Asus A8n-sli Deluxe Qfan - Hvor???
Fra : Betahelix

Dato : 26-01-05 09:10

Jeg har lige samlet min nye maskine bestående af

Asus A8n-sli Deluxe
AMD 64 3500+ (90nm)
1 gb Dane elec ddr400
200gb Maxtor hdd
1 Asus 6600GT

Jeg har i kabinettet sat to blæsere, en i front til at blæse ind, og en
bagpå til at suge ud.
Jeg har forbundet dem så front er CHA1, og bag er CHA2.
Ifølge manualen kan du i bios opsætte QFAN til at starte og stoppe blæserne
ved forskellige temperature.
Jeg har fundet punktet i manualen hvor der er en kopi af hvordan bios
opsætningssiden burde være med punkterne Qfan opsætning.
Denne er desværre ikke på min...

Nogen som ved hvad der er galt, andre som ikke kan finde det`?

PS - Flashede bios'en til nyeste version

Fra : Bent Eriksen

Dato : 26-01-05 11:32

"Betahelix" <beta@ask.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> Denne er desværre ikke på min...
>
> Nogen som ved hvad der er galt, andre som ikke kan finde det`?

Læs i din manual side 2-23, 4-38 og 4-39
og husk at enable Q-fan controller under hardware monitor.
(Jeg har ikke dette bundkort, kører med et Asus Intel P4 bundkort)

/Bent

Fra : Betahelix

Dato : 26-01-05 12:02

Hej Bent.
Jeg har læst hele manualen og har også set afsnitene omkring qfan.
Jeg har prøvet at enabla/disable denne funktion, men det hjælper ikke.
Kigger du i manualen kan du på billedet af bios' se de 3 sidste punkter,
hvor du kan sætte start temp/stop/full speed temperaturen.
Jeg mangler bare de 3 punkter

/Rasmus

Fra : Bent Eriksen

Dato : 27-01-05 01:37

> [...]
> Kigger du i manualen kan du på billedet af bios' se de 3 sidste punkter,
> hvor du kan sætte start temp/stop/full speed temperaturen.

Du har husket at du skal tilslutte CPU-blæseren til bundkortet,
som der står på side 2-10 i afsnit 2 i din manual?
Ellers opstår der fejl i hardware monitor visningen!

/Bent

Fra : Bent Eriksen

Dato : 27-01-05 01:53

> [...]
> Kigger du i manualen kan du på billedet af bios' se de 3 sidste punkter,
> hvor du kan sætte start temp/stop/full speed temperaturen.

Du har læst og fulgt opsætningen af Q-fan i afsnit 5,7 side 5-41
og 5-42?

/Bent

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-05 13:25

Hey!

> Asus A8n-sli Deluxe
Hvor har du fået fat i det henne? Jeg venter på at få et og har bare ventet
i en månede snart....

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Betahelix

Dato : 26-01-05 14:51

"Aksel Spandet" <akselspandetSNABEL-Ahotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hey!

> Hvor har du fået fat i det henne? Jeg venter på at få et og har bare
> [...]

Tålmodighed *LOL*
Jeg bestilte det hos it-butikken den 16 dec, og fik det i mandags.
Men jeg har en ven som har fået det lynhurtig fra en it-butik i esbjerg
(www.bygpc.dk)
Mon ikk de har nogle tilbage?

/Rasmus