Skolelæren her på nyhederne
Fra : HD

Dato : 26-01-05 19:04

Steen Suder er det ikke lidt træl at læse og se Steen Suder er det ikke lidt
træl at læse og se dit tekst hver og hvert andet indlæg, vi andre kan godt
læse og forstå indlæg, ikke alle er lige så perfekt som dig til at skrive
dansk, men du er velkommen til at rette min tekst, jeg er nemlig lige glad
med at jeg ikke er perfekt, og jeg tror også andre mener det samme, ellers
lad os hører om jeg er den eneste der mener at Steen Suder skal holde sine
kommenter for sig selv.

Hans D.

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-01-05 19:21

HD wrote:
> [...]
> lad os hører om jeg er den eneste der mener at Steen Suder skal holde sine

Ind imellem er det faktisk svært at forstå hvad der skrives, så det er
vel en fornuftig opfordring han giver, ikk?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:

Fra : Carsten Gall

Dato : 26-01-05 20:06

"HD" <hansdanielsson@hansd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lad os hører om jeg er den eneste der mener at Steen Suder skal holde sine

Vi kan da se at det ikke er i dansk du fik de højste karakter, da du gik
i skole!
Mage til pladder har jeg ikke set længe! Og så gentager du dig selv!

Carsten

Fra : Fessor

Dato : 25-01-05 21:44

Har på et tidspunkt haft en diskussion med S.S via mail, jeg forstår godt
hvorfor han skriver som han skriver, det er ganske enkelt for at få folk til
at læse deres inlæg igennem og så fjerne sjuskefejl, men vi var temmelig
uenige om formuleringen, som jeg mente var ubehøvlet.....
MVH
Claus

Fra : Martin T.

Dato : 26-01-05 21:46

dejligt at se at i stadig er verdens bedste til at kaste med mudder.....

"Vi kan da se at det ikke er i dansk du fik de højste karakter, da du gik
i skole!
Mage til pladder har jeg ikke set længe! Og så gentager du dig selv!

Carsten"

10 point i udførelse! :-/

Martin

Fra : Jan F.

Dato : 26-01-05 22:36

> [...]
> lige glad med at jeg ikke er perfekt, og jeg tror også andre mener det
> samme, ellers lad os hører om jeg er den eneste der mener at Steen Suder

Jeg vil give dig ret i at det ofte sker at Steen Suder giver et provokerende
ubrugeligt svar. Hvis "de selvbestaltede NG-redaktører" synes spørgsmålene i
gruppen er trivelle og simple, så kan de lade være med at svare....

--

Jan F.

Fra : Mikkel Munk

Dato : 26-01-05 23:18

"Jan F." <itjfREMOVE_THIS@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ubrugeligt svar. Hvis "de selvbestaltede NG-redaktører" synes spørgsmålene
> gruppen er trivelle og simple, så kan de lade være med at svare....

Hvad er det helt nøjagtigt, der bringer en sådan harme over Hr. Suder? - er
det hans lille signatur der følger hans svar???

Vh
Mikkel

Fra : Jan F.

Dato : 27-01-05 08:58

"Mikkel Munk" <nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det helt nøjagtigt, der bringer en sådan harme over Hr. Suder? -
> er
> det hans lille signatur der følger hans svar???

Her er et par eksempler:

> Jeg har online fundet 2 hjørneakvarier på henholdsvis 170 og 380 liter,
> men
> der er ikke opgivet mål på dem. Er der nogen som er bekendt med disse?
Spørg sælgerne. Der er ikke "regler" for hvilke mål et "hjørneakvarie" har.

> Prøv www.udsigten.dk . Han bor i Holmstrup på Fyn og har Malawiechilider
> og
> en kæmpeerfaring at øse af.
Nej, jeg vil ikke.

> Start med at skifte halvdelen eller mere af vandet, og tænk så i baner i
> retning af en stor spand eller et reserveakvarie med tempereret vand.
Glemte lige at skrive det:
Du har travlt!

> Hvorfor er de sorte døde og nedfrosne bedre end levene røde ?
Se Jans svar. Hvorfor spørger du?

> Jeg er forholdvis ny i denne hobby så jeg vil lige høre om nedstående fisk
> kan "svømme sammen"
Du kan ikke bruge min mening til noget som helst, men det første ord,
der falder mig ind, er "bolsjeglas".
Hvad er dit mål med fiskesamlingen?
Danioen er en stimefisk og du bør derfor have nogle flere af dem.
Labeo bicolor er ikke en "haj", har ikke noget (særligt meget
ihvertfald) at gøre med en haj og ligner ikke en haj.
Ikke mere opkast herfra... i denne omgang

> Mineraluldsfibre er noget stads for både mennesker og dyr. Det er årsag
> til
> mange problemer med ødelagte gælder hos fisk.
Kilde?

> Groft grus i bunden og nogle plastplanter samt nogle sten.
> Hvis jeg plantede alm. planter i akvariet, hvad vil det indebære
> vedligeholdelsesmæssigt ?
Hvorfor har du plastplanter i dit akvarie?

> Hvorfor holder nogle rejer i akvarium ?
Hvorfor holder nogle fisk i deres akvarier?

> Jeg har en Eheim 2215 som larmer som et ondt år.
Beskriv larmen.
> Kan den fixes ?
Sandsynligvis.

> Hvad mener I cichlidenørder er de 3 vigtigste ting på en cichlideside, som
> gør at I gider komme igen og igen og igen og igen..??
> Links til gode sider er også interessante..
Google?

> Jeg har lige et spørgsmål angående mængden af foder til maller. Jeg har 3
> stk maller ( den ganske almindelig type) og så 2 andre maller som jeg ikke
> kender navnet på. Hvor meget foder skal man give dem? Her tænker jeg på de
> foderpiller man kan købe til maller.
Nok, men ikke for meget.

Det forpligter at have en signatur som Steen Suder, som det kan ses ovenfor
burde han formulere sig bedre. Selve signaturens indhold er god nok, om det
er nødvendigt at skrive den lange smøre hver gang, kan diskuteres.

Mvh Jan

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-01-05 09:22

Jan F. wrote:
> [...]
> burde han formulere sig bedre. Selve signaturens indhold er god nok, om det
> er nødvendigt at skrive den lange smøre hver gang, kan diskuteres.

LOL - herlig lille samling af præcise og ind imellem morsomme svar, du
her har lavet.
Men hvis din tanke var at nedgøre S.S. med samlingen, fejler du IMHO.
Dit udvalg siger mere om dig.

Ja, og hvis man selv ikke har noget væsentligt at bidrage med, kan man
jo altid at tale ilde om andre - ikk?

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-01-05 10:14

> [...]
> Dit udvalg siger mere om dig.
>
> Ja, og hvis man selv ikke har noget væsentligt at bidrage med, kan man

Jeg vil give Ole Larsen helt ret. Hvad havde du regnet med at få af svar
på de
stillede spørgsmål??? Et svar skal være kort og præcist!

Carsten

Fra : Jan F.

Dato : 27-01-05 10:32

"Carsten Gall" <cgall(fjern-dette)@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil give Ole Larsen helt ret. Hvad havde du regnet med at få af
> svar
> på de
> stillede spørgsmål??? Et svar skal være kort og præcist!

"De selvbestaltede NG-redaktører" må jo støtte hinanden..

--

Jan F.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-01-05 11:21

Jan F. wrote:

> "De selvbestaltede NG-redaktører" må jo støtte hinanden..

En gang skreg man 'jøde!', når man løb tør for argumenter!

vh
Jan
--
Der kraft-peter-vælte-mig nok selv skal bestemme, hvad
der står i min signatur og henviser hylende newbies til

Fra : Poul E Møller

Dato : 27-01-05 10:27

hej gruppe

et par eksempler:

> Nej, jeg vil ikke.

nu var det på mit indlæg dette svar kom og jeg synes da egentlig også det
var noget underligt noget at skrive, mit spørgsmål var om der var gode
akvarieforeninger i området, og jeg fik et link. Måske skrev han en
kommentar fordi linket ikke havde meget med akvarier at gøre, men det kommer
vel ikke ham ved hvilke svar folk får på deres indlæg.
Hilsen Poul E M

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-01-05 11:27

Poul E Møller wrote:
> [...]
> en kommentar fordi linket ikke havde meget med akvarier at gøre, men
> det kommer vel ikke ham ved hvilke svar folk får på deres indlæg.

Nu fremgår det ikke helt tydeligt, hvem du hugger ud efter, men hvis det er
SS' kommentar 'Nej, jeg vil ikke', så mener du altså ikke at det kommer ham
ved, hvilke svar du får. Og der tager du grumme fejl - på usenet er der
ingen ejendomsrettigheder til tråde, hvorfor Sten er i sin fulde ret til at
kommentere lige hvad han vil - og i allerhøjeste grad her, hvor der var tale
om en totalt OT annoncering af et spisested.

vh
Jan
--
Min sig. er sgu min egen!

Fra : Poul E Møller

Dato : 27-01-05 12:12

Så kunne han måske skrive det i stedet for, jeg tjekker selvfølgelig de
steder der bliver anbefalet når jeg spørger efter links.
Selvfølgelig kommer det ham ved, hvad folk skriver, men hvis jeg skulle
skrive "nej jeg vil ikke" til alle de link jeg ikke gad besøge, så kunne jeg
få nok at se til, og så kunne folk i nyhedsgrupperne få nok at downloade og
læse igennem.
Der bliver sagt at hans kommentarer er træls, det mener jeg også den var i
mit indlæg.

Fra : Carsten Jensen

Dato : 27-01-05 12:22

Det var mig der svarede med linket til udsigten. Det var et svar på om der
var gode forretninger i området, så er jeg da ligeglad om SS gider prøv det
ellers ej. Han kan vel holde sin kæft når andre taler sammen. Hvis han var
udtilfreds med om det er en god forretning kan han vel i det mindste skrive
det.

Carsten

Fra : Poul E Møller

Dato : 27-01-05 12:42

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var udtilfreds med om det er en god forretning kan han vel i det mindste

Hej Igen
Hørt Carsten.
Men der var ikke mange akvarieting på dit link, men derfor var hans tåblige
kommentar helt unødvendig alligevel
Hilsen Poul

Fra : N/A

Dato : 27-01-05 12:45

Fra : Carsten Jensen

Dato : 27-01-05 12:45

Nej, du skal nok ringe til ham. Han er ved at bygge hjemmesiden op, og har
kun fritiden til det.

Carsten

Fra : Poul E Møller

Dato : 27-01-05 12:51

Det prøver jeg bare, mine akvarier skal også først lige op at stå.
jeg har også gemt linket netop for at holde øje med om der skulle komme
noget på siden

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-01-05 13:18

Carsten Jensen wrote:

> gider prøv det ellers ej. Han kan vel holde sin kæft når andre taler
> sammen.

Nåda - der er nok nogen, der har ejerfornemmelser!

Velkommen til usenet.

vh
Jan
--
Dette er en signatur! Newbees kan læse om signaturer på www.usenet.dk

Fra : Carsten Jensen

Dato : 27-01-05 14:07

Det drejer sig om et (2) fjols(er) som blander sig i en samtale mellem 2
voksne uden at have noget konstruktivt at bidrage med. Hvis forretningen som
bliver anbefalet er dårlig efter jeres mening så kom med kritik, ellers er
det uden betydning om i vil bruge linket.

Carsten

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-01-05 14:34

Carsten Jensen wrote:
> Det drejer sig om et (2) fjols(er) som blander sig i en samtale mellem 2
> voksne

Voksne ?? Det tyder denne jammer ikke på.

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-01-05 14:31

Til det hylende kor, der nu forfølger S.S.

I skulle, om muligt, prøve at tænke jer lidt om: Der er ikke mange
tilbage på gruppen, der rent faktisk VED noget videre omkring
akvaristik, og de der er tilbage, kan jeg se, gider ikke ret meget mere.
Resultatet er tydeligt: Gruppen er efterhånden en gang intetsigende lal,
hvor en nybegynde har få chancer for at få kvalificeret hjælp om noget
som helst.

Og prøv da at forholde jer til substansen, eks i JanFs række eksempler
på S.S.s påståede forsyndelser.
S.S.s svar er præcise, men kræver af og til lidt af læseren - eks.
tankevirksomhed, men det er måske det, der er fejlen ?

Fra : Steen Suder

Dato : 27-01-05 17:13

Carsten Jensen wrote:

> [...]
> var udtilfreds med om det er en god forretning kan han vel i det mindste

Det lader til at du ikke kan huske tråden; se den her:
<http://groups-beta.google.com/group/dk.fritid.dyr.akvarium/browse_frm/thread/15cb464e3766f607/eb80ec02f00aadfd?tvc=1&q=steen+suder+nej&_done=%2Fgroups%3Fq%3Dsteen+suder+nej%26start%3D0%26scoring%3Dd%26&_doneTitle=Back+to+Search&scrollSave=&&d#eb80ec02f00aadfd>

Se dit svar her:
<http://groups-beta.google.com/group/dk.fritid.dyr.akvarium/msg/a7e9e5d6af2a1bc4>

/Du/ svarer /mig/ at jeg kigge på en restaurants hjemmeside, hvortil jeg
svarer "Nej, jeg vil ikke."

Desuden bestod tråden kun af Poul E Ms oprindelige spørgsmål og mit første
svar, på det tidspunkt, hvor du kommer og "blander dig" (se
artikeltidspunkterne på ovenstående Google-links).

<KLIP>

Undskyld, jeg "blander mig"

FUT: dk.admin.netikette

--
Steen Suder

Fra : Steen Suder

Dato : 27-01-05 17:27

Carsten Jensen wrote:

> [...]

<http://groups-beta.google.com/group/dk.fritid.dyr.akvarium/browse_frm/thread/15cb464e3766f607/eb80ec02f00aadfd?tvc=1&q=steen+suder+nej&_done=%2Fgroups%3Fq%3Dsteen+suder+nej%26start%3D0%26scoring%3Dd%26&_doneTitle=Back+to+Search&scrollSave=&&d#eb80ec02f00aadfd>

/Du/ svarer /mig/ at jeg skal kigge på en restaurants hjemmeside, hvortil

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-01-05 13:19

> [...]
> provokerende ubrugeligt svar. Hvis "de selvbestaltede NG-redaktører"
> synes spørgsmålene i gruppen er trivelle og simple, så kan de lade

...og hvis de evindelige brokrøve synes svarene er sure, kan de bare lade
være at læse dem. Brug dit kill-filter min ven, og lad ej din galde ødelægge
dit humør!

Af en eller anden grund minder det her mig lidt om gamle impotente mænd med
store kikkerter, der brokker sig over badenymferne!

vh
jan
--
Snitterne væk fister - min sig. rager ikke dig!

Fra : Jan F.

Dato : 27-01-05 18:02

> ..og hvis de evindelige brokrøve synes svarene er sure, kan de bare lade
> være at læse dem. Brug dit kill-filter min ven, og lad ej din galde
> ødelægge
> dit humør!

... og du kan jo gøre tilsvarende med brokrøvene...

> Snitterne væk fister - min sig. rager ikke dig!

Apropos galde og dårligt humør !?

--

Jan F.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-01-05 17:20

Jan F. wrote:

> Apropos galde og dårligt humør !?

Du og andre newbees kan - helt gratis - lære noget om signaturer og usenet
i det hele taget på http://www.usenet.dk.

God fornøjelse!

--
Jan Bøgh
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN, the

Fra : Jan F.

Dato : 29-01-05 22:45

> [...]
Du og andre tvære oldies kan - helt gratis - lære noget om debatteknik og
usenet i det hele taget på http://www.usenet.dk.

Bl.a. står der under debatteknik:

Vær sober
-----------

Overordnet handler det nok om at holde sig til netiketten og om at skrive i
et høfligt sprog som man kan være bekendt overfor fremmede, ligesindede
mennesker.

Hvis man er ophidset, vred, eller for den sags skyld beruset - eller hvis
man ikke kan fordrage den skribent man svarer, bør man nok tænke sig om tre
gange - evt. vente lidt - før man besvarer, og ikke mindst sender et indlæg.
Oftest er det bedst at lade være.

God læsning

--

Jan F.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-01-05 13:45

Jan F. wrote:

> Du og andre tvære oldies kan - helt gratis - lære noget om
> debatteknik og usenet i det hele taget på http://www.usenet.dk.

Tvære oldies? Jamen dog. Er man lidt prikken?
Husk nu, at du ikke længere befinder dig i gul stue, men har bevæget dig ud
på det store stygge usenet, hvor man kan risikere at støde ind i oplevelser,
der ikke stryger ens ego med blide og trøstende bevægelser, men som kan være
ganske kontant!
Og det kræver jo selvfølgeligt noget af den stakkels læser.

> [...]
>
> Overordnet handler det nok om at holde sig til netiketten og om at
> skrive i et høfligt sprog som man kan være bekendt overfor fremmede,

Nemlig!

> [...]
> sig om tre gange - evt. vente lidt - før man besvarer, og ikke mindst
> sender et indlæg. Oftest er det bedst at lade være.

Nemlig igen! Og suppleret med mit glimrende råd om at du aktiverer
kill-filtret, så kan det være at det hele kommer til at virke lige som du
gerne vil ha' det!

Frisk mod, Junior!

vh
Jan

Fra : Jan F.

Dato : 30-01-05 21:08

> Frisk mod, Junior!

Ok, nu har jeg været med så længe at jeg tydeligt husker i 3/2002, hvordan
du lettere fornærmet forlod gruppen efter der havde være en tråd med emnet
"At opføre sig pænt overfor de andre i gruppen".

Lad det nu kigge og lad os se fremad....

--

Jan F.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-01-05 13:37

Jan F. wrote:

> Ok, nu har jeg været med så længe at jeg tydeligt husker i 3/2002,
> hvordan du lettere fornærmet forlod gruppen efter der havde være en
> tråd med emnet "At opføre sig pænt overfor de andre i gruppen".

Jeg ville egentligt have spurgt til relevansen, men nej, vi kommer næppe
nogen vegne alligevel.

så EOD fra min side.

vh
Jan

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 27-01-05 12:48

> [...]
> lige glad med at jeg ikke er perfekt, og jeg tror også andre mener det
> samme, ellers lad os hører om jeg er den eneste der mener at Steen Suder

LOL, dejligt at der stadig er nogen der kan komme med sjove indlæg her i
gruppen . Tak for det....

/Ole

Fra : Palle

Dato : 27-01-05 17:56

Nu er vi nogle der husker, hvordan det var med Steens signatur i starten.
Ik' Steen?

Men skrive som I lyster. Jeg har lært at ignorer det, jeg ikke gider at
læse.

Vi er ellers heldige med vejret.

Palle