Skærme
Fijala 3554
Fladskærm - spørgsmål
Fra : K J

Dato : 24-01-05 22:31

Af pladshensyn skal jeg have en fladskærm, formodentlig en 17", til
erstatning for den 17" CRT jeg har nu. Derfor lige nogle spørgsmål da jeg
ikke ved meget om disse:

Skærmen skal bruges primært til tekstbehandling, internet, lidt spil f.eks.
FIFA) og så skal jeg kunne se nogle billeder på den (bare fremvisning ikke
billedbehandling).
Det er vigtigt at skærmen kan tåle nys, snask og småbørnsfingre! Derfor er
en model med en egentlig glasplade nok en god ide, hvis det kan lade sig
gøre (har Xerox ikke det?)

Med denne anvendelse skal jeg så overhovedet tænke på al den snak om
paneltype?

Kan mit 'lidt' gamle Geforce 2Pro kort trække en 17" fladskærm i dens
naturlige opløsning?

Hvilken skærm kan anbefales?

--
Kresten K. Jeppesen

Fra : Morten B

Dato : 25-01-05 01:48

On Mon, 24 Jan 2005 22:30:32 +0100, K J wrote:

> [...]
> en model med en egentlig glasplade nok en god ide, hvis det kan lade sig

Jeg har selv lige købt en Xerox 17", og er fuldt ud tilfreds med den.
Hvad angår fingre og rengøring af skærmen, så er Xerox skærmen ikke
så følsom over for berøring som andre TFT skærme (Har selv lige lavet
en finger på skærmen test). Men hvis skærmen virkelig skal kunne holde
til noget, er det ikke en TFT du skal gå efter. Så skal du holde dig til
CRT.

> Med denne anvendelse skal jeg så overhovedet tænke på al den
snak om
> paneltype?

Nej. Så længe du ikke skal spille 3D spil, så vil du ikke opleve
problemer. Det eneste du skal sikre dig er, at spillet kan køre i
1280x1024. TFT skærme ser nemlig kun godt ud i deres native opløsning.

> Kan mit 'lidt' gamle Geforce 2Pro kort trække en 17" fladskærm i dens
> naturlige opløsning?

Det skulle ikke være noget problem.

> Hvilken skærm kan anbefales?

Xerox 775D. Den er lavet i et flot design, og vil opfylde de behov
du har beskrevet.