er hans egen idé.

Er det så dér, at jeg går galt?

Jeg manipulerer _ikke_, jeg sætter ord på. Jeg siger til og fra, jeg
forklarer, jeg beskriver, jeg foreslår, jeg er direkte... foretrækker mange
mænd, når det kommer til stykket, en form for subtil manipulation. Ikke
udtalt, men oplevet?

Jeg ved ikke...

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 22-05-01 11:25

d. 22/05/01 11:30 skrev Sott på sott@post.tele.dk i artiklen
9edbp3$9ue$1@news.inet.tele.dk:

> [...]
> aften, betyder vel ikke at manden ikke kan tage initiativ søndag formiddag,

Det er sikkert rigtigt, når du skriver det. Min opfattelse er, at det
handler om noget helt andet end sex - faktisk på samme måde som voldtægt
ikke har noget med sex at gøre. Desværre har jeg svært ved at definere, hvad
det så handler om, udover vi mænd nok stadig har svært ved at finde vores
rolle i et samfund med ligestilling mellem kønnene. Kvinderne påtager sig jo
flere og flere roller, som tidligere var forbeholdt mændene, samtidig med de
ofte har svært ved at acceptere mænd i typiske kvinderoller. Mændene har nu
også en stor del af ansvaret ved at prøve at identificere sig med en rolle
som en rigtig mand, hvor det er vigtigt at kunne "score en sild". Det er vel
de færreste, der vil betragtes som "nørd", "vatpik" eller lignende, og det
er stadig en skam ikke selv at kunne score.

> Hvorfor kan hendes udtalte lyst og initiativtagning ikke ses, som et
> resultat af hans enorme tiltrækningskraft - det er jo _ham_ hun har lyst til
> (i de fleste tilfælde er det i hvert fald sådan for mig)?

Det kan det også, men det kan jo også være et problem, hvis han overhovedet
ikke føler, han er noget særligt, endsige er i stand til at opfylde kvindens
seksuelle behov. Måske føler han også, han skulle have set dit behov, uden
du behøvede gøre opmærksom på det.

> Er det så dér, at jeg går galt?
>
> Jeg manipulerer _ikke_, jeg sætter ord på.

Det tror jeg heller ikke, du gør, men jeg misforstod dit spørgsmål. Jeg
forstod spørgsmålet som "hvad gør så som kvinde for at løse problemet", og
det var dét, jeg forsøgte at give mit bud på. Som skrevet får manden en
fornemmelse af, det er ham, der tager initiativet, selvom det ikke er
rigtigt.

Med venlig hilsen

Børge
som kun kan forholde sig teoretisk til emnet

Fra : Sott

Dato : 22-05-01 13:34

Hej Børge :0)

> Det er sikkert rigtigt, når du skriver det.

Det er nu ikke så sikkert, jeg har vist ikke helt fat i den lange ende af
det her - i hvert fald er det et problem jeg slæber gennem mit forhold til
mænd, uafhængigt af manden som person - det er i hvert fald min oplevelse af
det, og jeg gider ikke det mønster mere, så jeg vil gerne prøve at hakke
lidt (med andres hjælp) i mit stivsind på dette område, eller bare finde
frem til alternative muligheder og evt. løsninger på "problemet".

> [...]
de
> ofte har svært ved at acceptere mænd i typiske kvinderoller.

Jamen, det er jo lige så svært som kvinde, at finde rundt i alle de roller
man efterhånden skal påtage sig - i visse tilfælde meget ufrivilligt og
under lident skjult tvang. Det ændrer jo ikke ved, at bl.a. en del af de
"roller" som jeg - qua. min stilling som enlig mor gennem længere tid, og
som eneforsørger og som den ansvarlige voksne i mit tidligere ægteskab - har
måtte påtage mig, er af meget maskulin karakter.

At jeg som kvinde, har måtte udfylde en hel del "manderoller", er måske
implicit en del af problemet.

Men at det er svært at forholde sig til de nye roller, vi som respektive køn
nu indtager, er IMO ikke en undskyldning for ikke at kunne diskutere det
verbalt og sammen finde brugbare alternativer til det oprindelige mønster.
Dette er noget der skal indarbejdes i de individuelle forholds strukturer,
og derfor noget man med rette kan sige: Starter med manden/kvinden i
spejlet.

> [...]
> de færreste, der vil betragtes som "nørd", "vatpik" eller lignende, og det
> er stadig en skam ikke selv at kunne score.

Det her tror jeg så ikke rigtigt har noget med det at gøre.

> Det kan det også, men det kan jo også være et problem, hvis han
overhovedet
> ikke føler, han er noget særligt,

Så tænkte jeg bare, at det ville han vel komme til at føle sig som.

> endsige er i stand til at opfylde kvindens
> seksuelle behov. Måske føler han også, han skulle have set dit behov, uden
> du behøvede gøre opmærksom på det.

Jamen, her synes jeg jo netop, at det kunne opfattes meget postitivt - ingen
mand "behøver" se mine behov, for jeg gør glad og gerne opmærksom på dem.
Jeg synes ikke, at det er nødvendigt at skulle bruge unødvendig mental
energi på at "fornemme" hinanden og hinandens sindsstemninger, jeg kan godt
lide at man bare siger til og fra, så det gør jeg. Men det falder ofte meget
uheldigt ud.

> [...]
> det var dét, jeg forsøgte at give mit bud på. Som skrevet får manden en
> fornemmelse af, det er ham, der tager initiativet, selvom det ikke er

Oki - jeg kan godt se hvad du mener.
Så vil mit næste spørgsmål så bare blive:

Hvorfor skal en kvinde få det til at se ud som om, at det er mandens egen
idé?

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 22-05-01 16:16

d. 22/05/01 14:34 skrev Sott på sott@post.tele.dk i artiklen
9edmhv$f9b$1@news.inet.tele.dk:

> Hvorfor skal en kvinde få det til at se ud som om, at det er mandens egen
> idé?

Efter min mening er det et særdeles godt og meget vigtigt spørgsmål i
diskussionen. Måske handler det om forestillingen om manden som den aktive
part, men det er andre nok bedre til at svare på end mig.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : John Sahl

Dato : 22-05-01 18:11

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
aktive
> part, men det er andre nok bedre til at svare på end mig.

Eller også så skal i bare vende den rundt, for den gælder begge veje. Det
kaldes manipulation og foregår i masser af forhold. Begge veje! (Nogen
kalder det også for at gå på kompromis)

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se en forsmag på vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk

Fra : Sott

Dato : 22-05-01 20:12

Hej John :0)

"John Sahl" <johnsahl@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Eller også så skal i bare vende den rundt, for den gælder begge veje. Det
> kaldes manipulation og foregår i masser af forhold. Begge veje! (Nogen
> kalder det også for at gå på kompromis)

Hvordan kan det kaldes et kompromis, hvis kvinden skal indgive manden en
følelse af, at det er hans idé at dyrke sex. Det kan IMO godt kaldes
manipulation, men da ikke et kompromis.

Og jeg kan slet ikke se, hvorfor man skulle manipulere med hinanden.
Jeg vil da meget hellere sige: "Hey Dejlige, har du ikke lyst til at kæle
med mig,, så ser vi hvad der så sker" - end at skulle manipulere min partner
til at tro, at det var hans idé.

Jeg vil også hellere have, at han siger: "Kan du ikke lige tage opvasken" -
end at han skal til at manipulere mig til at tro, at jeg egentlig selv fik
idéen til at vaske op. (for nu at trække de groteske kønsroller op atter
engang)

Tusinde hilsner
Søs

Fra : John Sahl

Dato : 22-05-01 20:28

"Sott" <sott@post.tele.dk> wrote in message
> Hej John :0)

Hej du *S*

> [...]
fik
> idéen til at vaske op. (for nu at trække de groteske kønsroller op

Jamen vi kan da ikke være mere enige, men kig dig lidt omkring i det
danske samfund, sådan fungerer det sgu meget sjældent, selv om det ville
være ideelt

Fra : Sott

Dato : 23-05-01 06:44

Hej John (selv du *G*) :0)

> Jamen vi kan da ikke være mere enige, men kig dig lidt omkring i det
> danske samfund, sådan fungerer det sgu meget sjældent, selv om det ville
> være ideelt

Jeg forstår så bare ikke, hvorfor det ikke fungerer sådan.

Knus
Søs

Fra : John Sahl

Dato : 25-05-01 21:55

"Sott" <sott@post.tele.dk> wrote in message
Hej Søs (bedre?)

> Jeg forstår så bare ikke, hvorfor det ikke fungerer sådan.

Hvis jeg kunne forklare dig ville det helt sikkert kunne udgives
som en bestseller.

Det kan jeg desværre ikke ;-(

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se en forsmag på vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk
MandeZonen, når du har fået nok af /Tidens Kvinder/
Launchdate maj 2001.

Fra : Sott

Dato : 27-05-01 10:25

Hej John :0)

> Hej Søs (bedre?)

Ja, da *smiler huldsagligt*

> Hvis jeg kunne forklare dig ville det helt sikkert kunne udgives
> som en bestseller.
>
> Det kan jeg desværre ikke ;-(

Det er også helt ok - måske bliver resultatet af dss en dag, at de samlede
erfaringer udgives og bliver den bestseller du har i tankerne *G*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Tomas O.

Dato : 08-06-01 13:46

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:9efj4h$g2$1@news.inet.tele.dk...
Hej Søs

> Jeg forstår så bare ikke, hvorfor det ikke fungerer sådan.

Opdragelse søde.. i det danske samfund er der stadig stor forskel på
hvordan vi reagerer overfor børn af de to køn.

Se evt. min artikel om emnet på www.mandezonen.dk

I den har jeg været så uvederhæftig fræk at citere FreYa fra et
indlæg hvor jeg sad og klappe i hænderne og råbte højt af begstring.

http://www.mandezonen.dk/ny/Default.asp?ArticleID=21

Hilsen
Tomas O.

Fra : Sott

Dato : 08-06-01 15:55

Hej Tomas O. (og velkommen frem i lyset igen) *SS*

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I den har jeg været så uvederhæftig fræk at citere FreYa fra et
> indlæg hvor jeg sad og klappe i hænderne og råbte højt af begstring.

Ja, det har vi jo debatteret her i dss - og jeg er enig, der er stor forskel
og det er en god artikel for øvrigt (svært at være uenig i *G*)

Tusinde hilsner
Søs, som lige vil indskyde at "TOMAS - du har sgu' været savnet, det ligner
ikke noget sådan at forsvinde ud i cyberspace, og så i så lang tid" *SS*
*smider lige et par cyber-dask i røven i din retning*

Fra : Sott

Dato : 08-06-01 15:55

Fra : Sott

Dato : 08-06-01 15:56

Fra : Sott

Dato : 08-06-01 17:27

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Sorry - guys and girls...

Mit mailprog. gik vist lidt amok i glædesrus *LOL*

Søs

Fra : Tomas O.

Dato : 09-06-01 00:05

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:9fqudh$ck6$1@news.inet.tele.dk...

Hej Søs

> Sorry - guys and girls...

Du er tilgivet på forhånd

> Mit mailprog. gik vist lidt amok i glædesrus *LOL*

Iiih alser.. det er sgida lige før jeg rødmer hehe

Kram
Tomas O.

Fra : Chokmah

Dato : 08-06-01 16:40

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse
HI Tomas & well kommen tilbage :)

> I den har jeg været så uvederhæftig fræk at citere FreYa fra et
> indlæg hvor jeg sad og klappe i hænderne og råbte højt af begstring.

ork slå mig jeg gør det stort set hele tiden bare fordi hun er til ;)
MvH
Bo

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 24-05-01 07:53

"John Sahl" <johnsahl@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> "Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message

> egen

Fordi nogle mænd stadig hænger i de "gamle" kønsroller. At han skal være
familiens overhoved.

> [...]
>

> Eller også så skal i bare vende den rundt, for den gælder begge veje. Det
> kaldes manipulation og foregår i masser af forhold. Begge veje! (Nogen

Nej, så absolut nej, et kompromis er noget begge parter er gået åbent ind i,
hvor man begge parter afgiver lidt og får noget andetmanipulation er når den
ene bliver ført bag lyset.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 24-05-01 07:54

d. 24/05/01 8:53 skrev J€mfruen) på jomfru-d@vip.cybercity.dk i artiklen
9eiar4$kl8$1@news.cybercity.dk:

> Fordi nogle mænd stadig hænger i de "gamle" kønsroller. At han skal være
> familiens overhoved.

Sandsynligvis fordi han ikke har fået en anden rolle. Er der ikke kvinder,
som har svært ved at lade mændene passe børn?

Med venlig hilsen

Børge

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 24-05-01 16:01

Hej Børge

> [...]
>
> Sandsynligvis fordi han ikke har fået en anden rolle. Er der ikke kvinder,
> som har svært ved at lade mændene passe børn?

Tjoh....det er spørgsmålet hvorfor Jeppe drikker....hvad der er årsag og
hvad der er virkning - jeg svarede ikke på HVORFOR nogle mænd stadig hænger
fast, kun at det kunne være en årsag.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Sott

Dato : 24-05-01 18:06

Hej Børge :0)

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Sandsynligvis fordi han ikke har fået en anden rolle.

Kvinderne "fik" heller ikke deres nye roller, i vid udstrækning så _tog_ de
dem og/eller kæmpede for dem.

Undskyld mig lige, men jeg er vist pms i dag eller bare skruphysterisk:
Hvad fanden er det nu for noget, kan mænd ingenting, hvis ikke de _får_ det?
Magen til apati og inerti og ... og ...
(her sidder jeg med et billede af en fed, usoigneret, øldrikkende, rygende,
tv-gloende, undertrøje-beklædt og sparegris beriget mand i hovedet, og hører
hans mavesure opstød - "jeg _får_ jo ikke noget")

Det er altså slet ikke relateret til dig Børge, jeg er bare hidsig i dag og
så kastede jeg mig over din uskyldige sætning *SS*

> Er der ikke kvinder,
> som har svært ved at lade mændene passe børn?

Ikke denne kvinde, hvis ellers manden er kompetent og ansvarlig :0)

Knus Søs

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 24-05-01 19:13

d. 24/05/01 19:06 skrev Sott på sott@post.tele.dk i artiklen
9ejg5l$pbo$2@news.inet.tele.dk:

> Hvad fanden er det nu for noget, kan mænd ingenting, hvis ikke de _får_ det?

Nej, mange af os vil altid tabe verbale slagsmål med I kvinder, og vi vil
virkelig fremstå som tabere, hvis vi benytter vold eller slutter os sammen i
foreninger forbeholdt for mænd. Det er i hvert fald min erfaring.

Et resultat af kvindekampen i 70'erne var, at kvinderne nægtede at acceptere
de eksisterende kønsroller, og efterhånden overtog kvinderne langt de fleste
opgaver, som tidligere var domineret af mænd. Du kan sige, de kæmpede sig
til dem, men samtidig kæmpede de (efter min opfattelse) også i et vist
omfang mod mændenes forsøg på at overtage nogle af kvindernes roller, fordi
mændene angiveligt ikke kan løse opgaverne godt nok. Senest har nogle
kvinder benyttet de ultimative våben mod mænd i form af grundløse anklager
for pædofili mod mandlige pædagoger eller incest mod fædre i
skilsmissesager.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 12-07-01 21:08

"Sott" skrev

Hej Søs

> her sidder jeg med et billede af en fed, usoigneret, øldrikkende,
> rygende, tv-gloende, undertrøje-beklædt og sparegris beriget mand i
> hovedet, og hører hans mavesure opstød - "jeg _får_ jo ikke noget"

*stikker fingeren i vejret*

Øhe, nå, jeg må hellere på tanken, der er ikke flere øller og smøger,
der er jo ikke nogen som gider hente noget.

*Running, ducking for cover*

Fra : Sott

Dato : 12-07-01 22:23

Hej Peder :0)

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> skrev i en meddelelse

> *stikker fingeren i vejret*
>
> Øhe, nå, jeg må hellere på tanken, der er ikke flere øller og smøger,
> der er jo ikke nogen som gider hente noget.
>
> *Running, ducking for cover*

Ardddkkk... nu skal jeg bruge _dage_ på at komme mig over genopfriskningen
af dette uhyggelige billede.

Og det er rigtigt tarveligt af dig Peder... *rækker tunge, og smider min
sandal efter dig*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : FreYa

Dato : 24-05-01 18:37

Thu, 24 May 2001 08:54:04 +0200, i dk.snak.seksualitet, skrev Borge
Rahbech Jensen <brahbech@post8.tele.dk>:

>Sandsynligvis fordi han ikke har fået en anden rolle. Er der ikke kvinder,
>som har svært ved at lade mændene passe børn?

Hvis det er årsagen, så har han samme problem som jeg ynder at skyde
visse feminister i skoene, nemlig en aldeles ukonstruktiv passivitet,
samt fralæggelse af ansvar for eget liv.

Deter jo ikke kvinderne der skal _lade_ mændene passe børn, ligesom
det ikke er mændene der skal give plads, så kvinderne kan indtage
lederstillinger. Man er nødt til selv at tage hvad man vil have. Dog
er jeg enig i , at det er nødvendigt at gøre opmærksom på, at kvinder
i mange tilfælde sidder meget tungt på børnene, men at beklage sig
over den rolle man har fået tildelt, nytter i alt fald ikke noget.

Derfor skal kvinder naturligvis heller ikke forfalde til manipulation,
og så samtidig beklage sig til veninderne over rollefordelingen på
hjemmefronten.
--
Freya

Fra : Nicolai

Dato : 26-05-01 20:55

On Tue, 22 May 2001 11:08:46 +0200, Borge Rahbech Jensen
> [...]

>at gøre? Så vidt jeg har forstået, er der mange mænd, som tænder på lesbisk

Vel ikke lesbisk? Men derimod to piger som har det sjovt indtil manden
kommer og 'redder' billedet.

>Samtidig tror jeg, vold mod homoseksuelle mænd er meget udbredt, uden jeg
>kan give en fornuftig forklaring på det.

Nogle af dem, er fyrer som er usikre på deres egen seksualitet og
føler behov for at vise deres "maskulinitet" frem. Det så vi i
Aalborg, hvor nogen af dem der kom til Pan for at slås, kom som en del
af klientellet 1-2 år senere. Og bemærk her, at Pan i Aalborg ligger
(lå) udenfor den normale gå i byen værtshus rute.

- Nicolai
--
http://infantilism.org - Yes, diapers and sex do mix!
http://babylai.infantilism.org - personal pics, movies & info

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 22-05-01 11:27

> [...]
delte
> vist mere eller mindre denne opfattelse.

Hvad skulle argumenterne være for at det var anderledes hvis to piger sad og
kyssede eller hvis der var en fyr med (skulle det så være med en eller 2
piger??)?

> [...]
> Mens kvinders seksualitet (stadig) opfattes som værende "passiv".
> Jeg har i hvert fald en formodning om, at det er derfor, at der stadig kan

Det er ikke bare noget der OPFATTES sådan... Kvinder er generelt passive, og
tro mig.. MANGE mænd er irriteret over dette.

Hvorfor er der fyren der skal score pigen??
Hvorfor er det fyren der skal lægge op til sex, når man er i forhold?
Hvorfor er det fyren der skal ringe til pigen, dagen efter man har mødt
hinanden i byen?
Hvorfor er det fyren som forventes at betale når man er ude at spise??

PIGER!!!! VÅGN OP!! Vi lever i år 2001, og ikke stenalderen...

> [...]
> "afklaret" seksuelt. At manden i så tilfælde "kastreres" af hendes lyst og

*SUK Hvor ville jeg dog gerne møde en af de piger.. Det er da et stort plus
når en kvinde viser sin lyst... Hvordan kan det på nogen måde ses som
negativt??

> Det ligger jo eksplicit i hele den generelle opfattelse, at "sådan er
> kvinder/piger ikke".

Hvorfor ikke?? Fordi de så er billige??
Jeg chattede for nogle år siden med en pige, og det med om en pige var
billig kom også på tale..
Hun sagde faktisk nogle ret kloge ord, som jeg egentlig er nødt til at
tilslutte mig (Sorry guys!!): "Det er ikke piger som er billige.. Det er
fyrer som er GRATIS!"

> [...]
det
> altså også mange mænd. Jeg har i hvert fald oplevet det mere en mange

Det ÉR lækkert...... Og jeg tror ikke særlig mange mænd bliver skræmt over
det.. De første par gange, kan de måske blive overraskede, fordi det er
MEGET ualmindeligt, men personligt, kan jeg kun sige at initiativ hos en
pige tænder mig.. På den anden side, det synes jeg nu der er så mange ting
ved en pige der gør.. *GF*

> Hvad i himlens navn gør man så, som kvinde?

Du skal følge dine lyster... SPECIELT når du er i forhold.. Min holdning til
mængden af sex i et forhold er at man gør det når man har tid, for lysten er
der selvfølgelig altid...
Hvis lysten ikke er der, er der et alvorligt problem, som også må takles..

Hvor meget tid man så har er forskelligt.. Den ene dag har man 5 minutter,
den anden 5 timer...

> [...]
> snakke om det, og evt. finde en løsning i fællesskab.
> Det har dog vist sig, at det gør man bare slet, slet ikke.

Det er svært at tale om sexuelle problemer... Det kender jeg fra egne
forhold... Men lige så vel som man kan sætte dig ned og snakke om at man
bruger for mange penge på tant og fjas, kan man (eller man bør kunne) sætte
sig ned og sige "Det er noget galt med vores sexliv".

Hvis du finder årsagen til at det er svært attale om, så lad os andre vide
det med det samme, please...

> [...]
Det
> fratager (igen iflg. min erfaring) manden lysten og (måske) evnen til at

Kan kun igen sige......... Bare kvinderne gjorde det..
Det er lidt det samme som en en kvinde fake'r en orgasme... Hvorfor gør hun
det?? Nogen kvinder tror det glæder fyren..
Det eneste der sker når en kvinde fake'r en orgasme er at hun snyder sig
selv..
Jeg har det på den måde, at jeg gør mit bedste for at pigen skal nyde det
mest mulig.. Hvis en pige fake'r med mig, TROR jeg at jeg gør det helt
rigtig, og vil gøre det samme ved andre lejligheder, for "det giver jo
bonus!!".. I virkeligheden kunne hun bare have foreslået jeg gjorde det på
en anden måde, til større nydelse for hende, hvor hun så havde fået en
rigtig orgasme...

> [...]
> "krævende" - så ved mange (alt er relativt, dette er blot iflg. min
> erfaring) mænd ikke helt, hvilket ben de skal stå på.

Selvom du er den initierende part, kan du sagtens være passiv.. At tage
initiativ fra en pige side, kan jo fx være at i stedet for at give fyren et
klps i rumpen, som kan opfattes venskabeligt (selvom det er et passivt
forsøg på at lægge op til noget), kunne hun tage ham i skridtet.. Vis mig en
fyr som ville misforstå det signal... Og samtidig vider det fyren at hans
pige har lyst til ham.. Hun lægger jo selv op til det.. *SF*

> [...]
kvindelige
> seksualitet IMO til at få et los bagi - blive vendt lidt på hovedet og

Helt sikkert trækger kvinderne til at få et kærligt men bestemt los bagi..
*GG*

> [...]
> er ikke ødelæggende for seksualiteten iflg. det jeg har oplevet. Mens hvis
> det er omvendt, så er det nærmest en forbrydelse, og får manden til at

Hvem afskrækker det?? Er det kun dem i radioen som mener det, eller er det
dine erfaringer?? Personligt, kan jeg ikke tale med om det, for jeg har
aldrig oplevet den initierende pige... Men finder du hende, så giv hende
lige min mail-adresse, gider du? *G*

> Hmmm.... det pisser mig i den grad af.

Du skal være dig selv... Hvis du er initiativrig, og din partner ikke kan
holde det ud, må du jo så overveje om det er så stor en hindring for din
sexualitet at det et et alvorligt problem..

> [...]
en
> løsning?
> Hvorfor skal det være tys-tys, når man som kvinde ikke føler man bliver

Tilfredsstillet nok?? Mener du fysisk eller mentalt? Hvornår er nok? som
jeg hører det, brokker pigerne sig til hinanden over at "han vil sgu hele
tiden bolle"... Og fyrerne brokker sig til hinanden "Ihhhhhhh... Hun gider
sgu heller aldrig bolle.. Gad vide om hun får noget ved siden af.."

> Hvorfor denne forskel i henholdsvis den kvindelige og den mandlige
> seksualitet?
>
> Jeg tror faktisk, at vi har debatteret det før - men lige nu er jeg bare
> pissed *sorry*

Jeg tror i bund og grund det har noget at gøre med at mænd generelt vil så
mange gang som muligt, og kvinder generelt vil så længe som muligt.. De to
ting er bare ikke altid lige let at kombinere..
Jeg læste engang at et gennemsnits elskovsakt varer ca. 8 minutter (ja.. Med
forspil)... Det er klart at det giver frustrationer.. Men fra fyrens side
kan man sige at så kan man jo mange flere gange på den samme tid, end hvis
man startede med 1 times forspil..
Fra pigens side... Tjaaaaa... Ikke mange piger når at komme i løbet af 8
minutter efter tøjet er forsvundet...

> [...]
enten
> ikke har lyst længere eller bliver ude af stand til at tage initiativ. Og

Jeg kan kun sige, at langt fra alle er bange... Personligt ville jeg se det
som et kæmpe plus hos en kvinde..

> Tusinde hilsner
> Søs

Jeg håber at du kan bruge mine kommentarer til noget.. Måske er det ikke
100% sammenhængne, men et eller ndet skal man jo tage sig til når man keder
sig lidt på jobbet.. *G*

/Henning

---
Wanna make money?? Click here:
http://www.desktopdollars.com/gateway_click.asp?id=Fuxie

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 22-05-01 10:57

d. 22/05/01 12:27 skrev *DrømmeFyren* på VarmeSoeges@hotmail.com i artiklen
9edbk8$h6o$1@sunsite.dk:

> Hvad skulle argumenterne være for at det var anderledes hvis to piger sad og
> kyssede eller hvis der var en fyr med (skulle det så være med en eller 2
> piger??)?

Problemet var vist forskellen på, at to piger kysser hinanden sammenlignet
med, at to fyre kysser hinanden...

> Hvorfor ikke?? Fordi de så er billige??

Nej, fordi de så gør fyrene arbejdsløse.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Chokmah

Dato : 22-05-01 22:04

> Nej, fordi de så gør fyrene arbejdsløse.

tjaaa det kommer well an på hvem han kysser ......?
MvH
Bo

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 06-08-01 18:42

On Tue, 22 May 2001 11:56:53 +0200, Borge Rahbech Jensen

ja fy for .... :(

MvH
Bo
http://home19.inet.tele.dk/chokmah/

Fra : Sott

Dato : 22-05-01 11:35

Hej Henning :0)

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad skulle argumenterne være for at det var anderledes hvis to piger sad
og
> kyssede eller hvis der var en fyr med

At det med det samme var seksuelt, hvis der var en mand involveret, det var
det ikke nødvendigvis, når det var to piger/kvinder - tåbeligt argument IMO.

> (skulle det så være med en eller 2
> piger??)?

mand/kvinde eller mand/mand

> Det er ikke bare noget der OPFATTES sådan... Kvinder er generelt passive,
og
> tro mig.. MANGE mænd er irriteret over dette.

Ja, det hører jeg konstant alle vegne.
Når så jeg har været hjemme med en one-nighter f.eks., så har jeg sågar
oplevet, at hvis jeg når vi har sovet lidt vækker ham med at tage initiativ
til sex igen - at så bliver fyren nærmest impotent.

Jeg har også i en del kortere/længere forhold oplevet, at en af de
"kvaliteter" fyren falder for ved mig, er min udtalte lyst til sex og mine
ret vide grænser seksuelt (når det er mellem to *S*). Når så det går op for
fyren, at jeg gladeligt onanerer når/hvis jeg er alene, og at jeg godt kan
bede om at f.eks. blive slikket, fordi jeg altså ikke kom under "akten"
så gå gutten altså i baglås.

Det er som om, at det næsten automatisk bliver til et spørgsmål om, om han
nu også gør/kan gøre det "godt nok".
Og det har IMO ikke en fis med sagen at gøre. Jeg er bare vild med at få
orgasme, og hvis jeg har et aktivt sexliv gennem et stykke tid, der ikke
fører til orgasme for mig - så bliver jeg vildt frustreret og gør altså
opmærksom på det.

Jeg faker ikke, det har jeg samme holdning til som du - det er fjollet, og
efterlader fyren med et misvisende indtryk af, hvad der er godt for mig. Og
det er jo netop det, der er humlen i det for mig - jeg ved, hvor lækkert det
kan være. Og sådan er det også ofte..... i begyndelsen.

> Hvorfor er der fyren der skal score pigen??

Ja, det har jeg heller aldrig fattet en meter af.
Jeg går da efter det jeg vil have, indtil jeg ikke vil have det mere *GG*

> Hvorfor er det fyren der skal lægge op til sex, når man er i forhold?

Åbenbart fordi at ellers sker der én af to ting (igen iflg. min erfaring,
som selvfølgelig ikke kan ophæves til generel lov *S*):
1. Han "kastreres" og mister lysten.
2. Han kaster sig bagover og nyder i en lind strøm, men giver ikke noget
igen.

Duuhhh..... hvor fedt er det lige.

> Hvorfor er det fyren der skal ringe til pigen, dagen efter man har mødt
> hinanden i byen?

Jeg gemmer på et mandligt hormon i mit blod *G*

> Hvorfor er det fyren som forventes at betale når man er ude at spise??

Fordi han ikke skal bruge penge på sminke og bind

> PIGER!!!! VÅGN OP!! Vi lever i år 2001, og ikke stenalderen...

Jamen, det nytter jo ikke meget. At når tøserne "vågner op", så går mændene
i baglås - vel?
Hvad kan det hele så bruges til?

> *SUK Hvor ville jeg dog gerne møde en af de piger..

Se, det er jo det, jeg har hørt så ustyrligt mange gange. Men i praksis tror
jeg alligevel, når det kommer til stykket, at mænd foretrækker en lille bly
viol - som kun lige _han_ kan tænde, og så kun når det lige passer _ham_.

Jeg tror, at det ligger i et gammelt fasttømret mønster, at han skal have
lov at være den udfarende. Når/hvis så kvinden går hen og udviser samme
eller lignende adfærd, så virker det i længden slet ikke tiltrækkende på
ham, måske endda nærmere omvendt.

Scenario 1:
Hun rider ham, og får "hurtigt" orgasme - når hun har sundet sig lidt,
spørger han om ikke hun vil sutte den af på ham, hun gør det. Fed sex.

Scenario 2:
Han boller hende, kommer "hurtigt" - når han har sundet sig lidt, spørger
hun ham om ikke han vil slikke hende til orgasme - og så er sangen slut.
Ikke så fed sex IMO.

Der jeg oplever at forskellen indtræder er, at i scenario 1, er det helt ok
nærmest forventet - at han nok skal få sin tilfredsstillelse, og/eller
ligefrem gør opmærksom på det. I scenario 2 er det ikke forventet, og det er
ikke ok at gøre opmærksom på den manglende tilfredsstillelse.

Det er det, jeg synes er så... argh..

> Det er da et stort plus
> når en kvinde viser sin lyst... Hvordan kan det på nogen måde ses som
> negativt??

Fortæl mig det venligst - for jeg har ikke forstået det endnu.
Jeg har bare måtte indse, at det ender meget hurtigt med at blive negativt.

> Hvorfor ikke?? Fordi de så er billige??

Tænk, jeg kommer lige til at tænke på argumentet for at omskære piger i
Afrika. Det skulle være fordi, at ellers vil de rende efter _alle_ mænd i
deres liderlighed, og ikke være til at styre - og derfor mister de værdi i
forbindelse med giftemål.

Måske føler mænd at meget... aheeemmm... lidenskabelige kvinder/piger ikke
er til at "styre" og at det er en potentiel fare for forholdet.

> Det ÉR lækkert...... Og jeg tror ikke særlig mange mænd bliver skræmt over
> det.. De første par gange, kan de måske blive overraskede, fordi det er
> MEGET ualmindeligt,

Jeg fatter ikke, at det er så ualmindeligt.

> men personligt, kan jeg kun sige at initiativ hos en
> pige tænder mig..

I begyndelsen, i teorien, i fantasien....
Min erfaring er, at fyre hele mit liv har tændt på mig, fundet min
seksualitet for dejlig - i begyndelsen... Så bliver det pludselig et
problem, at jeg altså bare _er_ sådan, at det ikke bare er i begyndelsen, at
min seksualitet ikke ændrer sig og bliver mindre, eller mindre synlig, eller
mindre udtalt - what ever...

Eller også er problemet, at det er meget sjovt, så længe man ikke er ret
meget sammen - men så snart man er meget sammen eller bor sammen, så
forventes det måske, at seksualiteten skal svinde ind. Hvilket min ikke gør,
snarere tværtimod, så er _han_ jo inden for rækkevidde hele tiden, og så er
manglende tilfredsstillelse da helt umuligt at håndtere. Jeg mener, så går
man med denne latente liderlighed i kroppen hele tiden, og vil gerne have en
form for "udløsning" for den.

> Du skal følge dine lyster... SPECIELT når du er i forhold..

Det tror jeg, at jeg skal være meget forsigtig med :-/

> [...]
sætte
> sig ned og sige "Det er noget galt med vores sexliv".

Det mener jeg jo også - men jeg har erfaret, at det ikke er nogen smart måde
at gribe det an på. Det får altså mænd til at "lukke ned" - jeg tror, at de
går helt kold på det i praksis.

> Hvis du finder årsagen til at det er svært attale om, så lad os andre vide
> det med det samme, please...

Vice versa

> [...]
> det?? Nogen kvinder tror det glæder fyren..
> Det eneste der sker når en kvinde fake'r en orgasme er at hun snyder sig

Vi er enige.

> Jeg har det på den måde, at jeg gør mit bedste for at pigen skal nyde det
> mest mulig..

Det er forøvrigt også min erfaring, at det gør mænd og det er vidunderligt -
men det er kun i begyndelsen. Så bliver det sgu' lidt la-la hen ad vejen.

> I virkeligheden kunne hun bare have foreslået jeg gjorde det på
> en anden måde, til større nydelse for hende, hvor hun så havde fået en
> rigtig orgasme...

Uha - forslag til en mand?
Er du vild, det "kastrerer" dem jo i en strid strøm.
Nej, det er vist bedre med manipulation, som Børge foreslår - direkte at
_sige_ noget, er i hvert fald iflg. min erfaring noget af det mest ufikse
man kan gøre. Så når man har vredet sig lidt, for at han bedre kan ramme
lige "det dér" sted, og man har skubbet blidt til hans hånd, og man stønner
når han "rammer rigtigt" - så er mulighederne vist udtømte. For ligefrem at
_sige_ noget er vist at gå for tæt.

> Selvom du er den initierende part, kan du sagtens være passiv..

Jeg gider sgu' ikke være passiv, ikke altid i hvert fald *GG*
Men jeg vil gerne være passivt modtagende og nydende, som en del af
helheden.

> [...]
> fyr som ville misforstå det signal... Og samtidig vider det fyren at hans
> pige har lyst til ham.. Hun lægger jo selv op til det.. *SF*

Og igen - det er vist meget sjovt/spændende/lækkert, bare ikke i
længden.....

> Hvem afskrækker det??

De sexpartnerer jeg gennem årene har været i clinch med. Hvilket er en del

> dine erfaringer??

Jeps!

> Personligt, kan jeg ikke tale med om det, for jeg har
> aldrig oplevet den initierende pige... Men finder du hende, så giv hende
> lige min mail-adresse, gider du? *G*

Jeg er jo lige her *LOL*
Jeg er så bare allerede afsat, sorry

> Du skal være dig selv...

ja, det er altså også vanvittigt svært at være en anden (arj, jeg kunne ikke
lade være *SS*)

> Hvis du er initiativrig, og din partner ikke kan
> holde det ud, må du jo så overveje om det er så stor en hindring for din
> sexualitet at det et et alvorligt problem..

Jeg tror ikke det bliver et problem i mit nuværende forhold.
Kun mine verbale udgydelser omkring dette og hint :0)

> Tilfredsstillet nok??

Ja - nok (åndsvagt ord egentlig)

> Mener du fysisk eller mentalt?

Jeg mener orgasme/udløsning. Jeg mener højdepunktet på hele den seksuelle
akt, cremen i lagkagen, toppen af kransekagen - at ramme det høje C.....

> Hvornår er nok?

Når kroppen slapper helt og aldeles af, vejrtrækningen bliver tung og mættet
og tankerne igen så småt begynder at dukke op i det just helt tanketomme
hovede *S* (det øverste altså)

> [...]
> tiden bolle"... Og fyrerne brokker sig til hinanden "Ihhhhhhh... Hun gider
> sgu heller aldrig bolle.. Gad vide om hun får noget ved siden af.."

Og jeg ville gerne bolle så tit som muligt, så længe som muligt og med
orgasme som højdepunktet.

> Fra pigens side... Tjaaaaa... Ikke mange piger når at komme i løbet af 8
> minutter efter tøjet er forsvundet...

Det er måske der hunden ligger og stinker *G*

> Jeg kan kun sige, at langt fra alle er bange... Personligt ville jeg se
det
> som et kæmpe plus hos en kvinde..

*surmule*
Det siger alle da - i begyndelsen :-/

> Jeg håber at du kan bruge mine kommentarer til noget.. Måske er det ikke
> 100% sammenhængne, men et eller ndet skal man jo tage sig til når man
keder
> sig lidt på jobbet.. *G*

Ja, og jeg skal jo have tankerne afledt, mellem ansøgninger, afslag og
jobinterviews *S*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : FreYa

Dato : 22-05-01 11:57

Tue, 22 May 2001 12:34:58 +0200, i dk.snak.seksualitet, skrev "Sott"
<sott@post.tele.dk>:

Hej SØs, jeg ville have svaret på dit oprindelige indlæg, men nu tog
du lige ordene ud af munden på mig,og mit tastatur hakker,så...jeg
kjlipper lige det ud, som jeg selv ville have skrevet<lol>

> [...]
>viol - som kun lige _han_ kan tænde, og så kun når det lige passer _ham_.

Ja, sådan tror jeg også det hænger sammen.

> [...]
>lov at være den udfarende. Når/hvis så kvinden går hen og udviser samme
>eller lignende adfærd, så virker det i længden slet ikke tiltrækkende på

Hmmm bob-bob-bob...
Jeg tror snarere vi skal hen i retning af:

>Måske føler mænd at meget... aheeemmm... lidenskabelige kvinder/piger ikke
>er til at "styre" og at det er en potentiel fare for forholdet.

Tak Søs, der sparede du mig lige for en times indlægs-skrivning ;)
--
Freya

Fra : Sott

Dato : 22-05-01 13:02

Hej søde FreYa :0)

"FreYa" <freya@mailto.dk> skrev i en meddelelse

> Hej SØs, jeg ville have svaret på dit oprindelige indlæg, men nu tog
> du lige ordene ud af munden på mig,og mit tastatur hakker,så...jeg
> kjlipper lige det ud, som jeg selv ville have skrevet<lol>

Ja - og jeg sad og ville egentlig lige kaste en lille kommentar efter dig,
til dit andet indlæg:

"""> Hvorfor er det, at mænd bliver mere eller mindre impotente og
> lammede, når de får det de _siger_ de så gerne vil have?

Så kort, så rammende - she did it again, touchdown.

> kvinders behov behøves ikke at blive taget alvorligt, fordi der i
> forvejen er så mange mænd, der ikke får nok. Og lige så snart det går
> i den modsatte retning, og en kvinde tillader sig at stille krav og
> sætte spørgsmålstegn,så baggatelliseres det.

Se nu dér...
Endnu et smukt eksempel på simplificeringens ædle kunst."""

Nu sætter jeg det så ind her *GG*

> Ja, sådan tror jeg også det hænger sammen.

Okay :0)

> Jeg tror snarere vi skal hen i retning af:

> Tak Søs, der sparede du mig lige for en times indlægs-skrivning ;)

Jamen, det er jeg da glad for - og alligevel ikke, jeg snød jo samtidig mig
selv for en (som vanligt) berigende læseoplevelse *SS*

Krammer
Søs

Fra : FreYa

Dato : 23-05-01 15:14

Søs :)

Vi skrev:

> [...]
>viol - som kun lige _han_ kan tænde, og så kun når det lige passer _ham_.

Hva´så,Søs, nu er det over 24 timer siden vi blev enige om
ovenstående. Venter du, ligesom jeg, på protesterne? Eller tror du det
er lykkedes os at overbevise læserne om, at man vitterligt _skal_
passe på med hvad man ønsker sig...? <G>.

>Jamen, det er jeg da glad for - og alligevel ikke, jeg snød jo samtidig mig
>selv for en (som vanligt) berigende læseoplevelse *SS*

Uhh altså :)! men jeg skal nu hilse dig og sige tak fra min bror. Jeg
driver ham til vanvid med mit hamren i det stakkels tastatur.

knus
Freya

Fra : Sott

Dato : 23-05-01 16:28

Hej FreYa :0)

> Hva´så,Søs, nu er det over 24 timer siden vi blev enige om
> ovenstående. Venter du, ligesom jeg, på protesterne?

Ja, det gjorde jeg faktisk - jeg er målløs - hvor er f.eks. Peder henne *GG*

> Eller tror du det
> er lykkedes os at overbevise læserne om, at man vitterligt _skal_
> passe på med hvad man ønsker sig...? <G>.

Mmmm...
Man risikere sgu' at få det *S*

> Uhh altså :)! men jeg skal nu hilse dig og sige tak fra min bror. Jeg
> driver ham til vanvid med mit hamren i det stakkels tastatur.

Ørepropper - jeg fremsender dem gerne vederlagsfrit *LOL*

Selv knuser
Søs

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 12-07-01 21:03

"Sott" skrev

Hej Søs (vinker til FreYa)

Jeg klipper lystigt med saksen, håber ikke meningen bliver ødelagt.

Det er godtnok et gammelt indlæg, men derfor kan de vel godt tåle at
blive genoplivet.

Nahaj. Violer er da kedelige, de holder ikke hele året. Næ, stik mig
et egetræ med dybe rode.

På mændenes vegne, bliver jeg nok nødt til at hoste op med en undskyld-
ning. Det er beklageligt at i ikke har været udsat for ordentlige mænd,
som kan håndtere at i er selvstartere.

> Ja, det gjorde jeg faktisk - jeg er målløs - hvor er f.eks. Peder
> henne *GG*

Jeg er da lige her, det tager altså lidt tid at krige sig gennem alle
de ulæste indlæg. Godt at se at Tomas O. heller ikke er enige med jer.

> Mmmm... Man risikere sgu' at få det *S*

Man kan risikere at få langt langt mere end man ønsker sig.

Det er tydeligt, at du ikke har et kvalitets tastatur (IBM PS/2 5-10
KGs monster der ikke flytter sig bare fordi man skriver hurtigt [1]), for
så ville han være døv nu (hvis man tager FreYas hidtidige tastatur-
aktivitet in mente).

Med venlig hilsen

Peder

[1] Kan købes henne i dk.marked.edb.privat for en hund og så er tas-
taturet nysmurt og vasket.

Fra : Sott

Dato : 12-07-01 22:16

Hej Peder :0)

> Jeg klipper lystigt med saksen, håber ikke meningen bliver ødelagt.
>
> Det er godtnok et gammelt indlæg, men derfor kan de vel godt tåle at
> blive genoplivet.

Absolut *G*

> Nahaj. Violer er da kedelige, de holder ikke hele året. Næ, stik mig
> et egetræ med dybe rode.

:0)

> På mændenes vegne, bliver jeg nok nødt til at hoste op med en undskyld-
> ning. Det er beklageligt at i ikke har været udsat for ordentlige mænd,
> som kan håndtere at i er selvstartere.

Jamen, jeg har ikke opgivet håbet *S*

> Jeg er da lige her, det tager altså lidt tid at krige sig gennem alle
> de ulæste indlæg. Godt at se at Tomas O. heller ikke er enige med jer.

Ja, man skulle jo næsten tro, at du har været 7 fod under *G*
På daværende tidspunkt var Tomas eneste hanekylling i kurven der galede
*LOL*

> Man kan risikere at få langt langt mere end man ønsker sig.

Er det i så fald godt eller skidt?

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 12-07-01 23:31

"Sott" skrev

Hej Søs

> Er det i så fald godt eller skidt?

Både og. Jeg synes at det er svært at svare skråsikkert på.

Lad os sige at man møder en kvinde som siger at hun er vild med fod-
bold, hey det er intet problem, jeg kan da også godt lide at se godt
fodbold. Problemet kan være, at man lægger forskellige værdier i den
udtalelse. Hun render til fodbold hele tiden, tager på ture til ud-
landet og man sidder derhjemme og følger kampene i tv.

Da jeg læste den tråd, hvor det indlæg jeg besvarer oprindelig var en
del af, læste jeg også en del af de omkringlæggende tråde.

En af trådene drejede sig om, hvorvidt man skulle lægge alle kort på
bordet og forklare op og ned af stolper hvilke seksuelle interesser man
har (eller interesserer sig for, uanset erfaringsgrundlaget).

En anden af trådene drejede sig om, stort set, at et par skribenter var
uenige i definitionen af en specialitet indenfor seksualitet (dominans
versus smæk, vistnok).

Med mindre man har samme erfaringsgrundlag, kan sætningen "jeg er in-
teresseret i BDSM" betyde en del forskellige ting. Hvis den ene part
er uerfaren, betyder BDSM måske mild dominans, hvis den anden part har
dyrket det i et par år, kan det sagtens betyde langt mere håndfaste
former for dominans.

Svaret på dit spørgsmål må blive, hvis man er forholdsvis tæt på hinan-
den i det man ønsker og det man har lyst til, så er det godt. Hvis der
er for stor forskel er det skidt.

Jeg er spændt på, at se om jeg kan finde hoved og hale i ovennævnte i
morgen, når jeg har sovet.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Tomas O.

Dato : 13-07-01 00:05

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> skrev i en meddelelse news:9il8fu$92b$1@sunsite.dk...
Hej Peder
SNIP
> [...]
> part er uerfaren, betyder BDSM måske mild dominans, hvis den anden
> part har dyrket det i et par år, kan det sagtens betyde langt mere

Det er i mine øjne forkert at man skal blive mere avanceret eller
hårdere fordi man har leget med BDSM i længere tid. Det er rigtigt at
ens grænser kan rykke sig, men at sige det er en naturlig udvikling er
IMO lidt gakket.

Jeg ved godt at mange der dyrker BDSm i en eller andne form ofte
bliver mere og mere avancerede fordi der skal mere og mere til for at
de tænder, men det er ikke alle der har det sådan og for mig lyder det
som om de der har det sådan er sexmaniacs som bare skal have det mere
og mere hårdt avanceret og så videre hele tiden.. lyder som en
beskrivelse af en narkoman?

Jeg ved godt hvad jeg tænder på og det er ikke blevet ret meget
hårdere eller mere avanceret gennem årene, men mine grænser kan rykkes
lidt rundt af en kvinde.. sådan er det for mig, selvom der er visse
ting der bare ikke tænder mig med hensyn til BDSM lege.

Udstyr er for eksempel et stor turnoff for mig.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 13-07-01 01:10

"Tomas O." skrev

Hej Tomas

> Det er i mine øjne forkert at man skal blive mere avanceret eller
> hårdere fordi man har leget med BDSM i længere tid.

Hmm, det er da ellers ret almindeligt indenfor mange andre områder man
kan opnå erfaring indenfor, f.eks. i anvendelsen af IT.

Jeg vil også påstå at jeg f.eks. er blevet en del mere avanceret i min
måde at kysse på, hvis jeg skal sammenligne med dengang jeg startede.

Når du dyrker BDSM (eller hvad du kalder det), gør du så de samme ting
på samme måde som aller første gang?

> Det er rigtigt at ens grænser kan rykke sig, men at sige det er en
> naturlig udvikling er IMO lidt gakket.

Det er da mere gakket, at kalde det en unaturlig udvikling. Nå, ord-
erotik til side.

Efterhånden som man får prøvet nogle forskellige ting, finder man vel
ud af nogle ting som er gode og nogle ting som er knap så gode. Jeg kan
forestille mig at det f.eks. kan tage et stykke tid at kunne mestre at
give klask i numsen på en god og dejlig måde, at det tager tid førend
man har så meget føling at man rammer de rigtige steder første gang,
på den rigtige måde.

Hmm, jeg må nok hellere lige påpege, at jeg egentlig taler ud fra et
fast forhold og ikke ud fra at man hver gang man udlever sin lyst,
møder en ny kvinde og skal forholde sig til det, på samme tid.

> lyder som en beskrivelse af en narkoman?

Jeg tror godt jeg kan se hvor du vil hen. Det er ikke på den måde jeg
mener (Woo: jeg har kørt 200 KM/T, nu vil jeg prøve 300 KM/T).

> Udstyr er for eksempel et stor turnoff for mig.

Hvad kalder du udstyr? en pisk? en dildo? lækkert undertøj? etelleran-
det til at fastspænde hende med?

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Tomas O.

Dato : 13-07-01 10:20

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> skrev i en meddelelse news:9ile9h$j9k$1@sunsite.dk...
Hej Peder

> [...]

> Jeg vil også påstå at jeg f.eks. er blevet en del mere avanceret i
> min måde at kysse på, hvis jeg skal sammenligne med dengang jeg

Uha det er jeg sandelig også *G*

> Når du dyrker BDSM (eller hvad du kalder det), gør du så de samme
> ting på samme måde som aller første gang?

Nogen ting ja. Fordi det er noget der tændte dengang og det tænder nu. Der er da ting jeg gør anderledes.

> Det er da mere gakket, at kalde det en unaturlig udvikling. Nå, ord-
> erotik til side.

ROTFL.. ja men det er noget mange tror at fordi man dyrker BDSM s
bliver man mere hardcore med årene. Det er ikke nødvendigvis sådan.

> [...]
> mestre at give klask i numsen på en god og dejlig måde, at det tager
> tid førend man har så meget føling at man rammer de rigtige steder

Klart. Det er e kunst at gøre det rigtigt. Det er ikke som Pita
beskrev det noget med at tæske løs.

> Hmm, jeg må nok hellere lige påpege, at jeg egentlig taler ud fra et
> fast forhold og ikke ud fra at man hver gang man udlever sin lyst,
> møder en ny kvinde og skal forholde sig til det, på samme tid.

Ok. Det er jo sådan at når man som BDSM'er ikke har fast partner så
udvikler man sig ikke specielt meget. Men selv med fast partner er det
ikke nødvendigvis sådan at man skal blive mere hardcore. Nogen gør det
og nogen ikke, men det er ikke en naturlov.

> Jeg tror godt jeg kan se hvor du vil hen. Det er ikke på den måde
> jeg mener (Woo: jeg har kørt 200 KM/T, nu vil jeg prøve 300 KM/T).

Netop og for nogen bliver det et kick selve det at overskride grænser
og så er den IMO gal.

> Hvad kalder du udstyr? en pisk? en dildo? lækkert undertøj?
> etellerandet til at fastspænde hende med?

For mig er alt udover håndjern, reb og en enkelt pisk eller to
udstyr. Selv en pisk er for mig lige på grænsen. Jeg foretrækker
forhåndenværende ting, flad hånd, badekåbebælte, og så videre

Nogen skal have det helt store læderoutfit på, eller latex eller lak
eller gummi og der står jeg af. Det tænder mig simpelthen ikke.

Hilsen
Tomas O.

Fra : John Sahl

Dato : 13-07-01 11:02

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message news:9imeis$di6$1@sunsite.dk...
> Nogen ting ja. Fordi det er noget der tændte dengang og det tænder nu. Der er da ting jeg gør anderledes.

Sabina og jeg udvider jo hele tiden, men harcore kan man vist ikke
lige frem kalde os, men vi udvikler da på legene

> ROTFL.. ja men det er noget mange tror at fordi man dyrker BDSM s
> bliver man mere hardcore med årene. Det er ikke nødvendigvis sådan.

Det har du helt sikekrt ret i..

> Klart. Det er e kunst at gøre det rigtigt. Det er ikke som Pita
> beskrev det noget med at tæske løs.

Hmm, damn så har jeg sgu misforstået noget
(Er det derfor Sabina ikke kan hverken gå eller stå i dagene efter?*G*)

> Netop og for nogen bliver det et kick selve det at overskride grænser
> og så er den IMO gal.

Det behøver da ikke være en dårlig ting at ville overskride grænser?
Hver sin lyst, ikk?

> For mig er alt udover håndjern, reb og en enkelt pisk eller to
> udstyr. Selv en pisk er for mig lige på grænsen. Jeg foretrækker
> forhåndenværende ting, flad hånd, badekåbebælte, og så videre

Tror vi er enige med dig her, men jeg overvejer da lidt at udvide
beholdningen af legetøj lidt

> Nogen skal have det helt store læderoutfit på, eller latex eller lak
> eller gummi og der står jeg af. Det tænder mig simpelthen ikke.

Måske lidt stram latex, men jeg ved det faktisk ikke...

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk

Fra : Sott

Dato : 13-07-01 11:24

Hej Peder :0)

> Både og. Jeg synes at det er svært at svare skråsikkert på.

Ja, spørgsmålet lød så let, men jeg kan godt se, at det at svare er/bliver
en kringlet affære.

> [...]
> udtalelse. Hun render til fodbold hele tiden, tager på ture til ud-
> landet og man sidder derhjemme og følger kampene i tv.

Nikker.
Man mener noget forskelligt... på forskellige niveuaer, med forskellig
intensitet.
Så tror da pokker, at kommunikation er så vigtig, selv i etablerede forhold,
lægger man jo forskellige værdier i alt mellem himmel og jord (og tingene
kan ændre sig undervejs, man er jo heller ikke statisk).

> [...]
> bordet og forklare op og ned af stolper hvilke seksuelle interesser man
> har (eller interesserer sig for, uanset erfaringsgrundlaget).

Det kommer til at lyde så teknisk og velovervejet - slet ikke som jeg føler
i forbindelse med sex *SS*

> [...]
> er uerfaren, betyder BDSM måske mild dominans, hvis den anden part har
> dyrket det i et par år, kan det sagtens betyde langt mere håndfaste

Ja. Det er også svært på "forhånd" at vide, om det man tror man har lyst til
også vil være det, når først det bliver prøvet af.

> Svaret på dit spørgsmål må blive, hvis man er forholdsvis tæt på hinan-
> den i det man ønsker og det man har lyst til, så er det godt. Hvis der
> er for stor forskel er det skidt.

Jeg er enig.
Det er bare ikke så simplet at finde ud af, det er faktisk IMO ret svært
*suk*

> Jeg er spændt på, at se om jeg kan finde hoved og hale i ovennævnte i
> morgen, når jeg har sovet.

Ellers så nøjes med halen *GF*
(jeg kunne ikke lade være )

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Tomas O.

Dato : 08-06-01 14:01

"FreYa" <freya@mailto.dk> skrev i en meddelelse news:dnfngt47fng83v5c545pqu88ls04587vr6@4ax.com...
SNIP
Hej FreYa
> [...]
> det er lykkedes os at overbevise læserne om, at man vitterligt
> _skal_ passe på med hvad man ønsker sig...? <G>.

Hmm.. nu skal I to ikke komme for godt igang *G*

Jeg elsker kvinder der er tydelige med deres lyster og jo jeg har
været så heldig at rende på et par stykker her og der. Shit hvor jeg
tænder på dem. Når de først har sagt A så sige jeg B og B og B og B
igen og igen.

Jeg tror at det for mange mænd handler om den der tidligere omtalte
bly viol.. *suk* Det er den gamle sang om luderen og madonnaen igen.

En veninde af mig fortalt forleden om en fyr hun havde støvet op en
aften i byen. Hun var gået hen til hans kammerat og spurgt temmelig
højt om han var blind, da han jo slet ikke havde kigget på hende og
så reagerede fyren endelig og da hun så sagde lad os tage hjem til
mig og bolle till we drop.. sagde han gudehjælpemig at han ikke går
hjem med en pige første gang for så bliver det ikke til noget mere
end det.. vi snakker her om en fyr på 45!!

Argh.. siger jeg bare.. kom ud af rustningen ridder, middelalderen er
forbi for ca. 600 år siden.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Sott

Dato : 09-06-01 21:41

Hej Tomas O. :0)

> Hmm.. nu skal I to ikke komme for godt igang *G*

Århhh.... det var lige så sjovt :0)

> [...]
>
> Jeg tror at det for mange mænd handler om den der tidligere omtalte
> bly viol.. *suk* Det er den gamle sang om luderen og madonnaen igen.

Forslidt og fortærsket....

> [...]
> end det.. vi snakker her om en fyr på 45!!
>
> Argh.. siger jeg bare.. kom ud af rustningen ridder, middelalderen er

Jamen, er det ikke det her med manden og hans hule og blah... blah...

Bortset fra det synes jeg det er fint nok, at man ikke lige er til at gå
hjem og bolle den første dag/aften/nat.
Kan være manden mere var til en langsomt opbyggelig spænding, der så ender i
dejlig elskov på et senere tidspunkt.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Tomas O.

Dato : 09-06-01 22:43

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:9fu2pi$p90$1@news.inet.tele.dk...
SNIP

Hej Søs

> [...]
> Kan være manden mere var til en langsomt opbyggelig spænding, der
> så ender i dejlig elskov på et senere tidspunkt.

Vi er da enige, men min veninde havde nu bare lige lyst til at få
noget pik her og nu, så nytter det jo ikke noget fyren står og
spiller 'kostbar' vel? *G*

Men ved du hvad.. han tog sgu med hende hjem alligevel efter lidt
'overtalelse' hehehehe

Hilsen
Tomas O.

Fra : Sott

Dato : 11-06-01 16:29

´Hej Tomas O. :0)

> Vi er da enige, men min veninde havde nu bare lige lyst til at få
> noget pik her og nu, så nytter det jo ikke noget fyren står og
> spiller 'kostbar' vel? *G*

Næh, det er selvfølgelig frygteligt frustrerende for hende *G*

> Men ved du hvad.. han tog sgu med hende hjem alligevel efter lidt
> 'overtalelse' hehehehe

Hmm...
Hvordan mon han så havde det med den beslutning senere hen *ser tankefuld
ud*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Tomas O.

Dato : 11-06-01 18:48

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:9g2sfo$3pg$1@news.inet.tele.dk...
Hej Søsser

> Næh, det er selvfølgelig frygteligt frustrerende for hende *G*

Ja ikk *G*

> Hmm...
> Hvordan mon han så havde det med den beslutning senere hen *ser
> tankefuld ud*

Så godt at han da stadig ville være interesseret hvis hun var det

Hilsen
Tomas O.

Fra : Sott

Dato : 13-06-01 19:10

Hej Tomas O. :0)

> Så godt at han da stadig ville være interesseret hvis hun var det

Så har han jo ikke noget at klage over *GF*

Tusinde hilsner
Søsser

Fra : FreYa

Dato : 22-05-01 11:42

Tue, 22 May 2001 11:27:27 +0100, i dk.snak.seksualitet, skrev
"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com>:

>Det er ikke bare noget der OPFATTES sådan... Kvinder er generelt passive, og
>tro mig.. MANGE mænd er irriteret over dette.

Du misser pointen i indlægget:

Hvorfor er det, at mænd bliver mere eller mindre impotente og lammede,
når de får det de _siger_ de så gerne vil have?

Og så lige en anden ting: du besvarer Søs´ indlæg som om det var et
generelt angreb på mænd, og det er ganske enkelt synd for et ellers
godt debatoplæg (som jeg vender tilbage til, når jeg får en time
tilovers, Søs ;)).

Faktisk så synes jeg at du på den måde er med til at bevise pointen: