Hvide prikker?
Fra : Per Ravn

Dato : 26-01-05 17:23

Hej Group

Vores sorte neon har fået nogle bitte små hvide prikker.Det ser ud som om
vores sommerfuglechiklider også har fået en anelse men det er ikke så
tydligt på dem som på de sorte neon. Umiddelbart kunne det ligne noget skidt
men det er det jo nok ikke

Hvad kan det være og i så fald, hvad skal vi gøre?

Per

Fra : Sharwama

Dato : 26-01-05 17:59

Hej
http://akva-net.hjem.orangenet.dk/sygdom.htm

Ski... god side med sygedomme, din er nok fiskedræber og læs det her , så
afsted og køb noget medicin.

Har været samme tur igennem.

michael

Fra : klaus

Dato : 28-01-05 14:51

"Per Ravn" <ravn@mbox303.get2net.dk> wrote in message
> [...]
skidt
> men det er det jo nok ikke
>
> Hvad kan det være og i så fald, hvad skal vi gøre?

Det er formentligt priksyge, som er meget smidtbar og meget dødlig.

Hvis du ikke gør noget, vil alle fisk i dit akvarie dø i løbet af en uge
eller to.

Skal behandles med medicin.

Oprettede en tråd d.d. hvor jeg søger råd til yderligere tiltag, som kan
forbedre situationen (hvis der findes sådan nogle).

/klaus

Fra : Danny Christensen

Dato : 31-01-05 14:51

Jeg havde det samme problem for et par måneder siden. Halvdelen af mine fisk
døde.

En bekendt mente ikke det var fiskedræber men fiskeforkølelse - kaldte han
det.

Jeg købte noget medicin som hedder Fauna mor til behandling af "hvide
priksygen" - som nogen kalder det.

Det hjalp sørme, og resten af mine fisk overlevede.

Danny Christensen
dach@ishoejby.dk