hjemmesideprogram til Mac og Pc??
Fra : Per F Andersen

Dato : 24-01-05 23:34

Hej Ng
Det kunne måske være en fordel, når en Mac-bruger(uden erfaring) og en
Pc-bruger (med nogen erfaring) skal arbejde sammen om hjemmesider, at man
kunne bruge et simpelt og godt program a la Webwriter.
Kender nogen et kombimac/pc-program, der kan anbefales??

mvh per

Fra : benny larsen

Dato : 24-01-05 23:44

Per F Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> kunne bruge et simpelt og godt program a la Webwriter.
> Kender nogen et kombimac/pc-program, der kan anbefales??

hvad med webcoder 5 fra www.tsw.dk aner ikke om den kan bruges til mac, men
det er da forsøget værd.

mvh benny

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 25-01-05 08:42

benny larsen skrev:

> hvad med webcoder 5 fra www.tsw.dk aner ikke om den kan bruges til
> mac, men det er da forsøget værd.
>
> mvh benny

Nej den er win only

Der er desværre kun golive og dreamweaver som er crossplatform brugbare
(og macromedia homesite!) Med mindre at macbrugeren har virtual pc
installeret, så han/hun kan køre en windows på sin mac, og bruge de
samme programmer. Hvis man skal længere ud i rækken findes der nogle
javabaserede programmer, som Scite eller Eclipse, men eclipse alene
fylder 25mb, kan dog bruges til alle typer programmering. Disse har dog
ikke så stor en hjælp til html-udvikling. Det bedste er nok bare at
finde en alm. editor til mac og en til PC (jeg vil anbefale at man
kigger på www.html-kit.com, som kan udvides med en masse plugins til
daglig brug.)
Til Mac er der bbedit, som en af de bedste, ellers kan man jo besøge
www.tucows.com og kigge efter html editors.

Claus

Fra : Per F Andersen

Dato : 29-01-05 12:25

Claus Jacobsen wrote:
> [...]
> brugbare (og macromedia homesite!) Med mindre at macbrugeren har
> virtual pc installeret, så han/hun kan køre en windows på sin mac, og

Jeg kan kun se en windowsversion til Homesite!?

mvh per

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 29-01-05 23:35

Per F Andersen skrev:

> Jeg kan kun se en windowsversion til Homesite!?
>
> mvh per

den er mere eller mindre blevet integreret i dreamweaver mx nu. Hvis du
går i editor mode (ikke wysiwyg) så er det faktisk homesite! men
homesite var også oprindeligt et windowsprogram.

Claus

Fra : JH

Dato : 25-01-05 11:24

Per F Andersen wrote:
> Kender nogen et kombimac/pc-program, der kan anbefales??

http://www.nvu.com/

Er måske en mulighed?

Jeppe

We have unmistakable proof that throughout all past time, there has been
a ceaseless devouring of the weak by the strong.

Fra : Per F Andersen

Dato : 25-01-05 12:18

JH wrote:
> http://www.nvu.com/
>
> Er måske en mulighed?

Ser egentlig ganske lovende ud, men esværre har Mac'en kun OS 9.2 og der
kræves 10.1.5

mvh per

Fra : JH

Dato : 25-01-05 13:39

Per F Andersen wrote:

> Ser egentlig ganske lovende ud, men esværre har Mac'en kun OS 9.2 og der
> kræves 10.1.5

Ærgeligt Ville have foreslået Dreamweaver, men den kræver også OS X.

Måske er det på tide at opgrade Mac'ens styresystem?