skal havde fjernet frameborders...
Fra : Nicolej Rasmussen

Dato : 26-01-05 11:56

jeg har et lille problem med mit frameset, jeg kan godt fjerne
borderne men der efterlades stadig en hvid streg mellem de
forskellige frames... hvis der er en der kan hjælpe mig med dette
så ville det bare være skøndt... på forhånd tak..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 26-01-05 12:08

Nicolej Rasmussen skriblede bla:
> [...]
> forskellige frames... hvis der er en der kan hjælpe mig med dette
> så ville det bare være skøndt... på forhånd tak..

Dit spørgsmål kræver at vi dykker ned i skrifterne fra forrige århundrede.

Frames bør ikke bruges overhovedet.
Du kan ikke fjerne stregerne med valid kode.
Men mon ikke border="0" kan gøre det.

--

Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Nicolej Rasmussen

Dato : 26-01-05 14:18

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Frames bør ikke bruges overhovedet.
> Du kan ikke fjerne stregerne med valid kode.

jeg fik dem væk ved at sætte framespacing="0"
men hvis ikke du mener at frames kan bruges. hvad foreslår du så..? synes
nemlig også selv at de er lidt træls..

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-01-05 14:34

Nicolej Rasmussen skrev:

> men hvis ikke du mener at frames kan bruges. hvad foreslår du så..?

Til at opdele en side i kasser kan man bruge ren HTML med CSS.

Hvis frames blev brugt til at hente nye undersider ind uden at
udskifte hele siden, er man nødt til at bruge noget SSI (Server
Side Include) eller det der svarer til i f.eks. PHP eller ASP.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-01-05 13:52

Nicolej Rasmussen skrev:

> jeg har et lille problem med mit frameset, jeg kan godt fjerne
> borderne men der efterlades stadig en hvid streg mellem de
> forskellige frames...

Sidebemærkning:
Jeg har sat min browser op til at lave sorte streger rundt om
frames (den der er aktiv).

Fra : David Andreas Trasbo

Dato : 26-01-05 14:03

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

fjerne
Der er også en anden ting du bliver nødt til:
Framespacing="0" også selvfølgelig frameborder="0"

Fra : Nicolej Rasmussen

Dato : 26-01-05 14:22

David Andreas Trasbo wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> fjerne
> Der er også en anden ting du bliver nødt til:
> Framespacing="0" også selvfølgelig frameborder="0"

tak det virkede fint...