Mailform "hidden"
Fra : Ukendt

Dato : 25-01-05 16:25

http://www.cfcc.dk/Indmeldelse/indmeldelse.asp har vi en
indmeldelsesformular, og når den "submitteres" bliver oplysningerne lagt ind
i en Access-database.

Er det muligt samtidigt at få selvsamme oplysninger sendt via en mailform,
så vi får en e-mail, hvis et nyt medlem har registreret sig? Kan
oplysningerne altså "submitteres" automatisk (uden klik på "submit-knap")
fra en ny <form> med fx. brug af "<input type="hidden"..>?

Mvh.

Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-01-05 17:33

Martin Nystrup Rasmussen skrev:

> [...]

> Er det muligt samtidigt at få selvsamme oplysninger sendt via en mailform,
> så vi får en e-mail, hvis et nyt medlem har registreret sig?

Sagtens. Det løses med ASP (som jeg ikke kender særlig godt).

Oplysningerne er jo kendte på afsendelsestidspunktet. De skal
altså blot puttes i en variabel der benyttes i en mailfunktion.
Den findes utvivlsomt i ASP.

Nærmere oplysninger kan du få i

>Kan oplysningerne altså "submitteres" automatisk (uden klik på "submit-knap")
> fra en ny <form> med fx. brug af "<input type="hidden"..>?

En ny, hidden form giver ikke nogen ny oplysninger, men de er jo
også allerede sendt til serveren, så de behøver ikke inputtes
igen.

Det kan ikke klares i ren HTML.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-05 18:22

<Klip>

> En ny, hidden form giver ikke nogen ny oplysninger, men de er jo
> også allerede sendt til serveren, så de behøver ikke inputtes
> igen.
>
> Det kan ikke klares i ren HTML.

Det tænkte jeg nok. Men tak for oplysningen, Bertel.

Mvh.

Martin