Knap virker ikke i Opera og Mozilla
Fra : Ukendt

Dato : 26-01-05 12:53

Hej,

Kan nogen fortælle mig, hvorfor nedenstående kode til en knap ikke virker i
Opera og Mozilla? Sådan er det måske bare?

<form method="get" action="#">
<input type="button" value="Medlemsliste"
onclick="document.URL='/Sikre-sider/medlemsliste.asp'"
alt="Klik på knappen for at se medlemslisten" />
</form>

Mvh.

Martin

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 26-01-05 13:43

On Wed, 26 Jan 2005 12:53:27 +0100, Martin Nystrup Rasmussen
<martinnystrupAThotmail.com> wrote:

> Kan nogen fortælle mig, hvorfor nedenstående kode til en knap ikke
> virker i
> Opera og Mozilla? Sådan er det måske bare?

Den virker da fint. Der er i al fald en knap, så koden til knappen virker.

Hvis det er fordi du gerne vil skifte side, når man trykker på knappen, så
skyldes det at document.URL kun kan bruges til at hente indholdet af
adresselinien, du kan ikke ændre værdien af den.
Se evt. Mozilla javascript console fejlmeddelelsen: "Error: setting a
property that has only a getter".
Hvis du vil skifte side med javascript, skal du bruge document.location =
'side.html'.
Der er i øvrigt heller ikke nogen grund til at lave en hel form bare for
at lave en knap, du kan i stedet benytte <button
onclick="document.location='/Sikre-sider/medlemsliste.asp'">Medlemsliste</button>

--
Ryan Kristensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-01-05 13:56

Martin Nystrup Rasmussen skrev:

> Kan nogen fortælle mig, hvorfor nedenstående kode til en knap ikke virker i
> Opera og Mozilla? Sådan er det måske bare?

Et link til din side vil gøre det lettere at teste, men jeg har et bud
alligevel.

> onclick="document.URL='/Sikre-sider/medlemsliste.asp'"

document.URL er read-only i Mozilla. Brug document.location.href i
stedet.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-01-05 14:01

Martin Nystrup Rasmussen skrev:

> Kan nogen fortælle mig, hvorfor nedenstående kode til en knap ikke virker i
> Opera og Mozilla?

Jeg har et gæt, men hvorfor bruger du JavaScript? Det følgende
eksempel gør (næsten) det samme, men bemærk dog at "alt" er
skiftet ud med "title". "Alt" bruges i stedet for billeder der
ikke vises. Det er ikke aktuelt med en formknap. "Title" derimod
specificerer den tekst som browseren skal vise når man peger på
elementet.
(IE kan som sædvanlig ikke hitte ud af at gøre tingene korrekt)

<form method="get" action="/Sikre-sider/medlemsliste.asp">
<input type="submit" value="Medlemsliste"
title="Klik på knappen for at se medlemslisten" />
</form>

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/